Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETİM İLKE VE TEKNİKLERİÖE1214956Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Metin KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerini öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlerini geliştirmeyi amaçlar
Dersin İçeriğiBu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri, Öğretim-öğrenme stratejileri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri, Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve
düzenlemesi,Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı, Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi,Grup çalışması örnekleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim ilkelerine örnekler verir.13, 9C, E
Öğretimle ilgili kuramları özelliklerine göre karşılaştırır.10, 12, 13, 9C
Öğretim stratejilerini özelliklerine göre karşılaştırır10, 13, 16, 3, 9C
Öğretim yöntemlerini açıklar10, 13, 3, 4, 9C
Öğretim tekniklerini açıklar10, 13, 3, 4, 9C
Öğretim ve öğrenmede içerik ve materyal seçip düzenler. 10, 13, 3, 4, 9C
Öğretim/ders planı yapar10, 13, 3, 4, 9C
Sınıf içi ve dışı öğretim planlarına değer biçer10, 13, 3, 4, 9C
Öğretim ilkelerini açıklar13, 9C
Öğretim yöntemlerine örnekler verir13, 9C
Öğretim tekniklerine örnekler verir13, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar
2Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;
3Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri
4 Öğretim-öğrenme stratejileri
5Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri
6 Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve
düzenlemesi
7Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı
8 Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi
9Grup çalışması örnekleri
Kaynak
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi. Öğrenme ve Öğretme, kuramdan uygulamaya, Ö. Polat (Ed), 2017) Nobel Yayınları Ders öğretim üyesi tarafından paylaşılacak olan okuma paketi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati16232
Rehberli Problem Çözme5420
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4416
Okul Dışı Diğer Faaliyetler3412
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı3515
Toplam İş Yükü (Saat)111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETİM İLKE VE TEKNİKLERİÖE1214956Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Metin KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerini öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlerini geliştirmeyi amaçlar
Dersin İçeriğiBu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri, Öğretim-öğrenme stratejileri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri, Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve
düzenlemesi,Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı, Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi,Grup çalışması örnekleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim ilkelerine örnekler verir.13, 9C, E
Öğretimle ilgili kuramları özelliklerine göre karşılaştırır.10, 12, 13, 9C
Öğretim stratejilerini özelliklerine göre karşılaştırır10, 13, 16, 3, 9C
Öğretim yöntemlerini açıklar10, 13, 3, 4, 9C
Öğretim tekniklerini açıklar10, 13, 3, 4, 9C
Öğretim ve öğrenmede içerik ve materyal seçip düzenler. 10, 13, 3, 4, 9C
Öğretim/ders planı yapar10, 13, 3, 4, 9C
Sınıf içi ve dışı öğretim planlarına değer biçer10, 13, 3, 4, 9C
Öğretim ilkelerini açıklar13, 9C
Öğretim yöntemlerine örnekler verir13, 9C
Öğretim tekniklerine örnekler verir13, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar
2Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;
3Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri
4 Öğretim-öğrenme stratejileri
5Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri
6 Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve
düzenlemesi
7Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı
8 Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi
9Grup çalışması örnekleri
Kaynak
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi. Öğrenme ve Öğretme, kuramdan uygulamaya, Ö. Polat (Ed), 2017) Nobel Yayınları Ders öğretim üyesi tarafından paylaşılacak olan okuma paketi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Özel Eğitim Öğretmenliği alanında kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri ve bu bilgilere katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavramları, ilkeleri ve kuramları ifade eder.
X
2
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
3
Eğitim programının üç öğesi olan içerik, süreç ve ürünü öğrencilerin hazır bulunuşluk, ilgi ve öğrenme profili gibi öğrenci niteliklerine göre farklılaştırılmış ders plânlarını çeşitli disiplinlerde geliştirir, uygular ve değerlendirir.
X
4
Öğrencilerini tüm gelişim (zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal, kişilik vb.) alanlarını dikkate alarak bir bütün olarak geliştirecek bilgiye sahip olur ve öğrencilerini bu alanlarda geliştirmek üzere ilgili teknikleri uygular.
X
5
Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler; verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
6
Özel eğitim ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek için çeşitli disiplinlerden gelen meslektaşlarının oluşturduğu ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
X
7
Öğrenme gereksinimlerine göre belirlediği kişisel hedeflerine ulaşabilmek için yaşam boyu öğrenme ilkelerine sahip olur.
X
8
Özel eğitime ilişkin yeni gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans ve çalıştay gibi mesleki etkinler yoluyla takip eder.
9
Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
X
10
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
X
11
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir ve temel becerileri uygular.
X
12
Alana ilişkin yaptığı çalışma ve araştırmaların tüm aşamalarında ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilinci içinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere saygılı hareket etme özelliğini göstermesinin yanı sıra, yenilikçi ve üretken bir kişilik sergiler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:11Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:13