Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | PDR2175330 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerini öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlerini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri ,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri,Öğretim-öğrenme stratejileri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi,Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı,Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi,Grup çalışması örnekleri 1,Grup çalışması örnekleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim ilkelerine örnekler verir. | 13, 20, 5 | A, C |
Öğretimle ilgili kuramları özelliklerine göre karşılaştırır. | 12, 19, 5, 9 | A, C |
Öğretim stratejilerini özelliklerine göre karşılaştırır. | 10, 13, 15, 16, 9 | A, C |
Öğretim yöntemlerini açıklar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A, C |
Öğretim tekniklerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A, C |
Öğretim ve öğrenmede içerik ve materyal seçip düzenler. | 10, 12, 13, 15, 16, 19, 9 | A, C |
Öğretim/ders planı yapar. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A, C |
Sınıf içi ve dışı öğretim planlarına değer biçer. | 10, 13, 16, 5, 9 | A, C |
Öğretim ilkelerini açıklar. | 10, 13, 19, 9 | A, C |
Öğretim yöntemlerine örnekler verir. | 10, 13, 16, 9 | A, C |
Öğretim tekniklerine örnekler verir. | 10, 13, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
2 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
3 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
4 | Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
5 | Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
6 | Öğretim-öğrenme stratejileri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
7 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
8 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
9 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
10 | Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
11 | Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
12 | Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
13 | Grup çalışması örnekleri 1 | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
14 | Grup çalışması örnekleri 2 | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
Kaynak |
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi. Öğrenme ve Öğretme, kuramdan uygulamaya, Ö. Polat (Ed), 2017) Nobel Yayınları |
Ders öğretim üyesi tarafından paylaşılacak olan okuma paketi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 6 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 4 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | PDR2175330 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerini öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlerini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri ,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri,Öğretim-öğrenme stratejileri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi,Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı,Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi,Grup çalışması örnekleri 1,Grup çalışması örnekleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim ilkelerine örnekler verir. | 13, 20, 5 | A, C |
Öğretimle ilgili kuramları özelliklerine göre karşılaştırır. | 12, 19, 5, 9 | A, C |
Öğretim stratejilerini özelliklerine göre karşılaştırır. | 10, 13, 15, 16, 9 | A, C |
Öğretim yöntemlerini açıklar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A, C |
Öğretim tekniklerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A, C |
Öğretim ve öğrenmede içerik ve materyal seçip düzenler. | 10, 12, 13, 15, 16, 19, 9 | A, C |
Öğretim/ders planı yapar. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A, C |
Sınıf içi ve dışı öğretim planlarına değer biçer. | 10, 13, 16, 5, 9 | A, C |
Öğretim ilkelerini açıklar. | 10, 13, 19, 9 | A, C |
Öğretim yöntemlerine örnekler verir. | 10, 13, 16, 9 | A, C |
Öğretim tekniklerine örnekler verir. | 10, 13, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
2 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
3 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
4 | Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
5 | Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
6 | Öğretim-öğrenme stratejileri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
7 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
8 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
9 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
10 | Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
11 | Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
12 | Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
13 | Grup çalışması örnekleri 1 | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
14 | Grup çalışması örnekleri 2 | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
Kaynak |
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi. Öğrenme ve Öğretme, kuramdan uygulamaya, Ö. Polat (Ed), 2017) Nobel Yayınları |
Ders öğretim üyesi tarafından paylaşılacak olan okuma paketi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |