Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GIDA COĞRAFYASI | GMS3212851 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merih TATLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkiye ve dünyadaki bitkisel ve hayvansal gıda türlerinin yetiştirilmesi hakkında bilgi sahibi olunması ve bu gıda türlerinin sınıflandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar; Besin Maddeleri, Tarımı Etkileyen Doğal ve Beşeri Çevre Koşulları ,Tarım Tarihi, Bitkisel Üretim ve Hayvancılığın Başlıca Türleri ,Tahıllar ,Baklagiller ,Sebzeler ,Meyveler ,Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar ,Gıda Üretimine Yönelik Kara Hayvanları Yetiştiriciliği ,Türkiye’de Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar, Gıda Üretimi ve Dağılışı ,Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Coğrafyası ,Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Beslenmedeki Yerleri ve Önemleri, Dünyadaki Dağılışları ,Türkiye’de Su Ürünlerine Dayalı Gıdalar ,Otlar ve Baharatlar
,Otlar ve Baharatlar 2 ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gıdaların beslenmedeki yeri ve önemini açıklayabilir. | 1 | |
Toprak ve tarımın önemini özetleyebilir. | 1 | |
Tarımı etkileyen faktörleri tartışabilir. | 9 | |
Bitkisel ve hayvansal üretim türlerini bilir ve örneklendirebilir. | 1 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Kavramlar; Besin Maddeleri, Tarımı Etkileyen Doğal ve Beşeri Çevre Koşulları | |
2 | Tarım Tarihi, Bitkisel Üretim ve Hayvancılığın Başlıca Türleri | Ders Tekrarı Yapılması |
3 | Tahıllar | Ders Tekrarı Yapılması |
4 | Baklagiller | Ders Tekrarı Yapılması |
5 | Sebzeler | Ders Tekrarı Yapılması |
6 | Meyveler | Ders Tekrarı Yapılması |
7 | Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar | Ders Tekrarı Yapılması |
8 | Gıda Üretimine Yönelik Kara Hayvanları Yetiştiriciliği | Ders Tekrarı Yapılması |
9 | Türkiye’de Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar, Gıda Üretimi ve Dağılışı | Ders Tekrarı Yapılması |
10 | Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Coğrafyası | Ders Tekrarı Yapılması |
11 | Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Beslenmedeki Yerleri ve Önemleri, Dünyadaki Dağılışları | Ders Tekrarı Yapılması |
12 | Türkiye’de Su Ürünlerine Dayalı Gıdalar | Ders Tekrarı Yapılması |
13 | Otlar ve Baharatlar
| Ders Tekrarı Yapılması |
14 | Otlar ve Baharatlar 2 | Ders Tekrarı Yapılması |
Kaynak |
Prof. Dr. Taşkın DENİZ, Prof. Dr. Hüseyin Avni KIRMACI, GIDA COĞRAFYASI, Detay Yayıncılık, 2023
Prof.Dr. Semra GÜNAY AKTAŞ,GIDA COĞRAFYASI, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | | | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| | | | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GIDA COĞRAFYASI | GMS3212851 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merih TATLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkiye ve dünyadaki bitkisel ve hayvansal gıda türlerinin yetiştirilmesi hakkında bilgi sahibi olunması ve bu gıda türlerinin sınıflandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar; Besin Maddeleri, Tarımı Etkileyen Doğal ve Beşeri Çevre Koşulları ,Tarım Tarihi, Bitkisel Üretim ve Hayvancılığın Başlıca Türleri ,Tahıllar ,Baklagiller ,Sebzeler ,Meyveler ,Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar ,Gıda Üretimine Yönelik Kara Hayvanları Yetiştiriciliği ,Türkiye’de Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar, Gıda Üretimi ve Dağılışı ,Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Coğrafyası ,Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Beslenmedeki Yerleri ve Önemleri, Dünyadaki Dağılışları ,Türkiye’de Su Ürünlerine Dayalı Gıdalar ,Otlar ve Baharatlar
,Otlar ve Baharatlar 2 ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Gıdaların beslenmedeki yeri ve önemini açıklayabilir. | 1 | |
Toprak ve tarımın önemini özetleyebilir. | 1 | |
Tarımı etkileyen faktörleri tartışabilir. | 9 | |
Bitkisel ve hayvansal üretim türlerini bilir ve örneklendirebilir. | 1 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel Kavramlar; Besin Maddeleri, Tarımı Etkileyen Doğal ve Beşeri Çevre Koşulları | |
2 | Tarım Tarihi, Bitkisel Üretim ve Hayvancılığın Başlıca Türleri | Ders Tekrarı Yapılması |
3 | Tahıllar | Ders Tekrarı Yapılması |
4 | Baklagiller | Ders Tekrarı Yapılması |
5 | Sebzeler | Ders Tekrarı Yapılması |
6 | Meyveler | Ders Tekrarı Yapılması |
7 | Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar | Ders Tekrarı Yapılması |
8 | Gıda Üretimine Yönelik Kara Hayvanları Yetiştiriciliği | Ders Tekrarı Yapılması |
9 | Türkiye’de Kara Hayvanlarından Elde Edilen Gıdalar, Gıda Üretimi ve Dağılışı | Ders Tekrarı Yapılması |
10 | Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Coğrafyası | Ders Tekrarı Yapılması |
11 | Su Ürünlerine Dayalı Gıdaların Beslenmedeki Yerleri ve Önemleri, Dünyadaki Dağılışları | Ders Tekrarı Yapılması |
12 | Türkiye’de Su Ürünlerine Dayalı Gıdalar | Ders Tekrarı Yapılması |
13 | Otlar ve Baharatlar
| Ders Tekrarı Yapılması |
14 | Otlar ve Baharatlar 2 | Ders Tekrarı Yapılması |
Kaynak |
Prof. Dr. Taşkın DENİZ, Prof. Dr. Hüseyin Avni KIRMACI, GIDA COĞRAFYASI, Detay Yayıncılık, 2023
Prof.Dr. Semra GÜNAY AKTAŞ,GIDA COĞRAFYASI, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | | | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| | | | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47