Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YARATICI DÜŞÜNME EĞİTİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin yaratıcılıkla ilgili temel kavramları öğrenmelerini, yaratıcılıklarının geliştirilmelerini, çocuklarda yaratıcılığı geliştirici uygulamaları öğrenmelerini ve uygulayacak düzeye gelmelerini, yaratıcı çalışmalar üretebilmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık uygulaması,Yaratıcılık ve zeka,Yaratıcılığın ölçülmesi/uygulama,Yaratıclığın Geliştirilmesi/ uygulama,Yaratıcılık uygulamaları,Beyin fırtınası,Yaratıcı sorun çözme/ SCAMPER,Yaratıcı sorun çözme,Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamaları,Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Karşılaştığı sorunları çözerken yaratıcı sorun çözme basamaklarını kullanır. | 10, 15, 19, 5, 6, 9 | E, H |
2. Yaratıcılığın çeşitli yönlerini tartışır. | 12, 15, 16, 19, 5, 6, 9 | E |
3. Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirici çalışmalar yapar. | 14, 15, 19, 5, 6 | E |
4. Yaratıcılığın boyutlarını değerlendirir. | 10, 15, 16, 19, 6, 9 | E, H |
5. Yaratıcılığı ve spontanlığı arttırıcı etkinlikler yapar. | 11, 14, 15, 19, 5, 6, 9 | E, H |
6. Yaratıcı oyunlar geliştirir. | 14, 19, 5, 6 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık uygulaması | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
2 | Yaratıcılık ve zeka | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
3 | Yaratıcılığın ölçülmesi/uygulama | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
4 | Yaratıclığın Geliştirilmesi/ uygulama | Ön hazırlık yok |
5 | Yaratıcılık uygulamaları | Ön hazırlık yok. |
6 | Beyin fırtınası | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
7 | Yaratıcı sorun çözme/ SCAMPER | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
8 | Yaratıcı sorun çözme | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
9 | Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamaları | Ön hazırlık yok. |
10 | Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamaları | Ön hazırlık yok. |
Kaynak |
Buzan, T. (2001). Yaratıcı Zekanın Gücü. İstanbul: Epsilon. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 2 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 2 | 6 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(125/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YARATICI DÜŞÜNME EĞİTİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin yaratıcılıkla ilgili temel kavramları öğrenmelerini, yaratıcılıklarının geliştirilmelerini, çocuklarda yaratıcılığı geliştirici uygulamaları öğrenmelerini ve uygulayacak düzeye gelmelerini, yaratıcı çalışmalar üretebilmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık uygulaması,Yaratıcılık ve zeka,Yaratıcılığın ölçülmesi/uygulama,Yaratıclığın Geliştirilmesi/ uygulama,Yaratıcılık uygulamaları,Beyin fırtınası,Yaratıcı sorun çözme/ SCAMPER,Yaratıcı sorun çözme,Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamaları,Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Karşılaştığı sorunları çözerken yaratıcı sorun çözme basamaklarını kullanır. | 10, 15, 19, 5, 6, 9 | E, H |
2. Yaratıcılığın çeşitli yönlerini tartışır. | 12, 15, 16, 19, 5, 6, 9 | E |
3. Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirici çalışmalar yapar. | 14, 15, 19, 5, 6 | E |
4. Yaratıcılığın boyutlarını değerlendirir. | 10, 15, 16, 19, 6, 9 | E, H |
5. Yaratıcılığı ve spontanlığı arttırıcı etkinlikler yapar. | 11, 14, 15, 19, 5, 6, 9 | E, H |
6. Yaratıcı oyunlar geliştirir. | 14, 19, 5, 6 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılık uygulaması | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
2 | Yaratıcılık ve zeka | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
3 | Yaratıcılığın ölçülmesi/uygulama | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
4 | Yaratıclığın Geliştirilmesi/ uygulama | Ön hazırlık yok |
5 | Yaratıcılık uygulamaları | Ön hazırlık yok. |
6 | Beyin fırtınası | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
7 | Yaratıcı sorun çözme/ SCAMPER | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
8 | Yaratıcı sorun çözme | Önceden paylaşılmış notları gözden geçirir. |
9 | Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamaları | Ön hazırlık yok. |
10 | Özel gerkesinimli çocuklar için yaratıcı sanat uygulamaları | Ön hazırlık yok. |
Kaynak |
Buzan, T. (2001). Yaratıcı Zekanın Gücü. İstanbul: Epsilon. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |