Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | İM2276440 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders boyunca öğrencilerin, toplumsal duyarlılık, farkındalık ve sorumluluk bilinci geliştirecek nitelikte, farklı kurum ve kuruluşlar ile iş birliği yaparak proje tasarlamaları, projeyi uygulamaları ve proje raporu hazırlayarak sunmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları
Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri,güncel toplumsal sorunları belirleme,belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,grup projeleri sunumlar 1,grup proje sunumları 2,grup proje sunumları 3,grup proje sunumları 4,grup proje sunumları 5 ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirir. | 2 | E, F, I |
2. Belirlenen güncel toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler tasarlar. | | F, H, I, L |
3. Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. | | E, F, H, I, L |
4. Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projelerini kavrar. | | E, F, H |
5. Güncel toplumsal sorunları belirler.
| | E, H, L |
6. Çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılır. | 2 | E, F, H, L |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Derse giriş | |
2 | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları
Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
3 | güncel toplumsal sorunları belirleme | Konuyla ilgili kişisel tecrübelerin yazılması |
4 | belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | Örnek projelerin incelenmesi |
5 | belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | Proje plan yazımı |
6 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
7 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretler ile ilgili deneyim yazısı yazma |
8 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
9 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
10 | grup projeleri sunumlar 1 | Proje sunum hazırlığı |
11 | grup proje sunumları 2 | Proje sunum hazırlığı |
12 | grup proje sunumları 3 | Proje sunum hazırlığı |
13 | grup proje sunumları 4 | Proje sunum hazırlığı |
14 | grup proje sunumları 5 ve değerlendirme | Dönem değerlendirmesi yapma |
Kaynak |
Topluma hizmet uygulamaları
Kuzucu, K.,Kamer, S.T. (2009) PegemA Yayıncılık
Topluma hizmet uygulamaları
Coşkun, H. (2011) Anı Yayıncılık |
ders öğretim üyesi okuma paketi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | X | | | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | X | | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | X | | | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | X | | | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 1 | 4 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 1 | 12 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | İM2276440 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders boyunca öğrencilerin, toplumsal duyarlılık, farkındalık ve sorumluluk bilinci geliştirecek nitelikte, farklı kurum ve kuruluşlar ile iş birliği yaparak proje tasarlamaları, projeyi uygulamaları ve proje raporu hazırlayarak sunmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları
Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri,güncel toplumsal sorunları belirleme,belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,grup projeleri sunumlar 1,grup proje sunumları 2,grup proje sunumları 3,grup proje sunumları 4,grup proje sunumları 5 ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirir. | 2 | E, F, I |
2. Belirlenen güncel toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler tasarlar. | | F, H, I, L |
3. Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. | | E, F, H, I, L |
4. Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projelerini kavrar. | | E, F, H |
5. Güncel toplumsal sorunları belirler.
| | E, H, L |
6. Çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılır. | 2 | E, F, H, L |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Derse giriş | |
2 | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları
Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
3 | güncel toplumsal sorunları belirleme | Konuyla ilgili kişisel tecrübelerin yazılması |
4 | belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | Örnek projelerin incelenmesi |
5 | belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | Proje plan yazımı |
6 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
7 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretler ile ilgili deneyim yazısı yazma |
8 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
9 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
10 | grup projeleri sunumlar 1 | Proje sunum hazırlığı |
11 | grup proje sunumları 2 | Proje sunum hazırlığı |
12 | grup proje sunumları 3 | Proje sunum hazırlığı |
13 | grup proje sunumları 4 | Proje sunum hazırlığı |
14 | grup proje sunumları 5 ve değerlendirme | Dönem değerlendirmesi yapma |
Kaynak |
Topluma hizmet uygulamaları
Kuzucu, K.,Kamer, S.T. (2009) PegemA Yayıncılık
Topluma hizmet uygulamaları
Coşkun, H. (2011) Anı Yayıncılık |
ders öğretim üyesi okuma paketi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | X | | | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | X | | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | X | | | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | X | | | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10