Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME | ELT4212835 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklamak, öğretim sürecinde açık ve uzaktan eğitimin kullanımını, birey motivasyonu ve öğrenmesi üzerindeki etkisinin açıklanması açıklanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Öğrenme için Teknoloji Entegrasyonu,Çevrimiçi Öğretim ve Öğrenme,Çevrimiçi Ortamda Varlık Biçimleri,Çevrimiçi Öğrenci Katılımı,Ters yüz edilmiş sınıf,Harmanlamış Dil Eğitimi,Geri Bildirim Uygulaması,Çevrimiçi Süreç Değerlendirmesi,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Kelime Bilgisi,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Konuşma ve Dinleme,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Dinleme,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Konuşma,Konuların Tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesini tanımlar. | 16, 23, 9 | E, F |
Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rollerini tartışır. | 10, 5 | E, F |
Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri tanır ve kullanır. | 11, 6, 9 | F |
Farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirler. | 16, 9 | F |
Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme yapar | 12, 5, 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Shannon, S., & Chapelle, C. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning. S. 1-30 |
2 | Öğrenme için Teknoloji Entegrasyonu | Shannon, S., & Chapelle, C. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning. S. 30-45 |
3 | Çevrimiçi Öğretim ve Öğrenme | Chapter 1, “The Role of Presence in the Online Environment”, in the book, Creating a Sense of Presence in Online Teaching: How to "Be There" for Distance Learners, by Rosemary M. Lehman and Simone C. O. Conceicao (2010). |
4 | Çevrimiçi Ortamda Varlık Biçimleri | Fake Engagement: Fake or Real Engagement – Looks can be Deceiving by Sarah MERCER |
5 | Çevrimiçi Öğrenci Katılımı | What is student engagement in online learning … and how do I know when it is there? University of Melbourne, 2020 |
6 | Ters yüz edilmiş sınıf | Zou, D., Luo, S., Xie, H., & Hwang, G. J. (2020). A systematic review of research on flipped language classrooms: theoretical foundations, learning activities, tools, research topics and findings. Computer Assisted Language Learning, 1-27. |
7 | Harmanlamış Dil Eğitimi | The Routledge Handbook of English Language Teaching Graham Hall : Chapter : New technologies, blended learning and the ‘flipped classroom’ in ELT |
8 | Geri Bildirim Uygulaması | Digital Tools for Giving Feedback by British Council |
9 | Çevrimiçi Süreç Değerlendirmesi | Formative Assessment in Distance Learning, Andrew Miller (2020), Edutopia. |
10 | Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Kelime Bilgisi | Tech-enhanced language learning: construction of knowledge and template-based learning in the foreign language classroom |
11 | Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Konuşma ve Dinleme | Technologies for Teaching and Learning L2 Reading, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning NK Technology and L2 Writing, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning |
12 | Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Dinleme | Technologies for Teaching and Learning L2 Listening, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning |
13 | Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Konuşma | Technologies for Teaching and Learning L2 Speaking, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning: |
14 | Konuların Tartışılması | Shannon, S., & Chapelle, C. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning. |
Kaynak |
Creating a Sense of Presence in Online Teaching: How to "Be There" for Distance Learners, by Rosemary M. Lehman and Simone C. O. Conceicao (2010). The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning. by Carol A. Chapelle & Shannon Sauro (2017). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 6 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 6 | 36 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 6 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME | ELT4212835 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Cemil Gökhan KARACAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklamak, öğretim sürecinde açık ve uzaktan eğitimin kullanımını, birey motivasyonu ve öğrenmesi üzerindeki etkisinin açıklanması açıklanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Öğrenme için Teknoloji Entegrasyonu,Çevrimiçi Öğretim ve Öğrenme,Çevrimiçi Ortamda Varlık Biçimleri,Çevrimiçi Öğrenci Katılımı,Ters yüz edilmiş sınıf,Harmanlamış Dil Eğitimi,Geri Bildirim Uygulaması,Çevrimiçi Süreç Değerlendirmesi,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Kelime Bilgisi,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Konuşma ve Dinleme,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Dinleme,Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Konuşma,Konuların Tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesini tanımlar. | 16, 23, 9 | E, F |
Uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rollerini tartışır. | 10, 5 | E, F |
Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri tanır ve kullanır. | 11, 6, 9 | F |
Farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirler. | 16, 9 | F |
Uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme yapar | 12, 5, 6 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | Shannon, S., & Chapelle, C. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning. S. 1-30 |
2 | Öğrenme için Teknoloji Entegrasyonu | Shannon, S., & Chapelle, C. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning. S. 30-45 |
3 | Çevrimiçi Öğretim ve Öğrenme | Chapter 1, “The Role of Presence in the Online Environment”, in the book, Creating a Sense of Presence in Online Teaching: How to "Be There" for Distance Learners, by Rosemary M. Lehman and Simone C. O. Conceicao (2010). |
4 | Çevrimiçi Ortamda Varlık Biçimleri | Fake Engagement: Fake or Real Engagement – Looks can be Deceiving by Sarah MERCER |
5 | Çevrimiçi Öğrenci Katılımı | What is student engagement in online learning … and how do I know when it is there? University of Melbourne, 2020 |
6 | Ters yüz edilmiş sınıf | Zou, D., Luo, S., Xie, H., & Hwang, G. J. (2020). A systematic review of research on flipped language classrooms: theoretical foundations, learning activities, tools, research topics and findings. Computer Assisted Language Learning, 1-27. |
7 | Harmanlamış Dil Eğitimi | The Routledge Handbook of English Language Teaching Graham Hall : Chapter : New technologies, blended learning and the ‘flipped classroom’ in ELT |
8 | Geri Bildirim Uygulaması | Digital Tools for Giving Feedback by British Council |
9 | Çevrimiçi Süreç Değerlendirmesi | Formative Assessment in Distance Learning, Andrew Miller (2020), Edutopia. |
10 | Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Kelime Bilgisi | Tech-enhanced language learning: construction of knowledge and template-based learning in the foreign language classroom |
11 | Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Konuşma ve Dinleme | Technologies for Teaching and Learning L2 Reading, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning NK Technology and L2 Writing, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning |
12 | Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Dinleme | Technologies for Teaching and Learning L2 Listening, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning |
13 | Dört Dil Becerisi için Yenilikçi Dijital Araçlar: Konuşma | Technologies for Teaching and Learning L2 Speaking, The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning: |
14 | Konuların Tartışılması | Shannon, S., & Chapelle, C. (2017). The handbook of technology and second language teaching and learning. |
Kaynak |
Creating a Sense of Presence in Online Teaching: How to "Be There" for Distance Learners, by Rosemary M. Lehman and Simone C. O. Conceicao (2010). The Handbook of Technology and Second Language Teaching and Learning. by Carol A. Chapelle & Shannon Sauro (2017). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |