Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ | OÖ3176080 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının farklı ülkelerin erken çocukluk eğitim sistemlerini analiz etmeleri ve Türkiye ile farklı ülkelerin erken çocukluk eğitim sistemleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etmelerini desteklemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve Dersin Tanıtımı,Farklı ülkelerde eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin tarihçesi,Waldorf Yaklaşımı ,High Scope Yaklaşımı,Reggio Emilia Yaklaşımı,Montesori Yaklaşımı,Finlandiya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,Japonya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,İngiltere'de Erken Çocukluk Eğitimi ,Rusya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,Fransa'da Erken Çocukluk Eğitimi,Çin'de Erken Çocukluk Eğitimi,Hollanda'da Erken Çocukluk Eğitimi,Hindistan'da Erken Çocukluk Eğitimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerinden örnekler verir. | 10, 16, 9 | A, E |
Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurum türleri, program türleri, eğitim ortamları, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması ve aile katılımı uygulamalarını analiz eder. | 10, 16, 9 | A, E |
Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemlerini ifade eder. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma ve Dersin Tanıtımı | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
2 | Farklı ülkelerde eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin tarihçesi | |
3 | Waldorf Yaklaşımı | Waldorf Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme |
4 | High Scope Yaklaşımı | High Scope Yaklaşımı hakkında Makale İnceleme |
5 | Reggio Emilia Yaklaşımı | Reggio Emilia Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme |
6 | Montesori Yaklaşımı | Montesori Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme |
7 | Finlandiya'da Erken Çocukluk Eğitimi | |
8 | Japonya'da Erken Çocukluk Eğitimi | |
9 | İngiltere'de Erken Çocukluk Eğitimi | |
10 | Rusya'da Erken Çocukluk Eğitimi | |
11 | Fransa'da Erken Çocukluk Eğitimi | |
12 | Çin'de Erken Çocukluk Eğitimi | |
13 | Hollanda'da Erken Çocukluk Eğitimi | |
14 | Hindistan'da Erken Çocukluk Eğitimi | Dönem değerlendirmesi |
Kaynak |
Aslan, D. (Editör), (2021). Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara.
Aydoğan, Y. (Editör), (2022). Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi. Nobel Yayınları, Ankara.
Aslan, A. G. D. (2005). Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 14 (1) , 75-84.
Bilaloğlu, A. G. R. G. (2004). Okul Öncesi Eğitimde High scope Yaklaşımı . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 13 (2).
Kotaman, A. G. D. H. (2009). Rudolf Steiner ve Waldorf Okulu . Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 6 (1) , 174-194 .
Köseoğlu, F. & Barut, Y. (2021). Türkiye’de Montessori Yöntemi ile İlgili Yapılan Çalışmaların İncelenmesi . Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi , 5 (10) , 101-118. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | X | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | X | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | X | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 11 | 2 | 22 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 8 | 2 | 16 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
FARKLI ÜLKELERDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ | OÖ3176080 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının farklı ülkelerin erken çocukluk eğitim sistemlerini analiz etmeleri ve Türkiye ile farklı ülkelerin erken çocukluk eğitim sistemleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etmelerini desteklemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma ve Dersin Tanıtımı,Farklı ülkelerde eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin tarihçesi,Waldorf Yaklaşımı ,High Scope Yaklaşımı,Reggio Emilia Yaklaşımı,Montesori Yaklaşımı,Finlandiya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,Japonya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,İngiltere'de Erken Çocukluk Eğitimi ,Rusya'da Erken Çocukluk Eğitimi ,Fransa'da Erken Çocukluk Eğitimi,Çin'de Erken Çocukluk Eğitimi,Hollanda'da Erken Çocukluk Eğitimi,Hindistan'da Erken Çocukluk Eğitimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerinden örnekler verir. | 10, 16, 9 | A, E |
Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurum türleri, program türleri, eğitim ortamları, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması ve aile katılımı uygulamalarını analiz eder. | 10, 16, 9 | A, E |
Farklı ülkelerde okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemlerini ifade eder. | 10, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tanışma ve Dersin Tanıtımı | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
2 | Farklı ülkelerde eğitim sistemi ve okul öncesi eğitimin tarihçesi | |
3 | Waldorf Yaklaşımı | Waldorf Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme |
4 | High Scope Yaklaşımı | High Scope Yaklaşımı hakkında Makale İnceleme |
5 | Reggio Emilia Yaklaşımı | Reggio Emilia Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme |
6 | Montesori Yaklaşımı | Montesori Yaklaşımı Hakkında Makale İnceleme |
7 | Finlandiya'da Erken Çocukluk Eğitimi | |
8 | Japonya'da Erken Çocukluk Eğitimi | |
9 | İngiltere'de Erken Çocukluk Eğitimi | |
10 | Rusya'da Erken Çocukluk Eğitimi | |
11 | Fransa'da Erken Çocukluk Eğitimi | |
12 | Çin'de Erken Çocukluk Eğitimi | |
13 | Hollanda'da Erken Çocukluk Eğitimi | |
14 | Hindistan'da Erken Çocukluk Eğitimi | Dönem değerlendirmesi |
Kaynak |
Aslan, D. (Editör), (2021). Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara.
Aydoğan, Y. (Editör), (2022). Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi. Nobel Yayınları, Ankara.
Aslan, A. G. D. (2005). Okul Öncesi Eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 14 (1) , 75-84.
Bilaloğlu, A. G. R. G. (2004). Okul Öncesi Eğitimde High scope Yaklaşımı . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 13 (2).
Kotaman, A. G. D. H. (2009). Rudolf Steiner ve Waldorf Okulu . Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 6 (1) , 174-194 .
Köseoğlu, F. & Barut, Y. (2021). Türkiye’de Montessori Yöntemi ile İlgili Yapılan Çalışmaların İncelenmesi . Yaşam Becerileri Psikoloji Dergisi , 5 (10) , 101-118. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | X | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | X | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | X | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15