Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I | İM4112367 | Güz Dönemi | 2+6 | 5 | 10 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 13:30-14:15 ( A ) Pazartesi 14:30-15:15 ( A ) Cuma 09:00-09:45 ( A ) Cuma 10:00-10:45 ( A ) Cuma 11:00-11:45 ( A ) Cuma 12:00-12:45 ( A ) Cuma 12:45-13:30 ( A ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Pazartesi 13:30-14:15 ( B ) Pazartesi 14:30-15:15 ( B ) Cuma 09:00-09:45 ( B ) Cuma 10:00-10:45 ( B ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 12:00-12:45 ( B ) Cuma 12:45-13:30 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( C ) Pazartesi 13:30-14:15 ( C ) Pazartesi 14:30-15:15 ( C ) Cuma 09:00-09:45 ( C ) Cuma 10:00-10:45 ( C ) Cuma 11:00-11:45 ( C ) Cuma 12:00-12:45 ( C ) Cuma 12:45-13:30 ( C ) Cuma 13:30-14:15 ( D ) Pazartesi 13:30-14:15 ( D ) Pazartesi 14:30-15:15 ( D ) Cuma 09:00-09:45 ( D ) Cuma 10:00-10:45 ( D ) Cuma 11:00-11:45 ( D ) Cuma 12:00-12:45 ( D ) Cuma 12:45-13:30 ( D ) Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN, Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ, Dr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ, Dr.Öğr.Üye. Melisa KARAKAYA ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Nur Güner |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının okullardaki öğretim süreci hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmalarını sağlamak. Bu ders kapsamında öğretmen adayının, okulu, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini değişik yönleriyle tanıması ve lisans programında alacağı derslere bir temel oluşturması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı- Staj Uygulama Kılavuzu inceleme ödevi,Video izleme ve tartışma Doğan Cüceloğlu videosu: Özünü keşfetmek https://www.youtube.com/watch?v=NnW0Q1oDczQ Teddy nin videosu https://www.youtube.com/watch?v=8iBsNynLdvI ,Öğretmenlik uygulaması içerik üzerine bİlgilendirme. Doğan cüceloğlu videosu izletme “Ülkenin Lokomotifi Öğretmendir” ve video üzerinde konuşma. ,Röportaj ödevi için merak edilen soruları sınıfça belirleme. ,Ödev 2 bilgilendirme "Ders planı hazırlarken nelere dikkat edilir?" üzerine tartışma. ,Röportaj ödev teslimi. Ödev 1. Röportaj üzerinden öğretmenlerden edindiğiniz cevapların paylaşımı. ,Makale tartışması Ödev 3 hakkında bilgi verilecek. ,Öğretmen yeterlilikleri ve öğretmenlerle ilgili yasaların incelenmesi,Ödev 2 teslim. Ders planlarını derste paylaşma ve geri dönüt verme.,Örnek matematik ders videosu izleme ve tartışma (TIMMS videolarından birisi olabilir),Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri,Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri,Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri,Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okulun öğretimini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır | 10, 16, 9 | A, E |
Daha önce edinmiş olduğu bilgi ve becerileri okul ortamında uygular. | 12, 5, 6 | A, E |
Uygulama okulunun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği yeterlikleri geliştirir. | 6 | A, E, H |
Ortaokul matematik öğretim programının sınıf seviyeleri ve konuları hakkında tartışma yapar. | 10 | A, E |
Uygulama okullarındaki gözlemleri ve uygulamaları sırasında edindikleri deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşır. | 16 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı- Staj Uygulama Kılavuzu inceleme ödevi | Ders notu okuma (Staj Uygulama Kılavuzu-Örnek) |
2 | Video izleme ve tartışma Doğan Cüceloğlu videosu: Özünü keşfetmek https://www.youtube.com/watch?v=NnW0Q1oDczQ Teddy nin videosu https://www.youtube.com/watch?v=8iBsNynLdvI | Etkili öğretmen nasıl olmalıdır? Araştırınız. |
3 | Öğretmenlik uygulaması içerik üzerine bİlgilendirme. Doğan cüceloğlu videosu izletme “Ülkenin Lokomotifi Öğretmendir” ve video üzerinde konuşma. | Online öğretim araçlarını araştırınız. |
4 | Röportaj ödevi için merak edilen soruları sınıfça belirleme. | Röportaj yapacağınız öğretmene sormak istediğiniz soruları düşününüz. Soruları not alarak derse geliniz. |
5 | Ödev 2 bilgilendirme "Ders planı hazırlarken nelere dikkat edilir?" üzerine tartışma. | Ders planı nasıl hazırlanır? Araştırınız. |
6 | Röportaj ödev teslimi. Ödev 1. Röportaj üzerinden öğretmenlerden edindiğiniz cevapların paylaşımı. | MEBİS'e yüklenen makaleyi okuyunuz. |
7 | Makale tartışması Ödev 3 hakkında bilgi verilecek. | MEBİS'e yüklenen makaleyi okuyunuz. |
8 | Öğretmen yeterlilikleri ve öğretmenlerle ilgili yasaların incelenmesi | Öğretmen yeterlilikleri nelerdir? Araştırınız. |
9 | Ödev 2 teslim. Ders planlarını derste paylaşma ve geri dönüt verme. | Ders planınızı hazırlayınız. |
10 | Örnek matematik ders videosu izleme ve tartışma (TIMMS videolarından birisi olabilir) | Akran değerlendirme ödevi teslim |
11 | Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri | Ders planınızı bir öğretmen gibi anlatmak için hazırlanınız. |
12 | Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri | Ders planınızı bir öğretmen gibi anlatmak için hazırlanınız. |
13 | Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri | Ders planınızı bir öğretmen gibi anlatmak için hazırlanınız. |
14 | Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri | Portfolyo teslim |
Kaynak |
MEB ortaokul matematik müfredatı Ortaokul matematik ders kitapları (5, 6, 7, 8. sınıf) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 5 | 25 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 12 | 6 | 72 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 20 | 80 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 5 | 10 | 50 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 303 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(303/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I | İM4112367 | Güz Dönemi | 2+6 | 5 | 10 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 13:30-14:15 ( A ) Pazartesi 14:30-15:15 ( A ) Cuma 09:00-09:45 ( A ) Cuma 10:00-10:45 ( A ) Cuma 11:00-11:45 ( A ) Cuma 12:00-12:45 ( A ) Cuma 12:45-13:30 ( A ) Cuma 13:30-14:15 ( B ) Pazartesi 13:30-14:15 ( B ) Pazartesi 14:30-15:15 ( B ) Cuma 09:00-09:45 ( B ) Cuma 10:00-10:45 ( B ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 12:00-12:45 ( B ) Cuma 12:45-13:30 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( C ) Pazartesi 13:30-14:15 ( C ) Pazartesi 14:30-15:15 ( C ) Cuma 09:00-09:45 ( C ) Cuma 10:00-10:45 ( C ) Cuma 11:00-11:45 ( C ) Cuma 12:00-12:45 ( C ) Cuma 12:45-13:30 ( C ) Cuma 13:30-14:15 ( D ) Pazartesi 13:30-14:15 ( D ) Pazartesi 14:30-15:15 ( D ) Cuma 09:00-09:45 ( D ) Cuma 10:00-10:45 ( D ) Cuma 11:00-11:45 ( D ) Cuma 12:00-12:45 ( D ) Cuma 12:45-13:30 ( D ) Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN, Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ, Dr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ, Dr.Öğr.Üye. Melisa KARAKAYA ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Nur Güner |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının okullardaki öğretim süreci hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmalarını sağlamak. Bu ders kapsamında öğretmen adayının, okulu, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini değişik yönleriyle tanıması ve lisans programında alacağı derslere bir temel oluşturması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanıtımı- Staj Uygulama Kılavuzu inceleme ödevi,Video izleme ve tartışma Doğan Cüceloğlu videosu: Özünü keşfetmek https://www.youtube.com/watch?v=NnW0Q1oDczQ Teddy nin videosu https://www.youtube.com/watch?v=8iBsNynLdvI ,Öğretmenlik uygulaması içerik üzerine bİlgilendirme. Doğan cüceloğlu videosu izletme “Ülkenin Lokomotifi Öğretmendir” ve video üzerinde konuşma. ,Röportaj ödevi için merak edilen soruları sınıfça belirleme. ,Ödev 2 bilgilendirme "Ders planı hazırlarken nelere dikkat edilir?" üzerine tartışma. ,Röportaj ödev teslimi. Ödev 1. Röportaj üzerinden öğretmenlerden edindiğiniz cevapların paylaşımı. ,Makale tartışması Ödev 3 hakkında bilgi verilecek. ,Öğretmen yeterlilikleri ve öğretmenlerle ilgili yasaların incelenmesi,Ödev 2 teslim. Ders planlarını derste paylaşma ve geri dönüt verme.,Örnek matematik ders videosu izleme ve tartışma (TIMMS videolarından birisi olabilir),Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri,Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri,Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri,Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okulun öğretimini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır | 10, 16, 9 | A, E |
Daha önce edinmiş olduğu bilgi ve becerileri okul ortamında uygular. | 12, 5, 6 | A, E |
Uygulama okulunun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği yeterlikleri geliştirir. | 6 | A, E, H |
Ortaokul matematik öğretim programının sınıf seviyeleri ve konuları hakkında tartışma yapar. | 10 | A, E |
Uygulama okullarındaki gözlemleri ve uygulamaları sırasında edindikleri deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşır. | 16 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı- Staj Uygulama Kılavuzu inceleme ödevi | Ders notu okuma (Staj Uygulama Kılavuzu-Örnek) |
2 | Video izleme ve tartışma Doğan Cüceloğlu videosu: Özünü keşfetmek https://www.youtube.com/watch?v=NnW0Q1oDczQ Teddy nin videosu https://www.youtube.com/watch?v=8iBsNynLdvI | Etkili öğretmen nasıl olmalıdır? Araştırınız. |
3 | Öğretmenlik uygulaması içerik üzerine bİlgilendirme. Doğan cüceloğlu videosu izletme “Ülkenin Lokomotifi Öğretmendir” ve video üzerinde konuşma. | Online öğretim araçlarını araştırınız. |
4 | Röportaj ödevi için merak edilen soruları sınıfça belirleme. | Röportaj yapacağınız öğretmene sormak istediğiniz soruları düşününüz. Soruları not alarak derse geliniz. |
5 | Ödev 2 bilgilendirme "Ders planı hazırlarken nelere dikkat edilir?" üzerine tartışma. | Ders planı nasıl hazırlanır? Araştırınız. |
6 | Röportaj ödev teslimi. Ödev 1. Röportaj üzerinden öğretmenlerden edindiğiniz cevapların paylaşımı. | MEBİS'e yüklenen makaleyi okuyunuz. |
7 | Makale tartışması Ödev 3 hakkında bilgi verilecek. | MEBİS'e yüklenen makaleyi okuyunuz. |
8 | Öğretmen yeterlilikleri ve öğretmenlerle ilgili yasaların incelenmesi | Öğretmen yeterlilikleri nelerdir? Araştırınız. |
9 | Ödev 2 teslim. Ders planlarını derste paylaşma ve geri dönüt verme. | Ders planınızı hazırlayınız. |
10 | Örnek matematik ders videosu izleme ve tartışma (TIMMS videolarından birisi olabilir) | Akran değerlendirme ödevi teslim |
11 | Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri | Ders planınızı bir öğretmen gibi anlatmak için hazırlanınız. |
12 | Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri | Ders planınızı bir öğretmen gibi anlatmak için hazırlanınız. |
13 | Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri | Ders planınızı bir öğretmen gibi anlatmak için hazırlanınız. |
14 | Video Sunumları + Ders planı ve video eleştirileri | Portfolyo teslim |
Kaynak |
MEB ortaokul matematik müfredatı Ortaokul matematik ders kitapları (5, 6, 7, 8. sınıf) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |