Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GIDA TASARIMI | GMS2213701 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı gıda tasarımı ile ilgili temel kavramların öğretilmesi, endüstriyel gıda ve gıda servisi tasarımı konularında uygulamalı araştırma ve tasarım çalışmaları yürütülmesidir. Ayrıca tasarım prensiplerinin gıda üzerinde uygulanarak yenilikçi gıda projeleri üretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gıda Tasarımı ile ilgili temel kavramların açıklanması,Gıda Tasarımı alt dalları (Servis Tasarımı, Ambalaj Tasarımı, Mekan Tasarımı, vb. ) Endüstriyel Gıda Tasaımı hakkında temel kavramların açıklanması ,Gıda kültürü ve Tarihi araştırma ve sunum yöntemlerinin anlatılması,,Kültürel gıda üzerine uygulamalı araştırma çalışmalarının yapılması,Kültürel gıda üzerine yapılan araştırmaların grafiksel anlatımı ve sunumla sonuçlandırılması ,Gıda tasarımı üzerine uygulamalı proje taslaklarının oluşturulması ,Tasarım projesi geliştirme ödevi ,Gıda hakkında tasarım odaklı düşünce projesi ,Endüstriyel gıda tasarımı konseptlerinin incelenmesi ,Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (servis tasarımı) örnek proje hazırlanması ,Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (mekan tasarımı) örnek proje hazırlanması,Gıda servisi ve ambalaj tasarımlarının incelenmesi ,Görsel proje sunumu hazırlama teknikleri,Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel tasarım kavramlarını ve tasarım odaklı düşünme yöntemlerini açıklar. | 19, 9 | |
Tasarım ilke ve elemanlarını gıda kavramı üzerinde uygulamaya çalışır. | 19, 9 | |
Gıda konusu üzerinde inovatif uygulamalı proje hazırlar. | 10, 19, 9 | |
Gıda kavramı üzerinde uygulanabilecek görsel sunum tekniklerini açıklar. | 10, 9 | |
Servis tasarımı ve endüstriyel gıda tasarımı kavramlarını örnekleriyle açıklar. | 10, 9 | |
Endüstriyel gıdalar için uygulamalı sunum ve ambalaj tasarımı geliştirir. | 10, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Gıda Tasarımı ile ilgili temel kavramların açıklanması | |
2 | Gıda Tasarımı alt dalları (Servis Tasarımı, Ambalaj Tasarımı, Mekan Tasarımı, vb. ) Endüstriyel Gıda Tasaımı hakkında temel kavramların açıklanması | |
3 | Gıda kültürü ve Tarihi araştırma ve sunum yöntemlerinin anlatılması, | |
4 | Kültürel gıda üzerine uygulamalı araştırma çalışmalarının yapılması | |
5 | Kültürel gıda üzerine yapılan araştırmaların grafiksel anlatımı ve sunumla sonuçlandırılması | |
6 | Gıda tasarımı üzerine uygulamalı proje taslaklarının oluşturulması | |
7 | Tasarım projesi geliştirme ödevi | |
8 | Gıda hakkında tasarım odaklı düşünce projesi | |
9 | Endüstriyel gıda tasarımı konseptlerinin incelenmesi | |
10 | Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (servis tasarımı) örnek proje hazırlanması | |
11 | Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (mekan tasarımı) örnek proje hazırlanması | |
12 | Gıda servisi ve ambalaj tasarımlarının incelenmesi | |
13 | Görsel proje sunumu hazırlama teknikleri | |
14 | Proje sunumları | |
Kaynak |
Öğretim elemanı kendi hazırladığı ders kaynaklarını paylaşmaktadır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | | | X | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| | | X | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | X | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 2 | 14 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 6 | 6 | 36 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 4 | 16 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 89 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(89/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GIDA TASARIMI | GMS2213701 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı gıda tasarımı ile ilgili temel kavramların öğretilmesi, endüstriyel gıda ve gıda servisi tasarımı konularında uygulamalı araştırma ve tasarım çalışmaları yürütülmesidir. Ayrıca tasarım prensiplerinin gıda üzerinde uygulanarak yenilikçi gıda projeleri üretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gıda Tasarımı ile ilgili temel kavramların açıklanması,Gıda Tasarımı alt dalları (Servis Tasarımı, Ambalaj Tasarımı, Mekan Tasarımı, vb. ) Endüstriyel Gıda Tasaımı hakkında temel kavramların açıklanması ,Gıda kültürü ve Tarihi araştırma ve sunum yöntemlerinin anlatılması,,Kültürel gıda üzerine uygulamalı araştırma çalışmalarının yapılması,Kültürel gıda üzerine yapılan araştırmaların grafiksel anlatımı ve sunumla sonuçlandırılması ,Gıda tasarımı üzerine uygulamalı proje taslaklarının oluşturulması ,Tasarım projesi geliştirme ödevi ,Gıda hakkında tasarım odaklı düşünce projesi ,Endüstriyel gıda tasarımı konseptlerinin incelenmesi ,Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (servis tasarımı) örnek proje hazırlanması ,Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (mekan tasarımı) örnek proje hazırlanması,Gıda servisi ve ambalaj tasarımlarının incelenmesi ,Görsel proje sunumu hazırlama teknikleri,Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel tasarım kavramlarını ve tasarım odaklı düşünme yöntemlerini açıklar. | 19, 9 | |
Tasarım ilke ve elemanlarını gıda kavramı üzerinde uygulamaya çalışır. | 19, 9 | |
Gıda konusu üzerinde inovatif uygulamalı proje hazırlar. | 10, 19, 9 | |
Gıda kavramı üzerinde uygulanabilecek görsel sunum tekniklerini açıklar. | 10, 9 | |
Servis tasarımı ve endüstriyel gıda tasarımı kavramlarını örnekleriyle açıklar. | 10, 9 | |
Endüstriyel gıdalar için uygulamalı sunum ve ambalaj tasarımı geliştirir. | 10, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Gıda Tasarımı ile ilgili temel kavramların açıklanması | |
2 | Gıda Tasarımı alt dalları (Servis Tasarımı, Ambalaj Tasarımı, Mekan Tasarımı, vb. ) Endüstriyel Gıda Tasaımı hakkında temel kavramların açıklanması | |
3 | Gıda kültürü ve Tarihi araştırma ve sunum yöntemlerinin anlatılması, | |
4 | Kültürel gıda üzerine uygulamalı araştırma çalışmalarının yapılması | |
5 | Kültürel gıda üzerine yapılan araştırmaların grafiksel anlatımı ve sunumla sonuçlandırılması | |
6 | Gıda tasarımı üzerine uygulamalı proje taslaklarının oluşturulması | |
7 | Tasarım projesi geliştirme ödevi | |
8 | Gıda hakkında tasarım odaklı düşünce projesi | |
9 | Endüstriyel gıda tasarımı konseptlerinin incelenmesi | |
10 | Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (servis tasarımı) örnek proje hazırlanması | |
11 | Gıda tasarımı alt dallarından biri üzerine (mekan tasarımı) örnek proje hazırlanması | |
12 | Gıda servisi ve ambalaj tasarımlarının incelenmesi | |
13 | Görsel proje sunumu hazırlama teknikleri | |
14 | Proje sunumları | |
Kaynak |
Öğretim elemanı kendi hazırladığı ders kaynaklarını paylaşmaktadır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | | | X | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | X | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| | | X | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | X | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47