Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocukluk dönemi ve eğitimine ilişkin temel kavram, ilke ve konuları ele alarak Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk eğitimi uygulamalarına ilişkin temel bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi,Çocuğa yönelik bakış; tarihsel süreç,Çocuk Hakları,Erken çocukluk döneminde gelişim,Erken çocukluk eğitiminde mesleki gelişim ve öğretmen,Erken çocukluk eğitiminde öğrenme ortamları. Gelişime uygun öğrenme ortamı tasarlama,Erken çocukluk eğitim kurumlarının çeşitleri ve özellikleri,Erken çocukluk eğitimi kurumlarında fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri,Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi,Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi I,Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar II. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi II,Çocuk, teknoloji ve medya,Erken çocukluk eğitiminde değerlendirme,Erken çocukluk eğitiminde etkinlikler ve uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken çocukluk eğitiminin tanımını yapar ve önemini açıklar
Erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi anlatır
Gelişimsel olarak uygun öğrenmenin içeriğini anlatır.
Okul öncesi öğretmeninin özelliklerini sıralar ve açıklar
Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımları ifade eder.
Erken çocukluk eğitiminin bileşenlerini yorumlar.
| 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi | |
2 | Çocuğa yönelik bakış; tarihsel süreç | |
3 | Çocuk Hakları | |
4 | Erken çocukluk döneminde gelişim | Önerilen kitaplardan ilgili bölüm okunmalıdır |
5 | Erken çocukluk eğitiminde mesleki gelişim ve öğretmen | |
6 | Erken çocukluk eğitiminde öğrenme ortamları. Gelişime uygun öğrenme ortamı tasarlama | Farklı eğitim ortamlarından örnekler incelenmelidir. |
7 | Erken çocukluk eğitim kurumlarının çeşitleri ve özellikleri | |
8 | Erken çocukluk eğitimi kurumlarında fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı incelenmelidir. |
9 | Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi | Erken çocukluk döneminde çocuğu olan ailelerle kısa bir görüşme yapılmalıdır. |
10 | Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi I | |
11 | Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar II. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi II | Konuyla ilgili farklı dijital kaynaklar incelenmelidir. |
12 | Çocuk, teknoloji ve medya | |
13 | Erken çocukluk eğitiminde değerlendirme | Önerilen kaynaklardan okumalar tamamlanmalıdır. |
14 | Erken çocukluk eğitiminde etkinlikler ve uygulamalar | Uygulama çalışmaları yapılmalıdır. |
Kaynak |
Kostelnik, M. J., Soderman, A. K., Whiren, A. P., & Michelle L. Rupiper (2019). Gelişime Uygun Eğitim Programı - Erken Çocukluk Eğitiminde En İyi Uygulamalar (Developmentally Appropriate Curriculum - Best Practices in Early Childhood Education). 7. Basımdan çeviri.E. Ahmetoğlu, İ. H. Acar
(Çev. Ed.). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | X | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | X | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | X | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | X | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | X | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 10 | 50 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 6 | 18 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocukluk dönemi ve eğitimine ilişkin temel kavram, ilke ve konuları ele alarak Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk eğitimi uygulamalarına ilişkin temel bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi,Çocuğa yönelik bakış; tarihsel süreç,Çocuk Hakları,Erken çocukluk döneminde gelişim,Erken çocukluk eğitiminde mesleki gelişim ve öğretmen,Erken çocukluk eğitiminde öğrenme ortamları. Gelişime uygun öğrenme ortamı tasarlama,Erken çocukluk eğitim kurumlarının çeşitleri ve özellikleri,Erken çocukluk eğitimi kurumlarında fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri,Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi,Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi I,Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar II. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi II,Çocuk, teknoloji ve medya,Erken çocukluk eğitiminde değerlendirme,Erken çocukluk eğitiminde etkinlikler ve uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken çocukluk eğitiminin tanımını yapar ve önemini açıklar
Erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi anlatır
Gelişimsel olarak uygun öğrenmenin içeriğini anlatır.
Okul öncesi öğretmeninin özelliklerini sıralar ve açıklar
Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımları ifade eder.
Erken çocukluk eğitiminin bileşenlerini yorumlar.
| 14, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi | |
2 | Çocuğa yönelik bakış; tarihsel süreç | |
3 | Çocuk Hakları | |
4 | Erken çocukluk döneminde gelişim | Önerilen kitaplardan ilgili bölüm okunmalıdır |
5 | Erken çocukluk eğitiminde mesleki gelişim ve öğretmen | |
6 | Erken çocukluk eğitiminde öğrenme ortamları. Gelişime uygun öğrenme ortamı tasarlama | Farklı eğitim ortamlarından örnekler incelenmelidir. |
7 | Erken çocukluk eğitim kurumlarının çeşitleri ve özellikleri | |
8 | Erken çocukluk eğitimi kurumlarında fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri | MEB Okul Öncesi Eğitim Programı incelenmelidir. |
9 | Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi | Erken çocukluk döneminde çocuğu olan ailelerle kısa bir görüşme yapılmalıdır. |
10 | Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi I | |
11 | Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar II. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi II | Konuyla ilgili farklı dijital kaynaklar incelenmelidir. |
12 | Çocuk, teknoloji ve medya | |
13 | Erken çocukluk eğitiminde değerlendirme | Önerilen kaynaklardan okumalar tamamlanmalıdır. |
14 | Erken çocukluk eğitiminde etkinlikler ve uygulamalar | Uygulama çalışmaları yapılmalıdır. |
Kaynak |
Kostelnik, M. J., Soderman, A. K., Whiren, A. P., & Michelle L. Rupiper (2019). Gelişime Uygun Eğitim Programı - Erken Çocukluk Eğitiminde En İyi Uygulamalar (Developmentally Appropriate Curriculum - Best Practices in Early Childhood Education). 7. Basımdan çeviri.E. Ahmetoğlu, İ. H. Acar
(Çev. Ed.). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | X | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | X | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | X | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | X | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | X | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15