Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARI | ELT2275750 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce dersi öğretim programlarının geliştirilmesi ile birlikte programların içeriği ve öğretmen yeterlilikleri ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesini kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dil Öğretim Programları: Genel Bakış ,Çevre ve İhtiyaç Analizi,İngilizce öğretim programı tasarım prensipleri,Hedefler, İçerik ve Sıralama,İngilizce Öğretim programı formatı ve sunumu,İzleme ve Değerlendirme,Değerlendirme,Dil Öğretim Programı Tasarım Yaklaşımları ,Müzakere Edilen Müfredatlar,Mevcut Bir Ders Kitabının Kabul Edilmesi ve Uyarlanması,Değiştir Tanıtımı,Bir Hizmet İçi Kurs Planlama,Öğretim ve Müfredat Tasarımı,Dönemin gözden geçirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler öğretim programlarıyla ilgili genel kavramları açıklar. | 10, 16 | F |
İngilizce dersi öğretim programlarının ilkelerini tanımlar. | 16, 9 | F |
Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri açıklar. | 16, 9 | F |
Öğrenciler İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve öğretmen yeterliliklerini tanımlar. | 16, 9 | E |
İngilizce Öğretmenliği programlarını karşılaştırır ve değerlendirir. | 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil Öğretim Programları: Genel Bakış | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Çevre ve İhtiyaç Analizi | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | İngilizce öğretim programı tasarım prensipleri | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Hedefler, İçerik ve Sıralama | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | İngilizce Öğretim programı formatı ve sunumu | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | İzleme ve Değerlendirme | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Değerlendirme | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Dil Öğretim Programı Tasarım Yaklaşımları | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Müzakere Edilen Müfredatlar | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Mevcut Bir Ders Kitabının Kabul Edilmesi ve Uyarlanması | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Değiştir Tanıtımı | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Bir Hizmet İçi Kurs Planlama | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Öğretim ve Müfredat Tasarımı | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
John Macalister, I.S.P. Nation (2010). Language Curriculum Design. Routledge, New York |
Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 8 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 3 | 6 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(80/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARI | ELT2275750 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Aynur KESEN MUTLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce dersi öğretim programlarının geliştirilmesi ile birlikte programların içeriği ve öğretmen yeterlilikleri ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesini kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dil Öğretim Programları: Genel Bakış ,Çevre ve İhtiyaç Analizi,İngilizce öğretim programı tasarım prensipleri,Hedefler, İçerik ve Sıralama,İngilizce Öğretim programı formatı ve sunumu,İzleme ve Değerlendirme,Değerlendirme,Dil Öğretim Programı Tasarım Yaklaşımları ,Müzakere Edilen Müfredatlar,Mevcut Bir Ders Kitabının Kabul Edilmesi ve Uyarlanması,Değiştir Tanıtımı,Bir Hizmet İçi Kurs Planlama,Öğretim ve Müfredat Tasarımı,Dönemin gözden geçirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenciler öğretim programlarıyla ilgili genel kavramları açıklar. | 10, 16 | F |
İngilizce dersi öğretim programlarının ilkelerini tanımlar. | 16, 9 | F |
Güncel İngilizce dersi öğretim programlarının yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı becerileri açıklar. | 16, 9 | F |
Öğrenciler İngilizce dersi öğretim programlarında yer alan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve öğretmen yeterliliklerini tanımlar. | 16, 9 | E |
İngilizce Öğretmenliği programlarını karşılaştırır ve değerlendirir. | 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dil Öğretim Programları: Genel Bakış | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Çevre ve İhtiyaç Analizi | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | İngilizce öğretim programı tasarım prensipleri | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Hedefler, İçerik ve Sıralama | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | İngilizce Öğretim programı formatı ve sunumu | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | İzleme ve Değerlendirme | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Değerlendirme | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Dil Öğretim Programı Tasarım Yaklaşımları | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | Müzakere Edilen Müfredatlar | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | Mevcut Bir Ders Kitabının Kabul Edilmesi ve Uyarlanması | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Değiştir Tanıtımı | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Bir Hizmet İçi Kurs Planlama | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Öğretim ve Müfredat Tasarımı | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
John Macalister, I.S.P. Nation (2010). Language Curriculum Design. Routledge, New York |
Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |