Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA | İM2275510 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Algoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanılması; fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve programlanmasının öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Algoritma Tasarımı,Akış diyagramları,Girdi-çıktı kavramları,Karşılaştırma-mukayese,Karar yapıları,Döngüler-döngü çeşitleri,Karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi,Akış şemalarının görselleştirilerek kullanılması,Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmalarının oluşturulması,Tek boyutlu diziler,Dizilerle işlemler, sıralama,Çok boyutlu diziler-matrisler,Matrislerde işlemler,Lineer olmayan denklemlerin Yaklaşık Çözümleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci bilgisayar programlamanın mantığını ve faydalarını kavrar. | 37, 6, 9 | A |
Programlamada algoritma ve akış şemasının önemini öğrenir. | 37, 6, 9 | A |
Bilgisayar programlamada hesaplamanın ve fonksiyon kavramının işlev ve önemini kavrar. | 37, 6, 9 | A |
Programlamada karşılaştırma=mukayese(if) komutunun işlevini ve kullanma biçimlerini kavrar. | 37, 6, 9 | A |
Döngü ve iç-içe döngünün işlevini, formatını ve döngü çeşitlerini öğrenir. | 37, 6, 9 | A |
Dizileri(indisli değişkenleri) ve programlamadaki önemini, dizilerle işlemleri öğrenir. | 37, 6, 9 | A |
İkii ndisli dizileri(matrislerı) veya çok indisli dizileri öğrenir, matrislerle işlemleri kavrar. | 37, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Algoritma Tasarımı | [1] |
2 | Akış diyagramları | [1] |
3 | Girdi-çıktı kavramları | [1] |
4 | Karşılaştırma-mukayese | [1] |
5 | Karar yapıları | [1] |
6 | Döngüler-döngü çeşitleri | [1] |
7 | Karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi | [1] |
8 | Akış şemalarının görselleştirilerek kullanılması | [1] |
9 | Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmalarının oluşturulması | [1] |
10 | Tek boyutlu diziler | [1] |
11 | Dizilerle işlemler, sıralama | [1] |
12 | Çok boyutlu diziler-matrisler | [1] |
13 | Matrislerde işlemler | [1] |
14 | Lineer olmayan denklemlerin Yaklaşık Çözümleri | [1] |
Kaynak |
[1] Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Fahri VATANSEVER, Seçkin Yayınevi/2023 |
[1] C++, Muhammed Mastar, Süha Eriş, KODLAB Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | | X | | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | | X | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | X | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | X | | | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | | | X | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 1 | 2 | 2 |
Rehberli Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(4/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA | İM2275510 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Algoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanılması; fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve programlanmasının öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Algoritma Tasarımı,Akış diyagramları,Girdi-çıktı kavramları,Karşılaştırma-mukayese,Karar yapıları,Döngüler-döngü çeşitleri,Karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi,Akış şemalarının görselleştirilerek kullanılması,Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmalarının oluşturulması,Tek boyutlu diziler,Dizilerle işlemler, sıralama,Çok boyutlu diziler-matrisler,Matrislerde işlemler,Lineer olmayan denklemlerin Yaklaşık Çözümleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci bilgisayar programlamanın mantığını ve faydalarını kavrar. | 37, 6, 9 | A |
Programlamada algoritma ve akış şemasının önemini öğrenir. | 37, 6, 9 | A |
Bilgisayar programlamada hesaplamanın ve fonksiyon kavramının işlev ve önemini kavrar. | 37, 6, 9 | A |
Programlamada karşılaştırma=mukayese(if) komutunun işlevini ve kullanma biçimlerini kavrar. | 37, 6, 9 | A |
Döngü ve iç-içe döngünün işlevini, formatını ve döngü çeşitlerini öğrenir. | 37, 6, 9 | A |
Dizileri(indisli değişkenleri) ve programlamadaki önemini, dizilerle işlemleri öğrenir. | 37, 6, 9 | A |
İkii ndisli dizileri(matrislerı) veya çok indisli dizileri öğrenir, matrislerle işlemleri kavrar. | 37, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Algoritma Tasarımı | [1] |
2 | Akış diyagramları | [1] |
3 | Girdi-çıktı kavramları | [1] |
4 | Karşılaştırma-mukayese | [1] |
5 | Karar yapıları | [1] |
6 | Döngüler-döngü çeşitleri | [1] |
7 | Karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi | [1] |
8 | Akış şemalarının görselleştirilerek kullanılması | [1] |
9 | Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmalarının oluşturulması | [1] |
10 | Tek boyutlu diziler | [1] |
11 | Dizilerle işlemler, sıralama | [1] |
12 | Çok boyutlu diziler-matrisler | [1] |
13 | Matrislerde işlemler | [1] |
14 | Lineer olmayan denklemlerin Yaklaşık Çözümleri | [1] |
Kaynak |
[1] Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Fahri VATANSEVER, Seçkin Yayınevi/2023 |
[1] C++, Muhammed Mastar, Süha Eriş, KODLAB Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
| | | X | | |
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | | | | X | |
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
| | | X | | |
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
| | X | | | |
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
| | | | X | |
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
| | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10