Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ZİYAFET VE İKRAM HİZMETLERİ YÖNETİMİ | GMS4212562 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emre ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, Otel, Restoran, Catering, cafe, cafeterya gibi yiyecek - içecek hizmetleri sunan işletmelerde yapılan yeme - içme hizmetlerinin hazırlık, sunum ve servis kısımlarında yetkinlik sağlaması amacı ile planlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ordövr tabağı sunumları 1,Ordövr tabağı sunumları 2,Ordövr tabağı sunumları 3,Ordövr tabağı sunumları 4,Ara Sıcak Sunumları 1 ,Ara Sıcak Sunumları 2,Ara Sıcak Sunumları 3,Ara Sınav,Banket Organizasyonu Ana Yemekleri 1,Banket Organizasyonu Ana Yemekleri 2,Banket Organizasyonu Ana Yemekleri 3,Açık Büfe Uygulamaları 1,Açık Büfe Uygulamaları 2,Açık Büfe Uygulamaları 3,; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Banket ve davet organizasyonlarının aşamalarını öğrenirler. | 9 | A |
Banket yemeklerinde servis edilen yiyecekleri ve sunumları hakkında yetkin bilgi edinirler. | 9 | A |
Başlangıç yemekleri, ara sıcaklar, ana yemekler ve tatlı kombinasyonları hakkında yetkin bilgi edinirler. | 9 | A |
Büfe türleri hakkında bilgi edinir ve açık büfe uygulamaları yaparlar. | 9 | A |
Set menü hazırlığı ve sunumu uygulamalarını yaparlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ordövr tabağı sunumları 1 | |
2 | Ordövr tabağı sunumları 2 | |
3 | Ordövr tabağı sunumları 3 | |
4 | Ordövr tabağı sunumları 4 | |
5 | Ara Sıcak Sunumları 1 | |
6 | Ara Sıcak Sunumları 2 | |
7 | Ara Sıcak Sunumları 3 | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Banket Organizasyonu Ana Yemekleri 1 | |
10 | Banket Organizasyonu Ana Yemekleri 2 | |
11 | Banket Organizasyonu Ana Yemekleri 3 | |
12 | Açık Büfe Uygulamaları 1 | |
13 | Açık Büfe Uygulamaları 2 | |
14 | Açık Büfe Uygulamaları 3 | |
15 | | |
Kaynak |
Dersin hocası tarafından paylaşılacak olan daha evvel uygulanmış reçeteler. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | | | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| | | | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 6 | 12 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 6 | 24 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 5 | 7 | 35 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 135 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(135/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ZİYAFET VE İKRAM HİZMETLERİ YÖNETİMİ | GMS4212562 | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emre ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, Otel, Restoran, Catering, cafe, cafeterya gibi yiyecek - içecek hizmetleri sunan işletmelerde yapılan yeme - içme hizmetlerinin hazırlık, sunum ve servis kısımlarında yetkinlik sağlaması amacı ile planlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ordövr tabağı sunumları 1,Ordövr tabağı sunumları 2,Ordövr tabağı sunumları 3,Ordövr tabağı sunumları 4,Ara Sıcak Sunumları 1 ,Ara Sıcak Sunumları 2,Ara Sıcak Sunumları 3,Ara Sınav,Banket Organizasyonu Ana Yemekleri 1,Banket Organizasyonu Ana Yemekleri 2,Banket Organizasyonu Ana Yemekleri 3,Açık Büfe Uygulamaları 1,Açık Büfe Uygulamaları 2,Açık Büfe Uygulamaları 3,; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Banket ve davet organizasyonlarının aşamalarını öğrenirler. | 9 | A |
Banket yemeklerinde servis edilen yiyecekleri ve sunumları hakkında yetkin bilgi edinirler. | 9 | A |
Başlangıç yemekleri, ara sıcaklar, ana yemekler ve tatlı kombinasyonları hakkında yetkin bilgi edinirler. | 9 | A |
Büfe türleri hakkında bilgi edinir ve açık büfe uygulamaları yaparlar. | 9 | A |
Set menü hazırlığı ve sunumu uygulamalarını yaparlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ordövr tabağı sunumları 1 | |
2 | Ordövr tabağı sunumları 2 | |
3 | Ordövr tabağı sunumları 3 | |
4 | Ordövr tabağı sunumları 4 | |
5 | Ara Sıcak Sunumları 1 | |
6 | Ara Sıcak Sunumları 2 | |
7 | Ara Sıcak Sunumları 3 | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Banket Organizasyonu Ana Yemekleri 1 | |
10 | Banket Organizasyonu Ana Yemekleri 2 | |
11 | Banket Organizasyonu Ana Yemekleri 3 | |
12 | Açık Büfe Uygulamaları 1 | |
13 | Açık Büfe Uygulamaları 2 | |
14 | Açık Büfe Uygulamaları 3 | |
15 | | |
Kaynak |
Dersin hocası tarafından paylaşılacak olan daha evvel uygulanmış reçeteler. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | | | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | | | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | | | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| | | | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | | |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47