Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI | İM2275480 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin ortaokul matematik öğretim programını ayrıntılı olarak incelemesidir. Başlıklar: Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar,Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi,Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı beceriler.,Öğretim programında yer alan öğrenme ve alt öğrenme alanları,Kazanımların sınıf seviyelerine göre dağılımı ve sınırları,Öğretim programındaki kazanımların diğer derslerle ilişkisi,Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi,Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller,Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller,Ortaokul matematik öğretim programındaki ölçme değerlendirme yaklaşımı,Öğretmen yeterlilikleri,Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi,Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi,Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortaokul matematik öğretim programının geçmişten günümüze gelişimini açıklar. | 10, 9 | A, F |
Güncel ortaokul matematik öğretim programının yaklaşımını, içeriğini ve amaçladığı becerileri tanımlar. | 10, 16 | A, E |
Ortaokul matematik öğretim programındaki öğrenme ve alt öğrenme alanlarını listeler. | 10, 16, 5 | E, F |
Ortaokul matematik öğretim programındaki kazanımların sınıf seviyelerine göre dağılımını tartışır. | 10, 16, 5 | E, F |
Ortaokul matematik öğretim programındaki kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri tanır. | 10, 16, 5 | A, F |
Türkiye’de uygulan müfredat ile ilgili eleştirel bakış açısı kazanır. | 10, 16, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.1-10 |
2 | Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.29-75 |
3 | Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı beceriler. | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.14-25 |
4 | Öğretim programında yer alan öğrenme ve alt öğrenme alanları | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.15-22 |
5 | Kazanımların sınıf seviyelerine göre dağılımı ve sınırları | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.77-85 |
6 | Öğretim programındaki kazanımların diğer derslerle ilişkisi | Ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan fen bilgisi dersi ile ilişkili örneklerin incelenmesi. |
7 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi | İlkokul, ortaokul ve lise matematik müfredatlarının incelenmesi |
8 | Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.151-181 |
9 | Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.151-181 |
10 | Ortaokul matematik öğretim programındaki ölçme değerlendirme yaklaşımı | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.22 |
11 | Öğretmen yeterlilikleri | Öğretmen yeterlilikleri ile ilgili araştırma yapınız. |
12 | Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi | Grup çalışması-Farklı sınıf seviyelerindeki kitapların incelenerek müfredat yansımalarının grupça sunulması |
13 | Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi | Grup çalışması-Farklı sınıf seviyelerindeki kitapların incelenerek müfredat yansımalarının grupça sunulması |
14 | Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi | Grup çalışması-Farklı sınıf seviyelerindeki kitapların incelenerek müfredat yansımalarının grupça sunulması |
Kaynak |
Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel bir inceleme (2020). Editörler: Mehmet Fatih Özmantar, Hatice Akkoç, Bilge Kuşdemir Kayıran, Melike Özyurt. Pegem Akademi Yayını. |
MEB Matematik Dersi Öğretim Programı http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=329 ) adresinden indirilebilir. Okullarda kullanılan matematik ders kitapları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 40 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(98/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI | İM2275480 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin ortaokul matematik öğretim programını ayrıntılı olarak incelemesidir. Başlıklar: Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar,Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi,Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı beceriler.,Öğretim programında yer alan öğrenme ve alt öğrenme alanları,Kazanımların sınıf seviyelerine göre dağılımı ve sınırları,Öğretim programındaki kazanımların diğer derslerle ilişkisi,Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi,Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller,Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller,Ortaokul matematik öğretim programındaki ölçme değerlendirme yaklaşımı,Öğretmen yeterlilikleri,Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi,Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi,Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortaokul matematik öğretim programının geçmişten günümüze gelişimini açıklar. | 10, 9 | A, F |
Güncel ortaokul matematik öğretim programının yaklaşımını, içeriğini ve amaçladığı becerileri tanımlar. | 10, 16 | A, E |
Ortaokul matematik öğretim programındaki öğrenme ve alt öğrenme alanlarını listeler. | 10, 16, 5 | E, F |
Ortaokul matematik öğretim programındaki kazanımların sınıf seviyelerine göre dağılımını tartışır. | 10, 16, 5 | E, F |
Ortaokul matematik öğretim programındaki kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyalleri tanır. | 10, 16, 5 | A, F |
Türkiye’de uygulan müfredat ile ilgili eleştirel bakış açısı kazanır. | 10, 16, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.1-10 |
2 | Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.29-75 |
3 | Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı beceriler. | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.14-25 |
4 | Öğretim programında yer alan öğrenme ve alt öğrenme alanları | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.15-22 |
5 | Kazanımların sınıf seviyelerine göre dağılımı ve sınırları | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.77-85 |
6 | Öğretim programındaki kazanımların diğer derslerle ilişkisi | Ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan fen bilgisi dersi ile ilişkili örneklerin incelenmesi. |
7 | Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi | İlkokul, ortaokul ve lise matematik müfredatlarının incelenmesi |
8 | Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.151-181 |
9 | Ortaokul matematik öğretim programında kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.151-181 |
10 | Ortaokul matematik öğretim programındaki ölçme değerlendirme yaklaşımı | Özmantar, Akkoç, Kuşdemir Kayıran & Özyurt (2020) , s.22 |
11 | Öğretmen yeterlilikleri | Öğretmen yeterlilikleri ile ilgili araştırma yapınız. |
12 | Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi | Grup çalışması-Farklı sınıf seviyelerindeki kitapların incelenerek müfredat yansımalarının grupça sunulması |
13 | Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi | Grup çalışması-Farklı sınıf seviyelerindeki kitapların incelenerek müfredat yansımalarının grupça sunulması |
14 | Ortaokul matematik öğretim programının farklı sınıf seviyelerindeki ders kitaplarına yansımalarının incelenmesi | Grup çalışması-Farklı sınıf seviyelerindeki kitapların incelenerek müfredat yansımalarının grupça sunulması |
Kaynak |
Ortaokul Matematik Öğretim Programları Tarihsel bir inceleme (2020). Editörler: Mehmet Fatih Özmantar, Hatice Akkoç, Bilge Kuşdemir Kayıran, Melike Özyurt. Pegem Akademi Yayını. |
MEB Matematik Dersi Öğretim Programı http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=329 ) adresinden indirilebilir. Okullarda kullanılan matematik ders kitapları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |