Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİME GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitimin psikolojik, sosyo-kültürel ve tarihi temellerine ilişkin kavramlarla eğitim faaliyetlerini kavramak, analiz etmek ve değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması, Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlar,Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişki, Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitim,Eğitimin felsefi temelleri, Eğitimin psikolojik temelleri,Eğitimin toplumsal ve politik temelleri,Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleri,Türk milli eğitim sisteminin yapısı,Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişi,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi,Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolü,Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin psikolojik temellerini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin toplumsal temellerini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin tarihsel evrelerini ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ve politika arasındaki ilişkileri kurar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerine örnekler verir. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretmenlik mesleğini diğer mesleklerden ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Türk eğitim sisteminin yapılarını ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Türk eğitim sistemini işleyişine örnekler verir. | 10, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
2 | Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
3 | Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişki | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
4 | Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitim | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
5 | Eğitimin felsefi temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
6 | Eğitimin psikolojik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
7 | Eğitimin toplumsal ve politik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
8 | Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
9 | Türk milli eğitim sisteminin yapısı | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
10 | Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
11 | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
12 | Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
13 | Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolü | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
14 | Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimler | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
Kaynak |
Eğitime Giriş, Mehmet Şimşek (2021). PegemA Yayıncılık Eğitime Giriş, (Ed.) Hasan Basri Memduhoğlu , Kürşad Yılmaz (2021) PegemA Yayıncılık |
Öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİME GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitimin psikolojik, sosyo-kültürel ve tarihi temellerine ilişkin kavramlarla eğitim faaliyetlerini kavramak, analiz etmek ve değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması, Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlar,Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişki, Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitim,Eğitimin felsefi temelleri, Eğitimin psikolojik temelleri,Eğitimin toplumsal ve politik temelleri,Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleri,Türk milli eğitim sisteminin yapısı,Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişi,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri,Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi,Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolü,Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitime ilişkin temel kavramları açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin psikolojik temellerini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin toplumsal temellerini açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitimin tarihsel evrelerini ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ve politika arasındaki ilişkileri kurar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ile ekonomi arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim ile felsefe arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 16, 19, 9 | A |
Eğitim bilimlerinde kullanılan araştırma yöntemlerine örnekler verir. | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretmenlik mesleğini diğer mesleklerden ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Türk eğitim sisteminin yapılarını ayırt eder. | 10, 16, 19, 9 | A |
Türk eğitim sistemini işleyişine örnekler verir. | 10, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve ders kapsamındaki faaliyetlerin açıklanması | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
2 | Eğitim Bilimleri ile ilgili temel kavramlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
3 | Eğitimle diğer bilimler arasındaki ilişki | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
4 | Eğitim biliminin tarihsel temelleri ve 21. yüzyılda eğitim | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
5 | Eğitimin felsefi temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
6 | Eğitimin psikolojik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
7 | Eğitimin toplumsal ve politik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
8 | Eğitimin hukuksal ve ekonomik temelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
9 | Türk milli eğitim sisteminin yapısı | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
10 | Türk milli eğitim sisteminin özellikleri ve işleyişi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
11 | Öğretmenlik mesleğinin özellikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
12 | Türkiye’de öğretmen yetiştirme sistemi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
13 | Eğitimde öğretmenin işlevi ve rolü | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
14 | Öğretmen yetiştirme ile ilgili yeni yönelimler | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
Kaynak |
Eğitime Giriş, Mehmet Şimşek (2021). PegemA Yayıncılık Eğitime Giriş, (Ed.) Hasan Basri Memduhoğlu , Kürşad Yılmaz (2021) PegemA Yayıncılık |
Öğretim elemanı tarafından paylaşılan ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder. | X | |||||
2 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
3 | Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur. | X | |||||
8 | Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder. | X | |||||
9 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
10 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||
11 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular. | X | |||||
12 | Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |