Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | PDR2176560 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar, Davranışçı Yaklaşım ve Öğrenme, Klasik Koşullanma, Bitişiklik Kuramları, Bağlaşımcılık, Edimsel Koşullama, İşaret-Gestalt Kuramı, Sosyal Bilişsel Kuram, Gestalt Kuramı, Bilgiyi İşleme Kuramı ve Nörofizyolojik Kuram konu alanlarında öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar,Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar,Klasik Koşullanma ,Klasik Koşullanma,Klasik Koşullanma,Bağlaşımcılık (Thorndike),Bitişiklik Kuramları (Watson ve Guthrie),Edimsel Koşullanma (Skinner) ,Edimsel Koşullama (Skinner) ,Edimsel Koşullama (Skinner) ,İşaret-Gestalt Kuramı (Tolman)
Sosyal Bilişsel Kuram (Albert Bandura)
,Gestalt Kuramı,Bilgiyi İşleme Kuramı,Nörofizyolojik Kuram; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine ilişkin farklı öğrenme kuramlarının temel görüşlerini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Çeşitli öğrenme kuramlarının temel kavramlarını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Farklı öğrenme yaklaşımları arasındaki temel farkları sınıflar. | 10, 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar | Ders Notları |
2 | Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar | Ders Notları |
3 | Klasik Koşullanma | Ders notları |
4 | Klasik Koşullanma | Ders Notları |
5 | Klasik Koşullanma | Ders Notları |
6 | Bağlaşımcılık (Thorndike) | Ders Notları |
7 | Bitişiklik Kuramları (Watson ve Guthrie) | Ders Notları |
8 | Edimsel Koşullanma (Skinner) | Ders Notları |
9 | Edimsel Koşullama (Skinner) | Ders Notları |
10 | Edimsel Koşullama (Skinner) | Ders Notları |
11 | İşaret-Gestalt Kuramı (Tolman)
Sosyal Bilişsel Kuram (Albert Bandura)
| Ders Notları |
12 | Gestalt Kuramı | Ders Notları |
13 | Bilgiyi İşleme Kuramı | Ders Notları |
14 | Nörofizyolojik Kuram | Ders Notları |
Kaynak |
Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim (23. Baskı). Yargı Yayınevi, Ankara.
|
Domjan, M. (2012). Koşullama ve öğrenmenin temelleri (2. Basım). (Çev: Çetinkaya, H.). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | X | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | X | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | X | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | X | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | X | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | X | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | X | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | X | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | X | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | | X | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | X | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 2 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | PDR2176560 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar, Davranışçı Yaklaşım ve Öğrenme, Klasik Koşullanma, Bitişiklik Kuramları, Bağlaşımcılık, Edimsel Koşullama, İşaret-Gestalt Kuramı, Sosyal Bilişsel Kuram, Gestalt Kuramı, Bilgiyi İşleme Kuramı ve Nörofizyolojik Kuram konu alanlarında öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar,Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar,Klasik Koşullanma ,Klasik Koşullanma,Klasik Koşullanma,Bağlaşımcılık (Thorndike),Bitişiklik Kuramları (Watson ve Guthrie),Edimsel Koşullanma (Skinner) ,Edimsel Koşullama (Skinner) ,Edimsel Koşullama (Skinner) ,İşaret-Gestalt Kuramı (Tolman)
Sosyal Bilişsel Kuram (Albert Bandura)
,Gestalt Kuramı,Bilgiyi İşleme Kuramı,Nörofizyolojik Kuram; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine ilişkin farklı öğrenme kuramlarının temel görüşlerini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Çeşitli öğrenme kuramlarının temel kavramlarını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Farklı öğrenme yaklaşımları arasındaki temel farkları sınıflar. | 10, 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar | Ders Notları |
2 | Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar | Ders Notları |
3 | Klasik Koşullanma | Ders notları |
4 | Klasik Koşullanma | Ders Notları |
5 | Klasik Koşullanma | Ders Notları |
6 | Bağlaşımcılık (Thorndike) | Ders Notları |
7 | Bitişiklik Kuramları (Watson ve Guthrie) | Ders Notları |
8 | Edimsel Koşullanma (Skinner) | Ders Notları |
9 | Edimsel Koşullama (Skinner) | Ders Notları |
10 | Edimsel Koşullama (Skinner) | Ders Notları |
11 | İşaret-Gestalt Kuramı (Tolman)
Sosyal Bilişsel Kuram (Albert Bandura)
| Ders Notları |
12 | Gestalt Kuramı | Ders Notları |
13 | Bilgiyi İşleme Kuramı | Ders Notları |
14 | Nörofizyolojik Kuram | Ders Notları |
Kaynak |
Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim (23. Baskı). Yargı Yayınevi, Ankara.
|
Domjan, M. (2012). Koşullama ve öğrenmenin temelleri (2. Basım). (Çev: Çetinkaya, H.). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | | | X | | |
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | | | X | | |
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | X | | |
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | | | X | | |
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | | | X | | |
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | | X | | | |
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | | | X | | |
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | | | | |
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | | | X | | |
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | | | X | | |
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | | | | | |
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | | | X | | |
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | | | X | | |
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | | X | | | |
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04