Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TARİF GELİŞTİRME VE MENÜ PLANLAMA | GMS2214566 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merih TATLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin menü planlama ilke ve prensiplerine hakim olarak farklı çeşitlerde yemek listesi ve standart reçete hazırlama bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Menü Planlamaya Giriş ,Menü Planlaması ,Menünün Geliştirilmesi ,Menü İçeriği, Mutfak Yönetim Sistemleri ,Menü Tasarımı, Menü Mühendisliği ve Analiz,Saha Gezi Bağlamında Restoran Ziyaretleri ,Menü Okuma ve Anlama,Özel Günler İçin Menü Planlama,Tadım Menüsü Hazırlama ,Sezonluk Menü Planlama ,Vejetaryen Menü Planlama ,Dünya Mutfakları Menü Planlama ,Yöresel Mutfaklar Menü Hazırlama ve Duyusal Analiz ,Genel Tekrar ve Dönem Özeti; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Menünün tanımını, işletmeler için önemini ve temel menü çeşitlerini açıklar. | 9 | E, F |
Son ürün tutarlılığı ve kalitesine standartlaştırılmış tariflerin önemini tahmin eder. | 1 | A |
Sipariş, maliyet kontrolü ve karlılıktaki rolleri bağdaştırır. | 1 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Menü Planlamaya Giriş | Konsept restoran araştırılması |
2 | Menü Planlaması | Sektörde var olan örnek işletmelerden menü incelenmesi |
3 | Menünün Geliştirilmesi | |
4 | Menü İçeriği, Mutfak Yönetim Sistemleri | Otelcilikte yazılım sistemleri araştırılması |
5 | Menü Tasarımı, Menü Mühendisliği ve Analiz | |
6 | Saha Gezi Bağlamında Restoran Ziyaretleri | |
7 | Menü Okuma ve Anlama | |
8 | Özel Günler İçin Menü Planlama | Banket operasyonu ve set menü hakkında analiz yapılması |
9 | Tadım Menüsü Hazırlama | Banket operasyonu ve set menü hakkında analiz yapılması |
10 | Sezonluk Menü Planlama | |
11 | Vejetaryen Menü Planlama | Beslenme türlerinin kapsamlı araştırılması |
12 | Dünya Mutfakları Menü Planlama | |
13 | Yöresel Mutfaklar Menü Hazırlama ve Duyusal Analiz | |
14 | Genel Tekrar ve Dönem Özeti | |
Kaynak |
•Altınel, Hüseyin “ Menü Yönetimi ve Menü Planlama ”, Detay Yayıncılık, Ankara 2011
•Türkan, Cemal “ Mutfak Teknolojisi”, Cemalturkan Yayınları, 2016
•Altuğ Onoğur T, Elmacı Y. 2015 “Gıdalarda Duyusal Değerlendirme”, Sidas Yayınları, 2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | | | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| | | | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Rehberli Problem Çözme | 6 | 4 | 24 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 6 | 24 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TARİF GELİŞTİRME VE MENÜ PLANLAMA | GMS2214566 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merih TATLI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin menü planlama ilke ve prensiplerine hakim olarak farklı çeşitlerde yemek listesi ve standart reçete hazırlama bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Menü Planlamaya Giriş ,Menü Planlaması ,Menünün Geliştirilmesi ,Menü İçeriği, Mutfak Yönetim Sistemleri ,Menü Tasarımı, Menü Mühendisliği ve Analiz,Saha Gezi Bağlamında Restoran Ziyaretleri ,Menü Okuma ve Anlama,Özel Günler İçin Menü Planlama,Tadım Menüsü Hazırlama ,Sezonluk Menü Planlama ,Vejetaryen Menü Planlama ,Dünya Mutfakları Menü Planlama ,Yöresel Mutfaklar Menü Hazırlama ve Duyusal Analiz ,Genel Tekrar ve Dönem Özeti; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Menünün tanımını, işletmeler için önemini ve temel menü çeşitlerini açıklar. | 9 | E, F |
Son ürün tutarlılığı ve kalitesine standartlaştırılmış tariflerin önemini tahmin eder. | 1 | A |
Sipariş, maliyet kontrolü ve karlılıktaki rolleri bağdaştırır. | 1 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Menü Planlamaya Giriş | Konsept restoran araştırılması |
2 | Menü Planlaması | Sektörde var olan örnek işletmelerden menü incelenmesi |
3 | Menünün Geliştirilmesi | |
4 | Menü İçeriği, Mutfak Yönetim Sistemleri | Otelcilikte yazılım sistemleri araştırılması |
5 | Menü Tasarımı, Menü Mühendisliği ve Analiz | |
6 | Saha Gezi Bağlamında Restoran Ziyaretleri | |
7 | Menü Okuma ve Anlama | |
8 | Özel Günler İçin Menü Planlama | Banket operasyonu ve set menü hakkında analiz yapılması |
9 | Tadım Menüsü Hazırlama | Banket operasyonu ve set menü hakkında analiz yapılması |
10 | Sezonluk Menü Planlama | |
11 | Vejetaryen Menü Planlama | Beslenme türlerinin kapsamlı araştırılması |
12 | Dünya Mutfakları Menü Planlama | |
13 | Yöresel Mutfaklar Menü Hazırlama ve Duyusal Analiz | |
14 | Genel Tekrar ve Dönem Özeti | |
Kaynak |
•Altınel, Hüseyin “ Menü Yönetimi ve Menü Planlama ”, Detay Yayıncılık, Ankara 2011
•Türkan, Cemal “ Mutfak Teknolojisi”, Cemalturkan Yayınları, 2016
•Altuğ Onoğur T, Elmacı Y. 2015 “Gıdalarda Duyusal Değerlendirme”, Sidas Yayınları, 2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | | | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| | | | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47