Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ | OÖ2275740 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Mefharet Veziroğlu Çelik |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının erken çocukluk eğitiminde bilim eğitiminin önemini kavramalarını, bilim ve bilimsel düşünme ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, bilim eğitiminde temel kavramların öğretilmesinde kullanılacak yöntem ve teknikleri tanımalarını, bilim etkinlikleri planlamayı öğrenmelerini, bilim merkezleri ve bilim eğitimi programları hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi,Fen eğitiminde ilke ve standartlar,Bilimsel süreç becerileri I,Bilimsel süreç becerileri II,Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri I,Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri II,Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education),Erken çocukluk döneminde STEM,Proje tabanlı öğrenme,Okul öncesi eğitim programında fen etkinlikleri,Bilim merkezleri ve bilim müzeleri,Fen eğitiminde değerlendirme,Erken çocukluk döneminde fen etkinliklerinin planlanması ,Erken çocukluk eğitiminde bilim ve proje uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin önemini açıklar. | 10, 9 | A, E |
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemlerini belirler. | 10, 14, 9 | A, E |
Erken çocukluk eğitimi fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, STEM) karşılaştırır. | 10, 9 | A |
Küçük çocuklara yönelik fen etkinliklerini planlar. | 10, 14, 9 | A, E, H |
Erken çocukluk döneminde bilimsel süreç becerilerini yorumlar. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi | |
2 | Fen eğitiminde ilke ve standartlar | |
3 | Bilimsel süreç becerileri I | |
4 | Bilimsel süreç becerileri II | |
5 | Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri I | |
6 | Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri II | Kaynak makalelerin okunması |
7 | Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education) | |
8 | Erken çocukluk döneminde STEM | Kaynak makalelerin okunması |
9 | Proje tabanlı öğrenme | |
10 | Okul öncesi eğitim programında fen etkinlikleri | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı'nın incelenmesi |
11 | Bilim merkezleri ve bilim müzeleri | Güncel bilim merkezleri hakkında araştırma yapılması |
12 | Fen eğitiminde değerlendirme | |
13 | Erken çocukluk döneminde fen etkinliklerinin planlanması | Fen etkinlikleri tasarlama |
14 | Erken çocukluk eğitiminde bilim ve proje uygulamaları | Bilim ve proje uygulamaları yapma |
Kaynak |
Bayar, M. E. (2023). Erken Çocukluk Dönemii Fen Eğitimi ve Çocuklarin Bilişsel Gelişimi. Türkiye Mesleki ve Sosyal Bilimler Dergisi , (11) , 53-66 . DOI: 10.46236/jovosst.1228326
Erol, A., & İvrendi, A. (2021). Erken Çocuklukta STEM Eğitimi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(1), 255–284. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202151265 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | X | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | X | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | X | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | X | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | X | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | X | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | X | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | | X | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | X | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 12 | 24 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 10 | 50 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ | OÖ2275740 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Mefharet Veziroğlu Çelik |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının erken çocukluk eğitiminde bilim eğitiminin önemini kavramalarını, bilim ve bilimsel düşünme ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmalarını, bilim eğitiminde temel kavramların öğretilmesinde kullanılacak yöntem ve teknikleri tanımalarını, bilim etkinlikleri planlamayı öğrenmelerini, bilim merkezleri ve bilim eğitimi programları hakkında bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi,Fen eğitiminde ilke ve standartlar,Bilimsel süreç becerileri I,Bilimsel süreç becerileri II,Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri I,Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri II,Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education),Erken çocukluk döneminde STEM,Proje tabanlı öğrenme,Okul öncesi eğitim programında fen etkinlikleri,Bilim merkezleri ve bilim müzeleri,Fen eğitiminde değerlendirme,Erken çocukluk döneminde fen etkinliklerinin planlanması ,Erken çocukluk eğitiminde bilim ve proje uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin önemini açıklar. | 10, 9 | A, E |
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemlerini belirler. | 10, 14, 9 | A, E |
Erken çocukluk eğitimi fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, STEM) karşılaştırır. | 10, 9 | A |
Küçük çocuklara yönelik fen etkinliklerini planlar. | 10, 14, 9 | A, E, H |
Erken çocukluk döneminde bilimsel süreç becerilerini yorumlar. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi | |
2 | Fen eğitiminde ilke ve standartlar | |
3 | Bilimsel süreç becerileri I | |
4 | Bilimsel süreç becerileri II | |
5 | Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri I | |
6 | Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri II | Kaynak makalelerin okunması |
7 | Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education) | |
8 | Erken çocukluk döneminde STEM | Kaynak makalelerin okunması |
9 | Proje tabanlı öğrenme | |
10 | Okul öncesi eğitim programında fen etkinlikleri | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı'nın incelenmesi |
11 | Bilim merkezleri ve bilim müzeleri | Güncel bilim merkezleri hakkında araştırma yapılması |
12 | Fen eğitiminde değerlendirme | |
13 | Erken çocukluk döneminde fen etkinliklerinin planlanması | Fen etkinlikleri tasarlama |
14 | Erken çocukluk eğitiminde bilim ve proje uygulamaları | Bilim ve proje uygulamaları yapma |
Kaynak |
Bayar, M. E. (2023). Erken Çocukluk Dönemii Fen Eğitimi ve Çocuklarin Bilişsel Gelişimi. Türkiye Mesleki ve Sosyal Bilimler Dergisi , (11) , 53-66 . DOI: 10.46236/jovosst.1228326
Erol, A., & İvrendi, A. (2021). Erken Çocuklukta STEM Eğitimi. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 5(1), 255–284. https://doi.org/10.24130/eccd-jecs.1967202151265 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | X | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | X | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | X | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | X | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | X | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | X | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | X | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | | X | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | X | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15