Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
CEBİR ÖĞRETİMİ | İM3211026 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Melisa KARAKAYA ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı cebir öğretimi ve cebirsel muhakeme ile ilgili temel kavramları incelemek ve bu bilgileri ders planı hazırlarken ve uygularken kullanabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Cebirsel düşünme ve matematik öğretimi,Cebirsel düşünmenin önemi,Aritmetik cebir ilişkisi,Cebir öğretimi ve temsiller,Değişken, eşitlik ve denklem, Eşitsizlikler,Özdeşlikler, Değişken, cebirsel İfade, eşitlik ve denklem ,Cebirsel düşünme ve problem çözme
, Ders planı hazırlama,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Matematik öğretiminde cebirsel düşünme ve cebirsel düşünmenin önemini açıklar. | 12, 9 | A |
Aritmetik ve cebir ilişkisini açıklar. | 12, 9 | A |
Cebir öğretiminde kullanılabilecek farklı stratejileri bilir. | 12, 9 | A |
Cebir öğretiminin konularıyla ilgili ders planı tasarlar. | 12, 9 | A |
Cebir öğretimi ve günlük hayat arasındaki ilişkili açıklar ve ders planında kullanır. | 12, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Cebirsel düşünme ve matematik öğretimi | [1], [2] |
2 | Cebirsel düşünmenin önemi | [1], [2] |
3 | Aritmetik cebir ilişkisi | [1], [2] |
4 | Cebir öğretimi ve temsiller | [1], [2] |
5 | Değişken, eşitlik ve denklem | [1], [2] |
6 | Eşitsizlikler | [1], [2] |
7 | Özdeşlikler | [1], [2] |
8 | Değişken, cebirsel İfade, eşitlik ve denklem | [1], [2] |
9 | Cebirsel düşünme ve problem çözme
| [1], [2] |
10 | Ders planı hazırlama | [1], [2] |
11 | Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi | [1], [2] |
12 | Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi | [1], [2] |
13 | Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi | [1], [2] |
14 | Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi | [1], [2] |
Kaynak |
[1]. Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (2012). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (7. Baskıdan) (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
[2]. Aktaş, G.S., Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi (2021), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | | | X | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | | X | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | X | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | | X | | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | | X | | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 25 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
CEBİR ÖĞRETİMİ | İM3211026 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Melisa KARAKAYA ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı cebir öğretimi ve cebirsel muhakeme ile ilgili temel kavramları incelemek ve bu bilgileri ders planı hazırlarken ve uygularken kullanabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Cebirsel düşünme ve matematik öğretimi,Cebirsel düşünmenin önemi,Aritmetik cebir ilişkisi,Cebir öğretimi ve temsiller,Değişken, eşitlik ve denklem, Eşitsizlikler,Özdeşlikler, Değişken, cebirsel İfade, eşitlik ve denklem ,Cebirsel düşünme ve problem çözme
, Ders planı hazırlama,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi,Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Matematik öğretiminde cebirsel düşünme ve cebirsel düşünmenin önemini açıklar. | 12, 9 | A |
Aritmetik ve cebir ilişkisini açıklar. | 12, 9 | A |
Cebir öğretiminde kullanılabilecek farklı stratejileri bilir. | 12, 9 | A |
Cebir öğretiminin konularıyla ilgili ders planı tasarlar. | 12, 9 | A |
Cebir öğretimi ve günlük hayat arasındaki ilişkili açıklar ve ders planında kullanır. | 12, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Cebirsel düşünme ve matematik öğretimi | [1], [2] |
2 | Cebirsel düşünmenin önemi | [1], [2] |
3 | Aritmetik cebir ilişkisi | [1], [2] |
4 | Cebir öğretimi ve temsiller | [1], [2] |
5 | Değişken, eşitlik ve denklem | [1], [2] |
6 | Eşitsizlikler | [1], [2] |
7 | Özdeşlikler | [1], [2] |
8 | Değişken, cebirsel İfade, eşitlik ve denklem | [1], [2] |
9 | Cebirsel düşünme ve problem çözme
| [1], [2] |
10 | Ders planı hazırlama | [1], [2] |
11 | Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi | [1], [2] |
12 | Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi | [1], [2] |
13 | Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi | [1], [2] |
14 | Ders planlarının sunumu ve değerlendirilmesi | [1], [2] |
Kaynak |
[1]. Van de Walle, J.A., Karp, K.S., & Bay Williams, J.M. (2012). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (7. Baskıdan) (Çev. Ed. S. Durmuş). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
[2]. Aktaş, G.S., Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi (2021), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | | | X | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | | X | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | X | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | | X | | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | | X | | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10