Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | İM2175370 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Melisa KARAKAYA ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Melisa KARAKAYA ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı matematik öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını anlamak ve bu yaklaşımlara uygun öğretim stratejileri geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası,Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı,Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri,Matematik öğretiminin tarihçesi,Öğrenme ve
öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları,Matematik öğretiminde temel beceriler,Sınıf-içi uygulama örnekleri,Sınıf-içi uygulama örnekleri,Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar,Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri,Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan
bakış,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Matematiğin doğasını açıklar. | 10, 16, 5 | C, E |
Matematiksel düşünmenin doğasını açıklar. | 10, 16, 19, 23 | G |
Matematik öğretimi yaklaşımlarını inceler. | 10, 9 | C, H |
Matematik öğretimi yaklaşımlarını karşılaştırır. | 10, 16, 19, 20 | C |
Matematik eğitiminde güncel eğilimler ve sorunları tartışır. | 10, 16 | C |
Matematik öğretimi yaklaşımlarına dayalı öğretim stratejileri geliştirir. | 16, 19, 5 | C, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası | [1], [3] |
2 | Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı | [1], [2] |
3 | Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | [1] |
4 | Matematik öğretiminin tarihçesi | [1] |
5 | Öğrenme ve
öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları | [1] |
6 | Matematik öğretiminde temel beceriler | [1] |
7 | Sınıf-içi uygulama örnekleri | [1] |
8 | Sınıf-içi uygulama örnekleri | [1] |
9 | Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar | [1], [4] |
10 | Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri | [1], [2] |
11 | Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan
bakış | [1], [2] |
12 | Öğrenci proje sunumları | [1], [2] |
13 | Öğrenci proje sunumları | [1], [2] |
14 | Öğrenci proje sunumları | [1], [2] |
Kaynak |
Kitap
[1] Olkun, S., & Toluk, Z. (2020). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi (9.Baskı). Anı Yayıncılık.
[2] Ünlü, M. (2023). Uygulama Örnekleriyle Matematik Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar (3.Baskı). Pegem Yayıncılık
Tez
[3] Yeşildere, S. (2006). Farklı matematiksel güce sahip ilköğretim 6, 7 ve 8 sınıf öğrencilerinin matematiksel düşünme ve bilgiyi oluşturma süreçlerinin incelenmesi [Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü].
Makale
[4] Karaarslan, E., Boz, B., & Yıldırım, K. (2013). Matematik ve geometri eğitiminde teknoloji tabanlı yaklaşımlar. XVIII. Türkiye'de İnternet Konferansı, 9(11). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | | | X | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | X | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | X | | | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| X | | | | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 20 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MATEMATİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | İM2175370 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Melisa KARAKAYA ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Melisa KARAKAYA ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı matematik öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını anlamak ve bu yaklaşımlara uygun öğretim stratejileri geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası,Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı,Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri,Matematik öğretiminin tarihçesi,Öğrenme ve
öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları,Matematik öğretiminde temel beceriler,Sınıf-içi uygulama örnekleri,Sınıf-içi uygulama örnekleri,Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar,Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri,Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan
bakış,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları,Öğrenci proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Matematiğin doğasını açıklar. | 10, 16, 5 | C, E |
Matematiksel düşünmenin doğasını açıklar. | 10, 16, 19, 23 | G |
Matematik öğretimi yaklaşımlarını inceler. | 10, 9 | C, H |
Matematik öğretimi yaklaşımlarını karşılaştırır. | 10, 16, 19, 20 | C |
Matematik eğitiminde güncel eğilimler ve sorunları tartışır. | 10, 16 | C |
Matematik öğretimi yaklaşımlarına dayalı öğretim stratejileri geliştirir. | 16, 19, 5 | C, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğası | [1], [3] |
2 | Matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamı | [1], [2] |
3 | Matematik öğretiminin amacı ve temel ilkeleri | [1] |
4 | Matematik öğretiminin tarihçesi | [1] |
5 | Öğrenme ve
öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları | [1] |
6 | Matematik öğretiminde temel beceriler | [1] |
7 | Sınıf-içi uygulama örnekleri | [1] |
8 | Sınıf-içi uygulama örnekleri | [1] |
9 | Matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar | [1], [4] |
10 | Etkili bir matematik öğretiminin bileşenleri | [1], [2] |
11 | Matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan
bakış | [1], [2] |
12 | Öğrenci proje sunumları | [1], [2] |
13 | Öğrenci proje sunumları | [1], [2] |
14 | Öğrenci proje sunumları | [1], [2] |
Kaynak |
Kitap
[1] Olkun, S., & Toluk, Z. (2020). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi (9.Baskı). Anı Yayıncılık.
[2] Ünlü, M. (2023). Uygulama Örnekleriyle Matematik Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar (3.Baskı). Pegem Yayıncılık
Tez
[3] Yeşildere, S. (2006). Farklı matematiksel güce sahip ilköğretim 6, 7 ve 8 sınıf öğrencilerinin matematiksel düşünme ve bilgiyi oluşturma süreçlerinin incelenmesi [Doctoral dissertation, DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü].
Makale
[4] Karaarslan, E., Boz, B., & Yıldırım, K. (2013). Matematik ve geometri eğitiminde teknoloji tabanlı yaklaşımlar. XVIII. Türkiye'de İnternet Konferansı, 9(11). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | | | X | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | X | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | X | | | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| X | | | | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10