Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin Psikoloji disiplini alanında genel bir bilgi donanımına sahip olmalarını sağlamaktır. Psikoloji biliminin alt alanları, araştırma yöntemleri ile temel konu ve kavramları hakkında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojinin Doğası 1: Temel Kavramlar ve Tarihsel Temeller,Psikolojinin Doğası 2: Modern Psikolojik Yaklaşımlar,Yaşam Boyu Gelişim Anlayışı,Algı,Bilinç,Belek,Öğrenme,Dil ve Düşünce,Güdülenme,Duygu,Zeka,Pozitif Psikoloji,Kişilik ,Araştırma Yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
4.Kişilik kuramlarını sınıflar. | 13, 19, 9 | A |
1. Psikolojinin temel kavramlarını tanımlar | 10, 16, 19, 23, 9 | A |
2. Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanımlar | 10, 13, 16, 19, 23, 9 | A |
3. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını açıklar. | 9 | A |
5. Psikolojik bozukluklar hakkındaki temel kavramları açıklar. | 13, 14, 16, 19, 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojinin Doğası 1: Temel Kavramlar ve Tarihsel Temeller | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
2 | Psikolojinin Doğası 2: Modern Psikolojik Yaklaşımlar | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
3 | Yaşam Boyu Gelişim Anlayışı | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
4 | Algı | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
5 | Bilinç | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
6 | Belek | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
7 | Öğrenme | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
8 | Dil ve Düşünce | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
9 | Güdülenme | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
10 | Duygu | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
11 | Zeka | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
12 | Pozitif Psikoloji | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
13 | Kişilik | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
14 | Araştırma Yöntemleri | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
Kaynak |
Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013). (Psychology and Life) Psikoloji ve Yaşam. Ankara: Nobel. Presentations used in class Işık, Ş. (2021). Psikolojiye Giriş (4.Baskı). Pegem Akademi Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021). Atkinson & Hilgard’ın Psikolojiye Giriş (14.Edisyon). Arkadaş Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 15 | 2 | 30 | |||
Rehberli Problem Çözme | 15 | 2 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 5 | 10 | 50 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 228 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin Psikoloji disiplini alanında genel bir bilgi donanımına sahip olmalarını sağlamaktır. Psikoloji biliminin alt alanları, araştırma yöntemleri ile temel konu ve kavramları hakkında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojinin Doğası 1: Temel Kavramlar ve Tarihsel Temeller,Psikolojinin Doğası 2: Modern Psikolojik Yaklaşımlar,Yaşam Boyu Gelişim Anlayışı,Algı,Bilinç,Belek,Öğrenme,Dil ve Düşünce,Güdülenme,Duygu,Zeka,Pozitif Psikoloji,Kişilik ,Araştırma Yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
4.Kişilik kuramlarını sınıflar. | 13, 19, 9 | A |
1. Psikolojinin temel kavramlarını tanımlar | 10, 16, 19, 23, 9 | A |
2. Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanımlar | 10, 13, 16, 19, 23, 9 | A |
3. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını açıklar. | 9 | A |
5. Psikolojik bozukluklar hakkındaki temel kavramları açıklar. | 13, 14, 16, 19, 37, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojinin Doğası 1: Temel Kavramlar ve Tarihsel Temeller | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
2 | Psikolojinin Doğası 2: Modern Psikolojik Yaklaşımlar | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
3 | Yaşam Boyu Gelişim Anlayışı | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
4 | Algı | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
5 | Bilinç | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
6 | Belek | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
7 | Öğrenme | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
8 | Dil ve Düşünce | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
9 | Güdülenme | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
10 | Duygu | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
11 | Zeka | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
12 | Pozitif Psikoloji | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
13 | Kişilik | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
14 | Araştırma Yöntemleri | Ana kaynaklardan okuma yapma; Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013), Işık, Ş. (2021), Smith, E. E, Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021) |
Kaynak |
Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013). (Psychology and Life) Psikoloji ve Yaşam. Ankara: Nobel. Presentations used in class Işık, Ş. (2021). Psikolojiye Giriş (4.Baskı). Pegem Akademi Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. & Loftus, G. R. (2021). Atkinson & Hilgard’ın Psikolojiye Giriş (14.Edisyon). Arkadaş Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |