Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ULUSLARARASI GASTRONOMİ TERMİNOLOJİ | GMS2111426 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Banu ÖZDEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri dünyanın farklı mutfak kültürlerinde kullanılan bıçak teknikleri, pişirme teknikleri, malzemeler ve mutfak ekipmanlarının İngilizcelerini öğretmek ve dünyadaki gastronomisi güçlü ülkelerin mutfak terminolojilerini (kendi dillerinde) öğreterek sağlam bir uluslararası gastronomi temeline sahip olmalarını sağlamak.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Tat ve doku terminolojisi ,Bıçaklar ve kesme teknikleri,Et ve deniz mahsülleri kesimleri ,Mutfakta kullanılan araç ve gereçler ,Pişirme teknikleri ,Genel mutfak terminolojisi ,Fransa ve Italya Mutfağı,İspanyol Mutfağı
,Tayland Mutfağı ,Cin Mutfağı ,Hindistan Mutfağı ,Japon Mutfağı ,Meksika ve Guney Amerika Mutfakları ,İskandinav ülkeleri mutfağı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uluslar arası mutfakların terminolojisini anlayabilir. | 1, 10, 16, 9 | A |
Uluslarası mutfak kültürlerini tanımlayabilir. | 9 | A, E |
Meslek hayatında faydalı olacak bilgiler edinebilir. | 1, 19, 9 | A |
Gıdanın farklı kültürlerdeki önemini ve kullanım biçimini tartışabilir | 1, 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tat ve doku terminolojisi | |
2 | Bıçaklar ve kesme teknikleri | |
3 | Et ve deniz mahsülleri kesimleri | |
4 | Mutfakta kullanılan araç ve gereçler | |
5 | Pişirme teknikleri | |
6 | Genel mutfak terminolojisi | |
7 | Fransa ve Italya Mutfağı | |
8 | İspanyol Mutfağı
| |
9 | Tayland Mutfağı | |
10 | Cin Mutfağı | |
11 | Hindistan Mutfağı | |
12 | Japon Mutfağı | |
13 | Meksika ve Guney Amerika Mutfakları | |
14 | İskandinav ülkeleri mutfağı | |
Kaynak |
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır |
Food Cultures of the World Encyclopedia, Ken Albala |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | | X | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| | | | X | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | X | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 2 | 12 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 3 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ULUSLARARASI GASTRONOMİ TERMİNOLOJİ | GMS2111426 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Banu ÖZDEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri dünyanın farklı mutfak kültürlerinde kullanılan bıçak teknikleri, pişirme teknikleri, malzemeler ve mutfak ekipmanlarının İngilizcelerini öğretmek ve dünyadaki gastronomisi güçlü ülkelerin mutfak terminolojilerini (kendi dillerinde) öğreterek sağlam bir uluslararası gastronomi temeline sahip olmalarını sağlamak.
|
Dersin İçeriği | Bu ders; Tat ve doku terminolojisi ,Bıçaklar ve kesme teknikleri,Et ve deniz mahsülleri kesimleri ,Mutfakta kullanılan araç ve gereçler ,Pişirme teknikleri ,Genel mutfak terminolojisi ,Fransa ve Italya Mutfağı,İspanyol Mutfağı
,Tayland Mutfağı ,Cin Mutfağı ,Hindistan Mutfağı ,Japon Mutfağı ,Meksika ve Guney Amerika Mutfakları ,İskandinav ülkeleri mutfağı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uluslar arası mutfakların terminolojisini anlayabilir. | 1, 10, 16, 9 | A |
Uluslarası mutfak kültürlerini tanımlayabilir. | 9 | A, E |
Meslek hayatında faydalı olacak bilgiler edinebilir. | 1, 19, 9 | A |
Gıdanın farklı kültürlerdeki önemini ve kullanım biçimini tartışabilir | 1, 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Tam Öğrenme Modeli, 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Tat ve doku terminolojisi | |
2 | Bıçaklar ve kesme teknikleri | |
3 | Et ve deniz mahsülleri kesimleri | |
4 | Mutfakta kullanılan araç ve gereçler | |
5 | Pişirme teknikleri | |
6 | Genel mutfak terminolojisi | |
7 | Fransa ve Italya Mutfağı | |
8 | İspanyol Mutfağı
| |
9 | Tayland Mutfağı | |
10 | Cin Mutfağı | |
11 | Hindistan Mutfağı | |
12 | Japon Mutfağı | |
13 | Meksika ve Guney Amerika Mutfakları | |
14 | İskandinav ülkeleri mutfağı | |
Kaynak |
Öğretim görevlisi tarafından dağıtılacaktır |
Food Cultures of the World Encyclopedia, Ken Albala |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | X | | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | | X | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| | | | X | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | X | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47