Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ | OÖ2176870 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin erken çocukluk döneminde matematiksel düşünceyi ve erken matematik becerilerini öğrenmelerini, çocuklarda bu becerileri değerlendirmeyi, erken matematik becerilerine yönelik etkinlikleri ve materyalleri geliştirmelerini ve uygulamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar,Sayı kavramı,Sayma becerisi,Sayılar arası ilişkiler, işlem,Temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme,Eşleştirme, karşılaştırma, sınıflandırma, sıralama, örüntü oluşturma,Ölçme,Veri analiz, grafik,Geometri,Uzay, mekanda konum,Matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids) ,Okul öncesi eğitim programında matematik çalışmaları,Erken çocukluk döneminde matematik becerilerini değerlendirme,Erken çocukluk dönemi matematik uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Matematiksel düşünceyi ve erken matematik becerilerini tanımlar. | 14, 16, 9 | A, E |
Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için geliştirilecek matematik etkinliklerinin içeriğini, öğrenme ve uygulama süreçlerini ve ilgili yöntemlerini tartışır. | 14, 9 | A, E |
Erken matematik becerilerinin gelişimini destekleyen etkinlikler ve materyaller tasarlar. | 14 | A, E |
Erken çocukluk dönemi matematik etkinlikleri standartlarını açıklar. | 10, 9 | A |
Erken çocukluk eğitimi matematik programlarını yorumlar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar | |
2 | Sayı kavramı | Erken çocukluk dönemi matematik becerileri üzerine hazırlanmış kaynakların incelenmesi |
3 | Sayma becerisi | Sayı kavramı ve sayma becerisine yönelik etkinlik tasarımı |
4 | Sayılar arası ilişkiler, işlem | |
5 | Temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme | |
6 | Eşleştirme, karşılaştırma, sınıflandırma, sıralama, örüntü oluşturma | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
7 | Ölçme | |
8 | Veri analiz, grafik | |
9 | Geometri | Geometri becerisinin desteklenmesine yönelik etkinlik hazırlama |
10 | Uzay, mekanda konum | |
11 | Matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids) | İlgili matematik programlarının incelenmesi |
12 | Okul öncesi eğitim programında matematik çalışmaları | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı'nın ilgili bölümlerinin incelenmesi |
13 | Erken çocukluk döneminde matematik becerilerini değerlendirme | |
14 | Erken çocukluk dönemi matematik uygulamaları | Küçük çocuklara yönelik matematik etkinlikleri uygulamaları planlama |
Kaynak |
Haylock, D. ve Cockburn, A.D. (2014). Küçük Çocuklar için Matemati̇ği̇ Anlama - Understanding Mathematics for Young Children - A guide for teachers of children 3–8, 4. Baskıdan Çeviri, Z. Yılmaz (Çeviri Ed.) Sage Nobel Akademik Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 10 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 8 | 32 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 7 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 5 | 5 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ | OÖ2176870 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin erken çocukluk döneminde matematiksel düşünceyi ve erken matematik becerilerini öğrenmelerini, çocuklarda bu becerileri değerlendirmeyi, erken matematik becerilerine yönelik etkinlikleri ve materyalleri geliştirmelerini ve uygulamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar,Sayı kavramı,Sayma becerisi,Sayılar arası ilişkiler, işlem,Temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme,Eşleştirme, karşılaştırma, sınıflandırma, sıralama, örüntü oluşturma,Ölçme,Veri analiz, grafik,Geometri,Uzay, mekanda konum,Matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids) ,Okul öncesi eğitim programında matematik çalışmaları,Erken çocukluk döneminde matematik becerilerini değerlendirme,Erken çocukluk dönemi matematik uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Matematiksel düşünceyi ve erken matematik becerilerini tanımlar. | 14, 16, 9 | A, E |
Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için geliştirilecek matematik etkinliklerinin içeriğini, öğrenme ve uygulama süreçlerini ve ilgili yöntemlerini tartışır. | 14, 9 | A, E |
Erken matematik becerilerinin gelişimini destekleyen etkinlikler ve materyaller tasarlar. | 14 | A, E |
Erken çocukluk dönemi matematik etkinlikleri standartlarını açıklar. | 10, 9 | A |
Erken çocukluk eğitimi matematik programlarını yorumlar. | 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar | |
2 | Sayı kavramı | Erken çocukluk dönemi matematik becerileri üzerine hazırlanmış kaynakların incelenmesi |
3 | Sayma becerisi | Sayı kavramı ve sayma becerisine yönelik etkinlik tasarımı |
4 | Sayılar arası ilişkiler, işlem | |
5 | Temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme | |
6 | Eşleştirme, karşılaştırma, sınıflandırma, sıralama, örüntü oluşturma | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
7 | Ölçme | |
8 | Veri analiz, grafik | |
9 | Geometri | Geometri becerisinin desteklenmesine yönelik etkinlik hazırlama |
10 | Uzay, mekanda konum | |
11 | Matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids) | İlgili matematik programlarının incelenmesi |
12 | Okul öncesi eğitim programında matematik çalışmaları | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı'nın ilgili bölümlerinin incelenmesi |
13 | Erken çocukluk döneminde matematik becerilerini değerlendirme | |
14 | Erken çocukluk dönemi matematik uygulamaları | Küçük çocuklara yönelik matematik etkinlikleri uygulamaları planlama |
Kaynak |
Haylock, D. ve Cockburn, A.D. (2014). Küçük Çocuklar için Matemati̇ği̇ Anlama - Understanding Mathematics for Young Children - A guide for teachers of children 3–8, 4. Baskıdan Çeviri, Z. Yılmaz (Çeviri Ed.) Sage Nobel Akademik Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |