Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL İSTATİSTİK | PDR2176580 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sena GÜME |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Tuğba ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin istatistikle ilgili temel kavramları, frekans dağılımları, verilerin düzenlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, yaygınlık ölçüleri, normal dağılım kuramı, grafik çizimi, korelasyon, kısmi korelasyon ve basit regresyon analizi öğrenmesi ve uygulaması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve Temel kavramlar,Temel kavramlar,İstatistiksel verilerin düzenlenmesi,Merkezi eğilim ölçüleri ,Merkezi dağılım ölçüleri,Değişkenlik ve asimetri ölçüleri,İki değişkenli ilişkiler (kolerasyon),İstatistiksel anlamlılık,İstatistiksel anlamlılık ,Uygulamada anlamlılık
,Parametrik testler,Parametrik testler,Parametrik testler,Karışık soru çözümü
; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel istatistik terim ve kavramlarını kavramsal olarak tanımlar. | 12, 16, 6, 9 | A, E |
2. Merkezi eğilim ölçülerini kavrar ve tanımlar, hesaplar ve neden ihtiyaç duyulduğunu açıklar. | 12, 16, 6, 9 | A, E |
3. Merkezi yayılım ölçülerini hesaplar. | 12, 16, 6, 9 | A, E |
4. İki değişken arasındaki ilişkiyi açıklar. | 12, 16, 6, 9 | A, E |
5. İstatistiksel anlamlılığı yorumlar. | 12, 16, 6, 9 | A, E |
6. Etki büyüklüğünü yorumlar. | 12, 16, 6, 9 | A, E |
7. Veriye uygun istatistiksel testi bulur. | 12, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı ve Temel kavramlar | |
2 | Temel kavramlar | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
|
3 | İstatistiksel verilerin düzenlenmesi | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
4 | Merkezi eğilim ölçüleri | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
5 | Merkezi dağılım ölçüleri | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
6 | Değişkenlik ve asimetri ölçüleri | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
7 | İki değişkenli ilişkiler (kolerasyon) | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
8 | İstatistiksel anlamlılık | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
9 | İstatistiksel anlamlılık | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
10 | Uygulamada anlamlılık
| Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
11 | Parametrik testler | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
12 | Parametrik testler | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
13 | Parametrik testler | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
14 | Karışık soru çözümü
| Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
Kaynak |
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., ve Köklü, N. (2019). Sosyal bilimler için istatistik (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. |
Büyüköztürk, Ş. (2023). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | | X | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | X | | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | X | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 4 | 20 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 10 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TEMEL İSTATİSTİK | PDR2176580 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sena GÜME |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Tuğba ÖNER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin istatistikle ilgili temel kavramları, frekans dağılımları, verilerin düzenlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, yaygınlık ölçüleri, normal dağılım kuramı, grafik çizimi, korelasyon, kısmi korelasyon ve basit regresyon analizi öğrenmesi ve uygulaması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve Temel kavramlar,Temel kavramlar,İstatistiksel verilerin düzenlenmesi,Merkezi eğilim ölçüleri ,Merkezi dağılım ölçüleri,Değişkenlik ve asimetri ölçüleri,İki değişkenli ilişkiler (kolerasyon),İstatistiksel anlamlılık,İstatistiksel anlamlılık ,Uygulamada anlamlılık
,Parametrik testler,Parametrik testler,Parametrik testler,Karışık soru çözümü
; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel istatistik terim ve kavramlarını kavramsal olarak tanımlar. | 12, 16, 6, 9 | A, E |
2. Merkezi eğilim ölçülerini kavrar ve tanımlar, hesaplar ve neden ihtiyaç duyulduğunu açıklar. | 12, 16, 6, 9 | A, E |
3. Merkezi yayılım ölçülerini hesaplar. | 12, 16, 6, 9 | A, E |
4. İki değişken arasındaki ilişkiyi açıklar. | 12, 16, 6, 9 | A, E |
5. İstatistiksel anlamlılığı yorumlar. | 12, 16, 6, 9 | A, E |
6. Etki büyüklüğünü yorumlar. | 12, 16, 6, 9 | A, E |
7. Veriye uygun istatistiksel testi bulur. | 12, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı ve Temel kavramlar | |
2 | Temel kavramlar | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
|
3 | İstatistiksel verilerin düzenlenmesi | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
4 | Merkezi eğilim ölçüleri | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
5 | Merkezi dağılım ölçüleri | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
6 | Değişkenlik ve asimetri ölçüleri | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
7 | İki değişkenli ilişkiler (kolerasyon) | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
8 | İstatistiksel anlamlılık | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
9 | İstatistiksel anlamlılık | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
10 | Uygulamada anlamlılık
| Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
11 | Parametrik testler | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
12 | Parametrik testler | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
13 | Parametrik testler | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
14 | Karışık soru çözümü
| Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
Kaynak |
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., ve Köklü, N. (2019). Sosyal bilimler için istatistik (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi. |
Büyüköztürk, Ş. (2023). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | | X | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | | | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | X | | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | | | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | | | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | | X | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04