Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | OÖ4211063 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini, eğitimlerinde yapılması beklenen farklılaştırmaları matematik öğretmenlerinin karşılaşabileceği sorunları öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Tanılama ve değerlendirme ,Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları ,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği ,Öğretimsel uyarlama yapma ,Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama,BEP hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı geliştirir. | 14, 16, 3 | C |
Özel eğitim gereksinimli öğrencilerin tanılanmalarında ve yerleştirilmelerinde üzerine düşen görevleri özetler. | 10, 9 | C |
Özel gereksinimli öğrencilerin gelişimsel özelliklerini kavrar. | 10, 16, 9 | |
Özel gereksinimi olan öğrencilerin ve ailelerinin yaşadıkları sorunları açıklar. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
| Milli Eğitim Bakanlığı Kaynaştırma Genelgesini |
2 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
3 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
4 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
5 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
6 | Tanılama ve değerlendirme | G. Akçamete (ed) 13. ünite (ss. 441-473) |
7 | Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları | Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 4. bölüm (ss. 85-123) |
8 | Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler | G. Akçamete (ed) 15. ünite (ss. 503-524) |
9 | Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler | G. Akçamete (ed) 16. ünite (ss. 527-543) |
10 | Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler | G. Akçamete (ed) 11. ünite (ss. 367-395) |
11 | Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği | G. Akçamete (ed) 5. ünite (ss. 169-198) |
12 | Öğretimsel uyarlama yapma | Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 3. bölüm (ss. 67-85) |
13 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama | G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109) |
14 | BEP hazırlama | G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109) |
Kaynak |
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. G. Akçamete (Ed.), 2010. Kök
Batu, E. S.; Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamaları. Vize Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | | | X |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | | | X |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | | | X |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | | | X |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | X |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | | X | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | X | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 1 | 5 | 5 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | OÖ4211063 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini, eğitimlerinde yapılması beklenen farklılaştırmaları matematik öğretmenlerinin karşılaşabileceği sorunları öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Tanılama ve değerlendirme ,Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları ,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği ,Öğretimsel uyarlama yapma ,Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama,BEP hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı geliştirir. | 14, 16, 3 | C |
Özel eğitim gereksinimli öğrencilerin tanılanmalarında ve yerleştirilmelerinde üzerine düşen görevleri özetler. | 10, 9 | C |
Özel gereksinimli öğrencilerin gelişimsel özelliklerini kavrar. | 10, 16, 9 | |
Özel gereksinimi olan öğrencilerin ve ailelerinin yaşadıkları sorunları açıklar. | 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
| Milli Eğitim Bakanlığı Kaynaştırma Genelgesini |
2 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
3 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
4 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
5 | Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler | |
6 | Tanılama ve değerlendirme | G. Akçamete (ed) 13. ünite (ss. 441-473) |
7 | Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları | Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 4. bölüm (ss. 85-123) |
8 | Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler | G. Akçamete (ed) 15. ünite (ss. 503-524) |
9 | Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler | G. Akçamete (ed) 16. ünite (ss. 527-543) |
10 | Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler | G. Akçamete (ed) 11. ünite (ss. 367-395) |
11 | Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği | G. Akçamete (ed) 5. ünite (ss. 169-198) |
12 | Öğretimsel uyarlama yapma | Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 3. bölüm (ss. 67-85) |
13 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama | G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109) |
14 | BEP hazırlama | G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109) |
Kaynak |
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. G. Akçamete (Ed.), 2010. Kök
Batu, E. S.; Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamaları. Vize Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | | | X |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | | X |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | | | X |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | | | X |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | | | X |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | X |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | | X | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | X | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15