Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DRAMAELT2110017Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı yaratıcı dramanın dil öğretiminde nasıl kullanılacağına ilişkin bilginin öğrencilere aktarılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcı Drama ile ilgili temel kavramlar,Yaratıcı dramanın gelişimi,Dil Öğretiminde Drama Kullanımı ,Yaratıcı dramada kullanılan teknikler,Sosyal ve Duygusal Becerileri Yaratıcı Drama ile Geliştirme ,Dramada Değerlendirme,Drama Odaklı Bir Dil Dersi Planlamak,Dil Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Drama,Uygulama I,Uygulama II,Uygulama III,Uygulama,Öz değerlendirme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi alan öğrenciler öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak düzenleyebilecektir.10, 14, 15A, F
Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak etkili öğrenmeyi gerçekleştirebilecektir.10, 15A, F
Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun araç, gereç ve materyalleri etkin olarak kullanabilecektir10, 14, 15A, F
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yaratıcı dramanın temel ilkeleri çerçevesinde uygulayabilecektir.10, 14, 15A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcı Drama ile ilgili temel kavramlarİlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 9-29
2Yaratıcı dramanın gelişimiİlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 9-29.
3Dil Öğretiminde Drama Kullanımı İlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 9-47
4Yaratıcı dramada kullanılan tekniklerİlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 47-63.
5Sosyal ve Duygusal Becerileri Yaratıcı Drama ile Geliştirme İlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 63-85.
6Dramada Değerlendirmeİlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 85-103
7Drama Odaklı Bir Dil Dersi Planlamakİlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 103-127; Li, K., & Abdullah, R. (2024). Educational drama in English language education: a review of bibliometric analysis. Innovation in Language Learning and Teaching, 1–19. https://doi.org/10.1080/17501229.2024.2353786
9Dil Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Dramaİlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 127-149; Li, K., & Abdullah, R. (2024). Educational drama in English language education: a review of bibliometric analysis. Innovation in Language Learning and Teaching, 1–19. https://doi.org/10.1080/17501229.2024.2353786
10Uygulama Iİlgili kaynakların okunması. Winston, (2004). Good classroom dramas. s.1-15.
11Uygulama IIİlgili kaynakların okunması. Winston, (2004). Drama, English and spirituality: ‘The Selfish Giant’. s.55-74.
12Uygulama IIIİlgili kaynakların okunması. Winston (2004). Drama, English, and ICT: ‘The Forbidden Planet’ (a scheme based on Shakespeare’s The Tempest). s. 75-97.
13Uygulamaİlgili kaynakların okunması. Winston (2004). Drama, English and creativity: Blodin the Beast'. s.98-118.
14Öz değerlendirme İlgili kaynakların okunması ve değerlendirilmesi. Winston (2004). Evaluation in context. s.119-140.
Kaynak
Sıvacı, S. (2021). Drama in ELT. Eğiten Kitap Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık Winston (2004). Drama and English at the heart of the curriculum. London: UK: David Fulton publishers. Hulse, B., & Owens, A. (2017). Process drama as a tool for teaching modern languages: supporting the development of creativity and innovation in early professional practice. Innovation in Language Learning and Teaching, 13(1), 17–30. https://doi.org/10.1080/17501229.2017.1281928 Li, K., & Abdullah, R. (2024). Educational drama in English language education: a review of bibliometric analysis. Innovation in Language Learning and Teaching, 1–19. https://doi.org/10.1080/17501229.2024.2353786

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4624
Proje Sunumu / Seminer3618
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı2816
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DRAMAELT2110017Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Zühal AYDIN BARKLEY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı yaratıcı dramanın dil öğretiminde nasıl kullanılacağına ilişkin bilginin öğrencilere aktarılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcı Drama ile ilgili temel kavramlar,Yaratıcı dramanın gelişimi,Dil Öğretiminde Drama Kullanımı ,Yaratıcı dramada kullanılan teknikler,Sosyal ve Duygusal Becerileri Yaratıcı Drama ile Geliştirme ,Dramada Değerlendirme,Drama Odaklı Bir Dil Dersi Planlamak,Dil Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Drama,Uygulama I,Uygulama II,Uygulama III,Uygulama,Öz değerlendirme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi alan öğrenciler öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak düzenleyebilecektir.10, 14, 15A, F
Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanarak etkili öğrenmeyi gerçekleştirebilecektir.10, 15A, F
Öğretme ve öğrenme sürecinde uygun araç, gereç ve materyalleri etkin olarak kullanabilecektir10, 14, 15A, F
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yaratıcı dramanın temel ilkeleri çerçevesinde uygulayabilecektir.10, 14, 15A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcı Drama ile ilgili temel kavramlarİlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 9-29
2Yaratıcı dramanın gelişimiİlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 9-29.
3Dil Öğretiminde Drama Kullanımı İlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 9-47
4Yaratıcı dramada kullanılan tekniklerİlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 47-63.
5Sosyal ve Duygusal Becerileri Yaratıcı Drama ile Geliştirme İlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 63-85.
6Dramada Değerlendirmeİlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 85-103
7Drama Odaklı Bir Dil Dersi Planlamakİlgili kaynakların okunması. Sıvacı (2021). s. 103-127; Li, K., & Abdullah, R. (2024). Educational drama in English language education: a review of bibliometric analysis. Innovation in Language Learning and Teaching, 1–19. https://doi.org/10.1080/17501229.2024.2353786
9Dil Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Dramaİlgili kaynakların okunması.Sıvacı (2021). s. 127-149; Li, K., & Abdullah, R. (2024). Educational drama in English language education: a review of bibliometric analysis. Innovation in Language Learning and Teaching, 1–19. https://doi.org/10.1080/17501229.2024.2353786
10Uygulama Iİlgili kaynakların okunması. Winston, (2004). Good classroom dramas. s.1-15.
11Uygulama IIİlgili kaynakların okunması. Winston, (2004). Drama, English and spirituality: ‘The Selfish Giant’. s.55-74.
12Uygulama IIIİlgili kaynakların okunması. Winston (2004). Drama, English, and ICT: ‘The Forbidden Planet’ (a scheme based on Shakespeare’s The Tempest). s. 75-97.
13Uygulamaİlgili kaynakların okunması. Winston (2004). Drama, English and creativity: Blodin the Beast'. s.98-118.
14Öz değerlendirme İlgili kaynakların okunması ve değerlendirilmesi. Winston (2004). Evaluation in context. s.119-140.
Kaynak
Sıvacı, S. (2021). Drama in ELT. Eğiten Kitap Adıgüzel, Ö. (2019). Eğitimde Yaratıcı Drama. Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık Winston (2004). Drama and English at the heart of the curriculum. London: UK: David Fulton publishers. Hulse, B., & Owens, A. (2017). Process drama as a tool for teaching modern languages: supporting the development of creativity and innovation in early professional practice. Innovation in Language Learning and Teaching, 13(1), 17–30. https://doi.org/10.1080/17501229.2017.1281928 Li, K., & Abdullah, R. (2024). Educational drama in English language education: a review of bibliometric analysis. Innovation in Language Learning and Teaching, 1–19. https://doi.org/10.1080/17501229.2024.2353786

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08