Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | İM3276130 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarını ölçme ve değerlendirme temel kavramları, ölçme araçlarının çeşitleri, ölçme aracı geliştirme/değerlendirme, güvenirlik ve geçerlilik, bazı istatistiksel hesaplamalar yapma ve kazanımlar doğrultusunda öğrenmenin değerlendirilmesi konularında bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriği ve kaynakların Tanıtımı,Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi ve Temel Kavramlar,Ölçülebilir Öğrenme Kazanımlarının Oluşturulması,Öğretimde Ölçme ve Değerlendirmenin planlanması. Belirtke Tablosu,Ölçme Değerlendirmede Temel İstatistik İşlemler,Ölçme Değerlendirmede Temel İstatistik İşlemler,Ölçme Değerlendirmede Temel İstatistik İşlemler,Geçerlilik,Güvenilirlik,Performansların değerlendirilmesi ve Test çeşitleri,Performansların değerlendirilmesi ve Test çeşitleri,Not verme ve Sınıf İçi Değerlendirme,Test ve Madde Analizi,Proje Sonuçları Paylaşımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemini açıklar | 12, 13, 16, 9 | A, C |
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ifade eder. | 12, 13, 16, 9 | A, C |
Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını özelliklerini ifade eder. | 12, 13, 16, 19 | A, C, E |
İyi bir ölçme aracında bulunması istenen psikometrik özellikleri (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A, C |
Ölçme kullanılan istatistiksel analizleri yapar | 10, 12, 13, 16 | A, C |
Değerlendirme ve ölçme yapabilmek için uygun yöntemleri belirler. | 16, 9 | A, C |
Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını özelliklerine göre karşılaştırır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A, C |
Değerlendirme türlerini özelliklerine göre karşılaştırır | 12, 13, 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders içeriği ve kaynakların Tanıtımı | Karip (2015) |
2 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi ve Temel Kavramlar | Karip (2015) |
3 | Ölçülebilir Öğrenme Kazanımlarının Oluşturulması | Karip (2015) |
4 | Öğretimde Ölçme ve Değerlendirmenin planlanması. Belirtke Tablosu | Karip (2015) |
5 | Ölçme Değerlendirmede Temel İstatistik İşlemler | Karip (2015) |
6 | Ölçme Değerlendirmede Temel İstatistik İşlemler | Karip (2015) |
7 | Ölçme Değerlendirmede Temel İstatistik İşlemler | Karip (2015) |
8 | Geçerlilik | Karip (2015) |
9 | Güvenilirlik | Karip (2015) |
10 | Performansların değerlendirilmesi ve Test çeşitleri | Karip (2015) |
11 | Performansların değerlendirilmesi ve Test çeşitleri | Karip (2015) |
12 | Not verme ve Sınıf İçi Değerlendirme | Karip (2015) |
13 | Test ve Madde Analizi | Karip (2015) |
14 | Proje Sonuçları Paylaşımı | Karip (2015) |
Kaynak |
Ölçme ve değerlendirme. Editör: Emin Karip. Pegem Akademi Yayınevi. 2015
Eğitimde ölçme ve değerlendirme.Neşe Güler, Pegem Akademi Yayınevi. 2021 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | | | X | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | X | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | | | X | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | X | | | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 5 | 5 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 93 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(93/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | İM3276130 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarını ölçme ve değerlendirme temel kavramları, ölçme araçlarının çeşitleri, ölçme aracı geliştirme/değerlendirme, güvenirlik ve geçerlilik, bazı istatistiksel hesaplamalar yapma ve kazanımlar doğrultusunda öğrenmenin değerlendirilmesi konularında bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriği ve kaynakların Tanıtımı,Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi ve Temel Kavramlar,Ölçülebilir Öğrenme Kazanımlarının Oluşturulması,Öğretimde Ölçme ve Değerlendirmenin planlanması. Belirtke Tablosu,Ölçme Değerlendirmede Temel İstatistik İşlemler,Ölçme Değerlendirmede Temel İstatistik İşlemler,Ölçme Değerlendirmede Temel İstatistik İşlemler,Geçerlilik,Güvenilirlik,Performansların değerlendirilmesi ve Test çeşitleri,Performansların değerlendirilmesi ve Test çeşitleri,Not verme ve Sınıf İçi Değerlendirme,Test ve Madde Analizi,Proje Sonuçları Paylaşımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemini açıklar | 12, 13, 16, 9 | A, C |
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ifade eder. | 12, 13, 16, 9 | A, C |
Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını özelliklerini ifade eder. | 12, 13, 16, 19 | A, C, E |
İyi bir ölçme aracında bulunması istenen psikometrik özellikleri (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık) açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A, C |
Ölçme kullanılan istatistiksel analizleri yapar | 10, 12, 13, 16 | A, C |
Değerlendirme ve ölçme yapabilmek için uygun yöntemleri belirler. | 16, 9 | A, C |
Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını özelliklerine göre karşılaştırır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A, C |
Değerlendirme türlerini özelliklerine göre karşılaştırır | 12, 13, 16, 9 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders içeriği ve kaynakların Tanıtımı | Karip (2015) |
2 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi ve Temel Kavramlar | Karip (2015) |
3 | Ölçülebilir Öğrenme Kazanımlarının Oluşturulması | Karip (2015) |
4 | Öğretimde Ölçme ve Değerlendirmenin planlanması. Belirtke Tablosu | Karip (2015) |
5 | Ölçme Değerlendirmede Temel İstatistik İşlemler | Karip (2015) |
6 | Ölçme Değerlendirmede Temel İstatistik İşlemler | Karip (2015) |
7 | Ölçme Değerlendirmede Temel İstatistik İşlemler | Karip (2015) |
8 | Geçerlilik | Karip (2015) |
9 | Güvenilirlik | Karip (2015) |
10 | Performansların değerlendirilmesi ve Test çeşitleri | Karip (2015) |
11 | Performansların değerlendirilmesi ve Test çeşitleri | Karip (2015) |
12 | Not verme ve Sınıf İçi Değerlendirme | Karip (2015) |
13 | Test ve Madde Analizi | Karip (2015) |
14 | Proje Sonuçları Paylaşımı | Karip (2015) |
Kaynak |
Ölçme ve değerlendirme. Editör: Emin Karip. Pegem Akademi Yayınevi. 2015
Eğitimde ölçme ve değerlendirme.Neşe Güler, Pegem Akademi Yayınevi. 2021 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | | | X | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | X | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | | | X | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | X | | | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10