Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İÇECEK HAZIRLAMA, SUNUM VE SERVİS TEKNİKLERİ | GMS3111432 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merih TATLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Gastronomi ve İçecek Hizmetleri öğrencilerine içeceklerin hazırlanması, sunumu ve servisinde gerekli olan becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrencilere, içecek türleri, karışımlar, sunum teknikleri ve müşteri hizmeti konularında geniş bir perspektif sunarak sektördeki uygulamaları öğretmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İçeceklerin Genel Tanımı-çeşitleri,Soğuk İçecek çeşitleri ve Servis teknikleri,Soğuk İçecek çeşitleri ve Servis teknikleri,Cold Drink Types and Service Techniques,Sıcak İçecek Çeşitleri-Çay-Ihlamur-Adaçayı-Fesleğen,Sıcak İçecek Çeşitleri-Kahve,Alan gezisi- Chado Tea,Sıcak İçecek Çeşitleri-Kakao-Sıcak Çikolata-Sahlep-Boza,Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Bira,Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Bira,Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri- kokteyller,Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Şarap;Bölgelere göre çeşitleri,Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Şarap; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı içecek türlerini tanır ve açıklar | 9 | C |
İçecek sunumu ve servisinde estetik ve iletişim becerilerini geliştirir. | 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İçeceklerin Genel Tanımı-çeşitleri | |
2 | Soğuk İçecek çeşitleri ve Servis teknikleri | |
3 | Soğuk İçecek çeşitleri ve Servis teknikleri | |
4 | Cold Drink Types and Service Techniques | |
5 | Sıcak İçecek Çeşitleri-Çay-Ihlamur-Adaçayı-Fesleğen | |
6 | Sıcak İçecek Çeşitleri-Kahve | |
8 | Alan gezisi- Chado Tea | |
9 | Sıcak İçecek Çeşitleri-Kakao-Sıcak Çikolata-Sahlep-Boza | |
10 | Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Bira | |
11 | Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Bira | |
12 | Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri- kokteyller | |
13 | Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Şarap;Bölgelere göre çeşitleri | |
14 | Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Şarap | |
Kaynak |
Öğretim görevlisi ders notları |
1. Fumey, G., Echeverria, O. 2007. Dünya MutfklarıAtlası. (İng. Çeviren: İsmail Yerguz) NTV yayınları. İstanbul. ISBN: 978-975-6690-78-9
2. Reimertz, S., 2003. Çayın Kültür Tarihi. (ing. Çeviren: Mustafa Tüzel) Dost Yayınevi. Ankara. ISBN: 975-7501-74-3
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | | | | X | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | X | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | X | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| X | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| X | | | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | X | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | | | | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İÇECEK HAZIRLAMA, SUNUM VE SERVİS TEKNİKLERİ | GMS3111432 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merih TATLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, Gastronomi ve İçecek Hizmetleri öğrencilerine içeceklerin hazırlanması, sunumu ve servisinde gerekli olan becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrencilere, içecek türleri, karışımlar, sunum teknikleri ve müşteri hizmeti konularında geniş bir perspektif sunarak sektördeki uygulamaları öğretmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İçeceklerin Genel Tanımı-çeşitleri,Soğuk İçecek çeşitleri ve Servis teknikleri,Soğuk İçecek çeşitleri ve Servis teknikleri,Cold Drink Types and Service Techniques,Sıcak İçecek Çeşitleri-Çay-Ihlamur-Adaçayı-Fesleğen,Sıcak İçecek Çeşitleri-Kahve,Alan gezisi- Chado Tea,Sıcak İçecek Çeşitleri-Kakao-Sıcak Çikolata-Sahlep-Boza,Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Bira,Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Bira,Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri- kokteyller,Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Şarap;Bölgelere göre çeşitleri,Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Şarap; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Farklı içecek türlerini tanır ve açıklar | 9 | C |
İçecek sunumu ve servisinde estetik ve iletişim becerilerini geliştirir. | 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | İçeceklerin Genel Tanımı-çeşitleri | |
2 | Soğuk İçecek çeşitleri ve Servis teknikleri | |
3 | Soğuk İçecek çeşitleri ve Servis teknikleri | |
4 | Cold Drink Types and Service Techniques | |
5 | Sıcak İçecek Çeşitleri-Çay-Ihlamur-Adaçayı-Fesleğen | |
6 | Sıcak İçecek Çeşitleri-Kahve | |
8 | Alan gezisi- Chado Tea | |
9 | Sıcak İçecek Çeşitleri-Kakao-Sıcak Çikolata-Sahlep-Boza | |
10 | Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Bira | |
11 | Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Bira | |
12 | Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri- kokteyller | |
13 | Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Şarap;Bölgelere göre çeşitleri | |
14 | Alkollü içecekler-Servis ve sunum teknikleri-Şarap | |
Kaynak |
Öğretim görevlisi ders notları |
1. Fumey, G., Echeverria, O. 2007. Dünya MutfklarıAtlası. (İng. Çeviren: İsmail Yerguz) NTV yayınları. İstanbul. ISBN: 978-975-6690-78-9
2. Reimertz, S., 2003. Çayın Kültür Tarihi. (ing. Çeviren: Mustafa Tüzel) Dost Yayınevi. Ankara. ISBN: 975-7501-74-3
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | | | | X | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | X | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | X | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | X | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| X | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | X | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| X | | | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | X | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | X | | | | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47