Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE | ELT2275410 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin İngilizce-Türkçe çeviri yapabilmelerini sağlamak, matematik alanında İngilizce terimleri öğrenmeleri ve bilimsel içerikli makaleleri okuyup anlamalarını sağlamak, İngilizce ders hedefi yazabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.,Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.,Çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar.,Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar.,Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar.,Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.,Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.,Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.),Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.),Profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.),Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.),Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.),Okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.),İlgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Matematik alanında İngilizce teknik terimleri ifade eder. | 10, 16, 9 | A, E |
İngilizce’den Türkçeye cümlesel çeviri yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
İngilizce’den Türkçeye bilimsel kısa metin çevirileri yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
İngilizce öğrenme hedefi yazar. | 10, 16, 9 | A, E |
Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramları ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri geliştirir. | 10, 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri. | İlgili kaynaklar |
2 | Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri. | İlgili kaynaklar |
3 | Çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar. | İlgili kaynaklar |
4 | Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar. | İlgili kaynaklar |
5 | Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar. | İlgili kaynaklar |
6 | Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri. | İlgili kaynaklar |
7 | Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri. | İlgili kaynaklar |
8 | Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.) | İlgili kaynaklar |
9 | Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.) | İlgili kaynaklar |
10 | Profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.) | İlgili kaynaklar |
11 | Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.) | İlgili kaynaklar |
12 | Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.) | İlgili kaynaklar |
13 | Okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.) | İlgili kaynaklar |
14 | İlgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları. | İlgili kaynaklar |
Kaynak |
Elementary and Middle School Mathematics Teaching Developmentally 10th edition , John A. Van de Walle and Karen S. Karp (2021); Çevrimiçi güncel eğitim videoları (Khan academy, Youtube, Tedx konuşmaları) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 6 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 4 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 8 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE | ELT2275410 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mehdi SOLHİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin İngilizce-Türkçe çeviri yapabilmelerini sağlamak, matematik alanında İngilizce terimleri öğrenmeleri ve bilimsel içerikli makaleleri okuyup anlamalarını sağlamak, İngilizce ders hedefi yazabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.,Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.,Çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar.,Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar.,Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar.,Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.,Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.,Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.),Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.),Profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.),Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.),Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.),Okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.),İlgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Matematik alanında İngilizce teknik terimleri ifade eder. | 10, 16, 9 | A, E |
İngilizce’den Türkçeye cümlesel çeviri yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
İngilizce’den Türkçeye bilimsel kısa metin çevirileri yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
İngilizce öğrenme hedefi yazar. | 10, 16, 9 | A, E |
Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramları ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri geliştirir. | 10, 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri. | İlgili kaynaklar |
2 | Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri. | İlgili kaynaklar |
3 | Çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar. | İlgili kaynaklar |
4 | Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar. | İlgili kaynaklar |
5 | Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar. | İlgili kaynaklar |
6 | Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri. | İlgili kaynaklar |
7 | Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri. | İlgili kaynaklar |
8 | Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.) | İlgili kaynaklar |
9 | Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.) | İlgili kaynaklar |
10 | Profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.) | İlgili kaynaklar |
11 | Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.) | İlgili kaynaklar |
12 | Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.) | İlgili kaynaklar |
13 | Okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.) | İlgili kaynaklar |
14 | İlgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları. | İlgili kaynaklar |
Kaynak |
Elementary and Middle School Mathematics Teaching Developmentally 10th edition , John A. Van de Walle and Karen S. Karp (2021); Çevrimiçi güncel eğitim videoları (Khan academy, Youtube, Tedx konuşmaları) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |