Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLAN. HAZ. | ÖE2211073 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşam döngüsü boyunca engelli bireylere yönelik müfredat tasarımının teorik ve pratik temelleri. Öğrencilerin genel eğitim müfredatına erişimini de içeren Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) geliştirme ve planlama bu dersin bileşenleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, izlence anlatımı/Temel kavramlar,BEP’in amaçları, ilkeleri, yasal dayanakları ve yararları,Eğitsel değerlendirme süreci ve değerlendirme yöntemleri,BEP geliştirme birimi,Performans düzeyi ve amaç yazımı,BEP’in geliştirilmesi ve uygulanması,BEP'in geliştirilmesi ve uygulanması 2,BEP’in izlenmesi, gözden geçirilmesi, yeniden düzenlenmesi ve raporlaştırılması,Ders planı hazırlama/Örnekler,Ders planı hazırlama 2,Bireyselleştirilmiş aile hizmet planları (BAHP),Örnek uygulamalar,Örnek uygulamalar,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireyselleştirilmiş eğitim programının aşamalarını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | H |
Ölçüt bağımlı test geliştirir ve özel gereksinimli bireyin eğitsel performans düzeyini değerlendirir. | 11, 4, 5, 6 | E, H |
Performans düzeyine dayalı olarak uzun ve kısa dönemli hedefler oluşturur. | 10, 11, 5, 6, 9 | E, H |
Bireyselleştirilmiş eğitim programını analiz eder. | 10, 11, 16, 4, 6 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, izlence anlatımı/Temel kavramlar | Ders notları gözden geçirililr. |
2 | BEP’in amaçları, ilkeleri, yasal dayanakları ve yararları | Ders notları gözden geçirililr. |
3 | Eğitsel değerlendirme süreci ve değerlendirme yöntemleri | Ders notları gözden geçirililr. |
4 | BEP geliştirme birimi | Ders notları gözden geçirililr. |
5 | Performans düzeyi ve amaç yazımı | Ders notları gözden geçirililr. |
6 | BEP’in geliştirilmesi ve uygulanması | Ders notları gözden geçirilir. |
7 | BEP'in geliştirilmesi ve uygulanması 2 | Ders notları gözden geçirililr. |
8 | BEP’in izlenmesi, gözden geçirilmesi, yeniden düzenlenmesi ve raporlaştırılması | Ders notları gözden geçirililr. |
9 | Ders planı hazırlama/Örnekler | Ders notları gözden geçirililr. |
10 | Ders planı hazırlama 2 | Ders notları gözden geçirilir. |
11 | Bireyselleştirilmiş aile hizmet planları (BAHP) | Ders notları gözden geçirililr. |
12 | Örnek uygulamalar | Ders notları gözden geçirililr. |
13 | Örnek uygulamalar | Ders notları gözden geçirilir. |
14 | Genel tekrar | - |
Kaynak |
Ders notları Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Oğuz Gürsel, 2005, Anadolu üniversitesi yayınları |
Özyürek, Mehmet (2009), Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Temelleri ve Geliştirilmesi, Ankara: Kök Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 5 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLAN. HAZ. | ÖE2211073 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Aslin ARSLANOĞLU ÖSER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşam döngüsü boyunca engelli bireylere yönelik müfredat tasarımının teorik ve pratik temelleri. Öğrencilerin genel eğitim müfredatına erişimini de içeren Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) geliştirme ve planlama bu dersin bileşenleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, izlence anlatımı/Temel kavramlar,BEP’in amaçları, ilkeleri, yasal dayanakları ve yararları,Eğitsel değerlendirme süreci ve değerlendirme yöntemleri,BEP geliştirme birimi,Performans düzeyi ve amaç yazımı,BEP’in geliştirilmesi ve uygulanması,BEP'in geliştirilmesi ve uygulanması 2,BEP’in izlenmesi, gözden geçirilmesi, yeniden düzenlenmesi ve raporlaştırılması,Ders planı hazırlama/Örnekler,Ders planı hazırlama 2,Bireyselleştirilmiş aile hizmet planları (BAHP),Örnek uygulamalar,Örnek uygulamalar,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireyselleştirilmiş eğitim programının aşamalarını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | H |
Ölçüt bağımlı test geliştirir ve özel gereksinimli bireyin eğitsel performans düzeyini değerlendirir. | 11, 4, 5, 6 | E, H |
Performans düzeyine dayalı olarak uzun ve kısa dönemli hedefler oluşturur. | 10, 11, 5, 6, 9 | E, H |
Bireyselleştirilmiş eğitim programını analiz eder. | 10, 11, 16, 4, 6 | E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, izlence anlatımı/Temel kavramlar | Ders notları gözden geçirililr. |
2 | BEP’in amaçları, ilkeleri, yasal dayanakları ve yararları | Ders notları gözden geçirililr. |
3 | Eğitsel değerlendirme süreci ve değerlendirme yöntemleri | Ders notları gözden geçirililr. |
4 | BEP geliştirme birimi | Ders notları gözden geçirililr. |
5 | Performans düzeyi ve amaç yazımı | Ders notları gözden geçirililr. |
6 | BEP’in geliştirilmesi ve uygulanması | Ders notları gözden geçirilir. |
7 | BEP'in geliştirilmesi ve uygulanması 2 | Ders notları gözden geçirililr. |
8 | BEP’in izlenmesi, gözden geçirilmesi, yeniden düzenlenmesi ve raporlaştırılması | Ders notları gözden geçirililr. |
9 | Ders planı hazırlama/Örnekler | Ders notları gözden geçirililr. |
10 | Ders planı hazırlama 2 | Ders notları gözden geçirilir. |
11 | Bireyselleştirilmiş aile hizmet planları (BAHP) | Ders notları gözden geçirililr. |
12 | Örnek uygulamalar | Ders notları gözden geçirililr. |
13 | Örnek uygulamalar | Ders notları gözden geçirilir. |
14 | Genel tekrar | - |
Kaynak |
Ders notları Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi, Oğuz Gürsel, 2005, Anadolu üniversitesi yayınları |
Özyürek, Mehmet (2009), Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Temelleri ve Geliştirilmesi, Ankara: Kök Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |