Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGENLİK VE CİNSEL EĞİTİM | ÖE4214022 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Didem GÜVEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Didem GÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste ergenliğin doğası; ergenlikte fiziksel değişiklikler; ergenlikte psikolojik değişiklikler; ergenlikte duygusal değişiklikler; ergenlikte zihinsel değişiklikler; ergen sağlığı; ergenlikte sağlık sorunları; ergen bilişi; Piaget’in kuramı; bilgi işleme süreci; cinsel gelişim; cinsellik eğitimi; zihin yetersizliği olan ergenlerin cinsel gelişim özellikleri; zihin yetersizliği olan ergenlere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi uygulamaları konularına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. ders amacı doğrultusunda öğrenciler bir aile eğitim programı geliştirir ve aşağıdaki aşamalarla göre programı şekillendirirler : 1. Beş kişilik gruplar halinde ödevlerini hazırlamak 2. her hafta ödevin gönderimi ve izleyen hafta ders sırasında dönütlere göre ödevlerin şekillenmesi ve sunulması ( süreç değerlendirmesi gerçekleştirilecektir) 3. ödevlere verilen yazılı dönütlere göre şekillendirilmesi 4. hazırlanan ödevin grup lideri tarafından sunulması 5. ödev hazırlama sürecinin 10 hafta içinde tamamlanması 6.ödevlerin intihal programına yüklenmesi ve en fazla %25 oranında benzerlik göstermesi 7. ödevleri hazırlayan gruptaki her bir öğrencinin ödevdeki görev tanımının yazılı olarak ödevde belirtilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Cinsellik ve Cinsel Gelişim,Tipik gelişen bireylerde ergenlik ,Erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Okul Çağındaki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Yetişkinlikte özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Özel gereksinimli bireylerin sergilediği sosyo-cinsel davranışları ve uygun müdahaleler, Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesi ,Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesi,Özel gereksinimli bireylerde aile işbirliği,Özel gereksinimli bireylerde cinsel sağlık,Özel Gereksinimli Bireylerde Kapsamlı Cinsellik Eğitimde Dikkat Edilecekler,Cinsellikle İlgili Sıkça Sorulan Sorular; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci, ergenlik ve cinsel eğitime ilişkin aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecektir: Ergenliğin doğasını açıklar; | 16 | A, E |
Tipik gelişimde ergenlik sürecini açıklar | 16 | A, E |
Erken çoçukluk dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar | 16 | A, E |
Okul çağındaki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar | 16 | A, E |
Ergenlik dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar | 16 | A, E |
Ergenlik dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar | 16 | A, E |
Yetişkinlik dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar | 16 | A, E |
Özel gereksinimli bireylerin sergilediği sosyo-cinsel davranışları ve uygun müdahaleyi açıklar | 16 | A, E |
Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesini açıklar | 16 | A, E |
Kapsamlı cinsellik eğitimi ve etik ilişkisini açıklar | 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cinsellik ve Cinsel Gelişim | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü |
2 | Tipik gelişen bireylerde ergenlik | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü |
3 | Erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü |
4 | Okul Çağındaki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü |
5 | Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü |
6 | Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü |
7 | Yetişkinlikte özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü |
8 | Özel gereksinimli bireylerin sergilediği sosyo-cinsel davranışları ve uygun müdahaleler | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. |
9 | Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesi | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. |
10 | Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesi | Ödev: Bir taciz ya da kaçırma olayı senaryosu hazırlayınız. Bu senaryoda öğrencinize korumayı nasıl öğretirdiniz, yazınız. |
11 | Özel gereksinimli bireylerde aile işbirliği | Ödev: aile eğitim programı hazırlar |
12 | Özel gereksinimli bireylerde cinsel sağlık | cinsel sağlıkla ilgili araştırma yapar |
13 | Özel Gereksinimli Bireylerde Kapsamlı Cinsellik Eğitimde Dikkat Edilecekler | Down Türkiye Down Sendromu Derneği. (2019). Down Sendromlu Çocuklara Bedenlerini, Sınırlarını ve Cinselliği Öğretmek. |
14 | Cinsellikle İlgili Sıkça Sorulan Sorular | Doktorculuk oyunu ile oyuna gömülü öğretimler |
Kaynak |
Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Guven, D. (2021c). Rural families’ thoughts about sexual development of their adolescents with neurodevelopmental disorders. Kıbrıslı Eğitim Bilimleri Dergisi, 16(4), 1549-1562. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Cinsel Gelişim Modülü. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB). (2007). Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi. Cinsel Gelişim Modülü. Down Türkiye Down Sendromu Derneği. (2019). Down Sendromlu Çocuklara Bedenlerini, Sınırlarını ve Cinselliği Öğretmek. McKee, L., & Blacklidge, V. (1981). An Easy Guide for Caring Parents: Sexuality and Socialization: a Book for Parents of People with Mental Handicaps. Planned Parenthood of Contra Costa. Cooper, E., Guillebaud, J., & Williams, M. (2017). Sexuality and disability: a guide for everyday practice. CRC Press. Carlson, K., & Plaine, K. (2009). Sexualtiy [Sexuality] Resource for Caregivers of Adolescents with Down Syndrome. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 14 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGENLİK VE CİNSEL EĞİTİM | ÖE4214022 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Didem GÜVEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Didem GÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste ergenliğin doğası; ergenlikte fiziksel değişiklikler; ergenlikte psikolojik değişiklikler; ergenlikte duygusal değişiklikler; ergenlikte zihinsel değişiklikler; ergen sağlığı; ergenlikte sağlık sorunları; ergen bilişi; Piaget’in kuramı; bilgi işleme süreci; cinsel gelişim; cinsellik eğitimi; zihin yetersizliği olan ergenlerin cinsel gelişim özellikleri; zihin yetersizliği olan ergenlere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi uygulamaları konularına ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. ders amacı doğrultusunda öğrenciler bir aile eğitim programı geliştirir ve aşağıdaki aşamalarla göre programı şekillendirirler : 1. Beş kişilik gruplar halinde ödevlerini hazırlamak 2. her hafta ödevin gönderimi ve izleyen hafta ders sırasında dönütlere göre ödevlerin şekillenmesi ve sunulması ( süreç değerlendirmesi gerçekleştirilecektir) 3. ödevlere verilen yazılı dönütlere göre şekillendirilmesi 4. hazırlanan ödevin grup lideri tarafından sunulması 5. ödev hazırlama sürecinin 10 hafta içinde tamamlanması 6.ödevlerin intihal programına yüklenmesi ve en fazla %25 oranında benzerlik göstermesi 7. ödevleri hazırlayan gruptaki her bir öğrencinin ödevdeki görev tanımının yazılı olarak ödevde belirtilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Cinsellik ve Cinsel Gelişim,Tipik gelişen bireylerde ergenlik ,Erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Okul Çağındaki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Yetişkinlikte özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi,Özel gereksinimli bireylerin sergilediği sosyo-cinsel davranışları ve uygun müdahaleler, Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesi ,Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesi,Özel gereksinimli bireylerde aile işbirliği,Özel gereksinimli bireylerde cinsel sağlık,Özel Gereksinimli Bireylerde Kapsamlı Cinsellik Eğitimde Dikkat Edilecekler,Cinsellikle İlgili Sıkça Sorulan Sorular; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci, ergenlik ve cinsel eğitime ilişkin aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecektir: Ergenliğin doğasını açıklar; | 16 | A, E |
Tipik gelişimde ergenlik sürecini açıklar | 16 | A, E |
Erken çoçukluk dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar | 16 | A, E |
Okul çağındaki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar | 16 | A, E |
Ergenlik dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar | 16 | A, E |
Ergenlik dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar | 16 | A, E |
Yetişkinlik dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimini açıklar | 16 | A, E |
Özel gereksinimli bireylerin sergilediği sosyo-cinsel davranışları ve uygun müdahaleyi açıklar | 16 | A, E |
Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesini açıklar | 16 | A, E |
Kapsamlı cinsellik eğitimi ve etik ilişkisini açıklar | 16 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cinsellik ve Cinsel Gelişim | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü |
2 | Tipik gelişen bireylerde ergenlik | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü |
3 | Erken çocukluk dönemindeki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü |
4 | Okul Çağındaki özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü |
5 | Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü |
6 | Ergenlik döneminde özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü |
7 | Yetişkinlikte özel gereksinimli bireylerde kapsamlı cinsellik eğitimi | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB) (2013). Çocuk Gelişimi, Cİnsel Gelişim Mödülü |
8 | Özel gereksinimli bireylerin sergilediği sosyo-cinsel davranışları ve uygun müdahaleler | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. |
9 | Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesi | Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. |
10 | Özel gereksinimli bireylerde cinsel istismar ve istismarın önlenmesi | Ödev: Bir taciz ya da kaçırma olayı senaryosu hazırlayınız. Bu senaryoda öğrencinize korumayı nasıl öğretirdiniz, yazınız. |
11 | Özel gereksinimli bireylerde aile işbirliği | Ödev: aile eğitim programı hazırlar |
12 | Özel gereksinimli bireylerde cinsel sağlık | cinsel sağlıkla ilgili araştırma yapar |
13 | Özel Gereksinimli Bireylerde Kapsamlı Cinsellik Eğitimde Dikkat Edilecekler | Down Türkiye Down Sendromu Derneği. (2019). Down Sendromlu Çocuklara Bedenlerini, Sınırlarını ve Cinselliği Öğretmek. |
14 | Cinsellikle İlgili Sıkça Sorulan Sorular | Doktorculuk oyunu ile oyuna gömülü öğretimler |
Kaynak |
Güven, D. (2021a). Zihin yetersizliği olan bireylere yönelik kapsamlı cinsellik eğitimi (Öğretmen adayları, öğretmen ve aileler için). (2. baskı). Eğiten Kitap. Güven, D. (2021b). Kapsamlı Cinsellik Eğitimi ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler. Journal of Social and Humanities Sciences Research,8(66), 284-300. Guven, D. (2021c). Rural families’ thoughts about sexual development of their adolescents with neurodevelopmental disorders. Kıbrıslı Eğitim Bilimleri Dergisi, 16(4), 1549-1562. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Cinsel Gelişim Modülü. Mili Eğitim Bakanlığı (MEB). (2007). Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi. Cinsel Gelişim Modülü. Down Türkiye Down Sendromu Derneği. (2019). Down Sendromlu Çocuklara Bedenlerini, Sınırlarını ve Cinselliği Öğretmek. McKee, L., & Blacklidge, V. (1981). An Easy Guide for Caring Parents: Sexuality and Socialization: a Book for Parents of People with Mental Handicaps. Planned Parenthood of Contra Costa. Cooper, E., Guillebaud, J., & Williams, M. (2017). Sexuality and disability: a guide for everyday practice. CRC Press. Carlson, K., & Plaine, K. (2009). Sexualtiy [Sexuality] Resource for Caregivers of Adolescents with Down Syndrome. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |