Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MUTFAKTA İNOVASYON VE YARATICILIK | GMS4212559 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, eğitim aldıkları alana ait bakış açılarının geliştirilmesi ve yaratıcı yönlerinin ortaya çıkarılması amacıyla hazırlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaratıcılık kavramı / Mutfakta Yaratıcılık,Deniz Ürünleri yorumlamaları,Deniz Ürünleri yorumlamaları,Deniz Ürünleri yorumlamaları,Türk mutfağı yorumlamaları,Türk mutfağı yorumlamaları,Türk mutfağı yorumlamaları,Ara Sınav,Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri,Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri,Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri,Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri,Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri,Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri,Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mutfakta yaratıcılık kavramını öğrenirler. | 9 | A |
Yaratıcılık kavramını öğrenirler. | 9 | A |
Yaratıcı ve yenilikçi sunumlar hazırlarlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yaratıcılık kavramı / Mutfakta Yaratıcılık | |
2 | Deniz Ürünleri yorumlamaları | |
3 | Deniz Ürünleri yorumlamaları | |
4 | Deniz Ürünleri yorumlamaları | |
5 | Türk mutfağı yorumlamaları | |
6 | Türk mutfağı yorumlamaları | |
7 | Türk mutfağı yorumlamaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri | |
10 | Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri | |
11 | Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri | |
12 | Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri | |
13 | Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri | |
14 | Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri | |
15 | Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri | |
Kaynak |
Öğretim görevlisi ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | | | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| | | | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MUTFAKTA İNOVASYON VE YARATICILIK | GMS4212559 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, eğitim aldıkları alana ait bakış açılarının geliştirilmesi ve yaratıcı yönlerinin ortaya çıkarılması amacıyla hazırlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaratıcılık kavramı / Mutfakta Yaratıcılık,Deniz Ürünleri yorumlamaları,Deniz Ürünleri yorumlamaları,Deniz Ürünleri yorumlamaları,Türk mutfağı yorumlamaları,Türk mutfağı yorumlamaları,Türk mutfağı yorumlamaları,Ara Sınav,Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri,Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri,Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri,Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri,Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri,Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri,Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mutfakta yaratıcılık kavramını öğrenirler. | 9 | A |
Yaratıcılık kavramını öğrenirler. | 9 | A |
Yaratıcı ve yenilikçi sunumlar hazırlarlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yaratıcılık kavramı / Mutfakta Yaratıcılık | |
2 | Deniz Ürünleri yorumlamaları | |
3 | Deniz Ürünleri yorumlamaları | |
4 | Deniz Ürünleri yorumlamaları | |
5 | Türk mutfağı yorumlamaları | |
6 | Türk mutfağı yorumlamaları | |
7 | Türk mutfağı yorumlamaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri | |
10 | Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri | |
11 | Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri | |
12 | Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri | |
13 | Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri | |
14 | Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri | |
15 | Ana ürünler üzerinden yaratıcılık denemeleri | |
Kaynak |
Öğretim görevlisi ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | | | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| | | | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47