Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKULLARDA RPD UYGULAMALARI II | - | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ, Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL, Dr.Öğr.Üye. Sena GÜME, Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU, Doç.Dr. Metin KAYA, Dr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Okul rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsamında uygulam okulunda hangi uygulamaların yapıldığını gözlemler ve aday psikolojik danışman olarak yetkinlikleri çerçevesinde okul rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin gerektirdiği bazı uygulamaları gerçekleştirir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Tanışma, Uygulama Sürecinin Açıklanması,-Okul Psikolojik Danışmanları ve Okul Personeliyle Tanışma -Uygulama Sürecinin Planlanması,Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -Okul PDR Servisine Destek,-Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -Okul PDR Servisine Destek,Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama -Okul PDR Servisine Destek,-Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama -Okul PDR Servisine Destek,-Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi, Raporlaştırması -PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama -Okul PDR Servisine Destek,-Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi, Raporlaştırması -Okul PDR Servisine Destek,- Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek,-Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi - RAM ile İlişkiler ve Yapılan Çalışmalar - Okul PDR Servisine Destek,--Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek,-Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek,-Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek,-Okul Psikolojik Danışmanı ile Değerlendirme -Okul Yönetimi ile Değerlendirme -Öğretim Elemanı ile Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okul psikolojik danışmanının görev ve sorumluluklarını tanımlar. | 10, 16, 6, 9 | E |
Farklı eğitim kademelerindeki öğrencilerin ihtiyacı olan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini açıklar. | 10, 16, 6, 9 | E |
Okulda yürütülen okul rehberlik ve psikolojik danışma programını inceler. | 10, 16, 6, 9 | E |
Öğrenciyi tanıma amacıyla bazı bireyi tanıma tekniklerini uygular. | 10, 16, 6, 9 | |
Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının uygulanması sürecinde mesleki etik ve kurallara sergiler. | 10, 16, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tanışma, Uygulama Sürecinin Açıklanması | |
2 | -Okul Psikolojik Danışmanları ve Okul Personeliyle Tanışma -Uygulama Sürecinin Planlanması | |
3 | Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -Okul PDR Servisine Destek | |
4 | -Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -Okul PDR Servisine Destek | |
5 | Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama -Okul PDR Servisine Destek | |
6 | -Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama -Okul PDR Servisine Destek | |
7 | -Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi, Raporlaştırması -PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama -Okul PDR Servisine Destek | |
8 | -Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi, Raporlaştırması -Okul PDR Servisine Destek | |
9 | - Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek | |
10 | -Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi - RAM ile İlişkiler ve Yapılan Çalışmalar - Okul PDR Servisine Destek | |
11 | --Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek | |
12 | -Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek | |
13 | -Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek | |
14 | -Okul Psikolojik Danışmanı ile Değerlendirme -Okul Yönetimi ile Değerlendirme -Öğretim Elemanı ile Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Eğitim Ortak Hizmetler Dairesi Müdürlüğü 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Okullarda Kullanılacak Rehberlik Çerçeve Programları. http://eohd.mebnet.net/?q=node/1700 MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programı. 2020-2021. https://orgm.meb.gov.tr/www/2020-2021-rehberlik-ve-psikolojik-danisma-programi/icerik/1413 |
MEB Yayınları Okul Rehberlik Programları Hazırlama Kitapçığı. 2018 Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Web Sayfası. https://orgm.meb.gov.tr/www/rehberlik-programi-hazirlama-kitapcigi/icerik/998 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 7 | 84 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 12 | 7 | 84 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 286 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(286/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKULLARDA RPD UYGULAMALARI II | - | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ, Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL, Dr.Öğr.Üye. Sena GÜME, Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU, Doç.Dr. Metin KAYA, Dr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Okul rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsamında uygulam okulunda hangi uygulamaların yapıldığını gözlemler ve aday psikolojik danışman olarak yetkinlikleri çerçevesinde okul rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin gerektirdiği bazı uygulamaları gerçekleştirir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Tanışma, Uygulama Sürecinin Açıklanması,-Okul Psikolojik Danışmanları ve Okul Personeliyle Tanışma -Uygulama Sürecinin Planlanması,Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -Okul PDR Servisine Destek,-Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -Okul PDR Servisine Destek,Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama -Okul PDR Servisine Destek,-Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama -Okul PDR Servisine Destek,-Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi, Raporlaştırması -PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama -Okul PDR Servisine Destek,-Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi, Raporlaştırması -Okul PDR Servisine Destek,- Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek,-Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi - RAM ile İlişkiler ve Yapılan Çalışmalar - Okul PDR Servisine Destek,--Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek,-Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek,-Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek,-Okul Psikolojik Danışmanı ile Değerlendirme -Okul Yönetimi ile Değerlendirme -Öğretim Elemanı ile Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okul psikolojik danışmanının görev ve sorumluluklarını tanımlar. | 10, 16, 6, 9 | E |
Farklı eğitim kademelerindeki öğrencilerin ihtiyacı olan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini açıklar. | 10, 16, 6, 9 | E |
Okulda yürütülen okul rehberlik ve psikolojik danışma programını inceler. | 10, 16, 6, 9 | E |
Öğrenciyi tanıma amacıyla bazı bireyi tanıma tekniklerini uygular. | 10, 16, 6, 9 | |
Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının uygulanması sürecinde mesleki etik ve kurallara sergiler. | 10, 16, 6, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Tanışma, Uygulama Sürecinin Açıklanması | |
2 | -Okul Psikolojik Danışmanları ve Okul Personeliyle Tanışma -Uygulama Sürecinin Planlanması | |
3 | Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -Okul PDR Servisine Destek | |
4 | -Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -Okul PDR Servisine Destek | |
5 | Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama -Okul PDR Servisine Destek | |
6 | -Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme -PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama -Okul PDR Servisine Destek | |
7 | -Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi, Raporlaştırması -PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama -Okul PDR Servisine Destek | |
8 | -Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi, Raporlaştırması -Okul PDR Servisine Destek | |
9 | - Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek | |
10 | -Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi - RAM ile İlişkiler ve Yapılan Çalışmalar - Okul PDR Servisine Destek | |
11 | --Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek | |
12 | -Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek | |
13 | -Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi -Okul PDR Servisine Destek | |
14 | -Okul Psikolojik Danışmanı ile Değerlendirme -Okul Yönetimi ile Değerlendirme -Öğretim Elemanı ile Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Eğitim Ortak Hizmetler Dairesi Müdürlüğü 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Okullarda Kullanılacak Rehberlik Çerçeve Programları. http://eohd.mebnet.net/?q=node/1700 MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programı. 2020-2021. https://orgm.meb.gov.tr/www/2020-2021-rehberlik-ve-psikolojik-danisma-programi/icerik/1413 |
MEB Yayınları Okul Rehberlik Programları Hazırlama Kitapçığı. 2018 Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Web Sayfası. https://orgm.meb.gov.tr/www/rehberlik-programi-hazirlama-kitapcigi/icerik/998 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |