Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | İM4111063 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sevgi KIRBOYUN TİPİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini, eğitimlerinde yapılması beklenen farklılaştırmaları matematik öğretmenlerinin karşılaşabileceği sorunları öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Tanılama ve değerlendirme ,Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları ,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği ,Öğretimsel uyarlama yapma ,Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama,BEP hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı geliştirir. | 14, 16, 3 | C |
Özel eğitim gereksinimli öğrencilerin tanılanmalarında ve yerleştirilmelerinde üzerine düşen görevleri özetler. | 10, 9 | C |
Özel gereksinimli öğrencilerin gelişimsel özelliklerini kavrar. | 10, 16, 9 | |
Özel gereksinimi olan öğrencilerin ve ailelerinin yaşadıkları sorunları açıklar. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
| Milli Eğitim Bakanlığı Kaynaştırma Genelgesini |
2 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
3 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
4 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
5 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
6 | Tanılama ve değerlendirme | G. Akçamete (ed) 13. ünite (ss. 441-473) |
7 | Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları | Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 4. bölüm (ss. 85-123) |
8 | Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler | G. Akçamete (ed) 15. ünite (ss. 503-524) |
9 | Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler | G. Akçamete (ed) 16. ünite (ss. 527-543) |
10 | Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler | G. Akçamete (ed) 11. ünite (ss. 367-395) |
11 | Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği | G. Akçamete (ed) 5. ünite (ss. 169-198) |
12 | Öğretimsel uyarlama yapma | Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 3. bölüm (ss. 67-85) |
13 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama | G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109) |
14 | BEP hazırlama | G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109) |
Kaynak |
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. G. Akçamete (Ed.), 2010. Kök
Batu, E. S.; Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamaları. Vize Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | X | | | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | X | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | X | | | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | X | | | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 1 | 5 | 5 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | İM4111063 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sevgi KIRBOYUN TİPİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini, eğitimlerinde yapılması beklenen farklılaştırmaları matematik öğretmenlerinin karşılaşabileceği sorunları öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Tanılama ve değerlendirme ,Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları ,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği ,Öğretimsel uyarlama yapma ,Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama,BEP hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı geliştirir. | 14, 16, 3 | C |
Özel eğitim gereksinimli öğrencilerin tanılanmalarında ve yerleştirilmelerinde üzerine düşen görevleri özetler. | 10, 9 | C |
Özel gereksinimli öğrencilerin gelişimsel özelliklerini kavrar. | 10, 16, 9 | |
Özel gereksinimi olan öğrencilerin ve ailelerinin yaşadıkları sorunları açıklar. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
| Milli Eğitim Bakanlığı Kaynaştırma Genelgesini |
2 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
3 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
4 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
5 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
6 | Tanılama ve değerlendirme | G. Akçamete (ed) 13. ünite (ss. 441-473) |
7 | Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları | Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 4. bölüm (ss. 85-123) |
8 | Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler | G. Akçamete (ed) 15. ünite (ss. 503-524) |
9 | Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler | G. Akçamete (ed) 16. ünite (ss. 527-543) |
10 | Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler | G. Akçamete (ed) 11. ünite (ss. 367-395) |
11 | Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği | G. Akçamete (ed) 5. ünite (ss. 169-198) |
12 | Öğretimsel uyarlama yapma | Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 3. bölüm (ss. 67-85) |
13 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama | G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109) |
14 | BEP hazırlama | G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109) |
Kaynak |
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. G. Akçamete (Ed.), 2010. Kök
Batu, E. S.; Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamaları. Vize Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | X | | | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | X | | | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | X | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | X | | | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | X | | | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10