Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEŞTİREL OKUMA VE YAZMA | ELT2175730 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri eleştirel düşünme stratejileri ve eğilimleri ile ilgili olarak ileri okuma ve yazma stratejileri ile entegre etmeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin çeşitli metinleri ve akademik makaleleri okuma, analiz etme ve eleştirme yeteneklerini geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerin okuma metinlerinin ana temalarını analiz etmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tasarımına giriş, müfredat ve değerlendirme prosedürleri Özet yanıt makale nasıl yazılır,Dilbilgisi Öğretimi- Michael Swan,Sınıf Gürültüsü,Farklı düşünme,Ruh Eğitimi,Yükselen toplamın ülkesi,Sıkılmak neden tetikleyicidir,Eleştirel ve Analitik Düşünme Süreci,Konuşma noktası,Oxytocin,Bebek konuşması bebek beyinlerine nasıl bir destek verir?,Bialystok (2003). Bilingualism in development (Chapter 1).,Çocuk Oyununun Önemi,Dönem sonu tüm konuların üzerinden geçme ve ödevlerin kontrolü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sınıfta tartışılan konulara ilişkin görüşlerini ve tutumlarını ifade edebilecektir | 10, 16, 9 | A |
Metnin ana fikirlerini anlatan bir metnin özetini yazabilecektir | 10, 16, 6, 9 | |
Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi ortak anlamsal özellikleri analiz edebilecektir | 10, 16, 9 | |
Bir metnin dilsel özelliklerini ve edebi araçlarını analiz ederek tonunu, ruh halini ve sesini tanımlayabilecektir | 10, 16, 9 | |
Bir metinde gerçekler ve görüşler arasında ayrım yapabilecektir | 10, 16, 9 | |
Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları değerlendirebilecektir | 10, 16, 9 | |
Bir metinde sunulan fikirleri, mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini değerlendirebilecektir | 10, 16, 9 | E |
Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri analiz edebilecektir | 10, 16, 9 | E |
Ana fikirleri, destekleyici detayları, mantıksal veya anlatımsal dizilerin anlamını tespit edebilecektir | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tasarımına giriş, müfredat ve değerlendirme prosedürleri Özet yanıt makale nasıl yazılır | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
2 | Dilbilgisi Öğretimi- Michael Swan | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
3 | Sınıf Gürültüsü | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
4 | Farklı düşünme | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
5 | Ruh Eğitimi | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
6 | Yükselen toplamın ülkesi | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma |
7 | Sıkılmak neden tetikleyicidir | IELTS Reading: Cambridge 13, Test 1, Okuma Pasajı 2 - Bir PowerPoint sunusu hazırlamak - Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
8 | Eleştirel ve Analitik Düşünme Süreci | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
9 | Konuşma noktası | IELTS Genel Eğitim Okuma: Cambridge 8 Test B - PowerPoint sunumu hazırlamak - Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
10 | Oxytocin | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
11 | Bebek konuşması bebek beyinlerine nasıl bir destek verir? | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
12 | Bialystok (2003). Bilingualism in development (Chapter 1). | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
13 | Çocuk Oyununun Önemi | IELTS Akademik Okuma: Cambridge 14, Okuma Testi 1 - PowerPoint sunumu hazırlamak - Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
14 | Dönem sonu tüm konuların üzerinden geçme ve ödevlerin kontrolü | Dönem sonu konu ve ödevlerin toparlanması |
Kaynak |
Basılı veya çevrimiçi görüntüleme için kullanılabilecek bir okuma listesi bulunmaktadır. Lütfen ders programının sonunda dersin kaynakçalarına bakınız. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 3 | 3 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 2 | 2 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 12 | 2 | 24 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 89 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(89/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEŞTİREL OKUMA VE YAZMA | ELT2175730 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri eleştirel düşünme stratejileri ve eğilimleri ile ilgili olarak ileri okuma ve yazma stratejileri ile entegre etmeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrencilerin çeşitli metinleri ve akademik makaleleri okuma, analiz etme ve eleştirme yeteneklerini geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerin okuma metinlerinin ana temalarını analiz etmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tasarımına giriş, müfredat ve değerlendirme prosedürleri Özet yanıt makale nasıl yazılır,Dilbilgisi Öğretimi- Michael Swan,Sınıf Gürültüsü,Farklı düşünme,Ruh Eğitimi,Yükselen toplamın ülkesi,Sıkılmak neden tetikleyicidir,Eleştirel ve Analitik Düşünme Süreci,Konuşma noktası,Oxytocin,Bebek konuşması bebek beyinlerine nasıl bir destek verir?,Bialystok (2003). Bilingualism in development (Chapter 1).,Çocuk Oyununun Önemi,Dönem sonu tüm konuların üzerinden geçme ve ödevlerin kontrolü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sınıfta tartışılan konulara ilişkin görüşlerini ve tutumlarını ifade edebilecektir | 10, 16, 9 | A |
Metnin ana fikirlerini anlatan bir metnin özetini yazabilecektir | 10, 16, 6, 9 | |
Anlatım, anlamlandırma ve konuşma şekilleri gibi ortak anlamsal özellikleri analiz edebilecektir | 10, 16, 9 | |
Bir metnin dilsel özelliklerini ve edebi araçlarını analiz ederek tonunu, ruh halini ve sesini tanımlayabilecektir | 10, 16, 9 | |
Bir metinde gerçekler ve görüşler arasında ayrım yapabilecektir | 10, 16, 9 | |
Bir metinde sunulan fikirleri okuyucuları ikna etmek için kullanılan retorik yapıları değerlendirebilecektir | 10, 16, 9 | |
Bir metinde sunulan fikirleri, mantıksal geçerliliğini, etkilerini ve metnin ötesinde fikirlerle olan ilişkilerini değerlendirebilecektir | 10, 16, 9 | E |
Yazılı bir çalışmanın altında yatan örtülü varsayımları ve değerleri analiz edebilecektir | 10, 16, 9 | E |
Ana fikirleri, destekleyici detayları, mantıksal veya anlatımsal dizilerin anlamını tespit edebilecektir | 10, 16, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tasarımına giriş, müfredat ve değerlendirme prosedürleri Özet yanıt makale nasıl yazılır | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
2 | Dilbilgisi Öğretimi- Michael Swan | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
3 | Sınıf Gürültüsü | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
4 | Farklı düşünme | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
5 | Ruh Eğitimi | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
6 | Yükselen toplamın ülkesi | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma |
7 | Sıkılmak neden tetikleyicidir | IELTS Reading: Cambridge 13, Test 1, Okuma Pasajı 2 - Bir PowerPoint sunusu hazırlamak - Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
8 | Eleştirel ve Analitik Düşünme Süreci | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
9 | Konuşma noktası | IELTS Genel Eğitim Okuma: Cambridge 8 Test B - PowerPoint sunumu hazırlamak - Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
10 | Oxytocin | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
11 | Bebek konuşması bebek beyinlerine nasıl bir destek verir? | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
12 | Bialystok (2003). Bilingualism in development (Chapter 1). | Ön okuma yapma ve sınıf içi tartışma ve yansıtma yazısına hazır olma. Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
13 | Çocuk Oyununun Önemi | IELTS Akademik Okuma: Cambridge 14, Okuma Testi 1 - PowerPoint sunumu hazırlamak - Ön okuma, okuma ve okuma sonrası aktiviteler hazırlamak |
14 | Dönem sonu tüm konuların üzerinden geçme ve ödevlerin kontrolü | Dönem sonu konu ve ödevlerin toparlanması |
Kaynak |
Basılı veya çevrimiçi görüntüleme için kullanılabilecek bir okuma listesi bulunmaktadır. Lütfen ders programının sonunda dersin kaynakçalarına bakınız. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |