Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YENİLİKÇİ MUTFAK AKIMLARI | GMS2113694 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yenilikçi mutfak akımları ile dünya genelinde beslenme tarzları hakkında bilgi vermek ve öğrencilerin verilen bu bilgileri meslek hayatlarında kullanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyişi hakkında bilgiler, Coğrafi İşaretler ,Füzyon Mutfağı- Moleküler Gastronomi ,Vegan ve Vejeteryan Beslenme ,Dikey Tarım- Permakültür ,Nörogastronomi ,Çiğ gıdalar,Dijital gastronomi ,Yenilebilir Çiçekler ve Böcekler,Sokak Yemekleri- Yeşil Restoranlar ,Yaşayan Mutfak Akımı ,Sosyal Medyanın Gastronomiye Etkisi ,Foksiyonel Gıda – Foksiyonel Beslenme ,Helal Gıdalar,Koşer gıdalar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yenilikçi akım oluşturan kitlelerin dahil olduğu gastronomi konularını bilir. | 9 | C |
Menü planlarken yenilikçi akımları kullanır. | 9 | |
Dünyadaki gastronomi gelişmeleri hakkında yorum yapar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin işleyişi hakkında bilgiler, Coğrafi İşaretler | |
2 | Füzyon Mutfağı- Moleküler Gastronomi | |
3 | Vegan ve Vejeteryan Beslenme | |
4 | Dikey Tarım- Permakültür | |
5 | Nörogastronomi | |
6 | Çiğ gıdalar | |
7 | Dijital gastronomi | |
8 | Yenilebilir Çiçekler ve Böcekler | |
9 | Sokak Yemekleri- Yeşil Restoranlar | |
10 | Yaşayan Mutfak Akımı | |
11 | Sosyal Medyanın Gastronomiye Etkisi | |
12 | Foksiyonel Gıda – Foksiyonel Beslenme | |
13 | Helal Gıdalar | |
14 | Koşer gıdalar | |
Kaynak |
Öğretim elemanının oluşturduğu ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | | X | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | | X | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| X | | | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | | X |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 3 | 12 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YENİLİKÇİ MUTFAK AKIMLARI | GMS2113694 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Emine OLUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yenilikçi mutfak akımları ile dünya genelinde beslenme tarzları hakkında bilgi vermek ve öğrencilerin verilen bu bilgileri meslek hayatlarında kullanmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin işleyişi hakkında bilgiler, Coğrafi İşaretler ,Füzyon Mutfağı- Moleküler Gastronomi ,Vegan ve Vejeteryan Beslenme ,Dikey Tarım- Permakültür ,Nörogastronomi ,Çiğ gıdalar,Dijital gastronomi ,Yenilebilir Çiçekler ve Böcekler,Sokak Yemekleri- Yeşil Restoranlar ,Yaşayan Mutfak Akımı ,Sosyal Medyanın Gastronomiye Etkisi ,Foksiyonel Gıda – Foksiyonel Beslenme ,Helal Gıdalar,Koşer gıdalar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yenilikçi akım oluşturan kitlelerin dahil olduğu gastronomi konularını bilir. | 9 | C |
Menü planlarken yenilikçi akımları kullanır. | 9 | |
Dünyadaki gastronomi gelişmeleri hakkında yorum yapar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin işleyişi hakkında bilgiler, Coğrafi İşaretler | |
2 | Füzyon Mutfağı- Moleküler Gastronomi | |
3 | Vegan ve Vejeteryan Beslenme | |
4 | Dikey Tarım- Permakültür | |
5 | Nörogastronomi | |
6 | Çiğ gıdalar | |
7 | Dijital gastronomi | |
8 | Yenilebilir Çiçekler ve Böcekler | |
9 | Sokak Yemekleri- Yeşil Restoranlar | |
10 | Yaşayan Mutfak Akımı | |
11 | Sosyal Medyanın Gastronomiye Etkisi | |
12 | Foksiyonel Gıda – Foksiyonel Beslenme | |
13 | Helal Gıdalar | |
14 | Koşer gıdalar | |
Kaynak |
Öğretim elemanının oluşturduğu ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını, uygulama araç gereçlerini tanır. | X | | | | |
2 | Sorumlu olduğu işletmedeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını iş güvenliği kurallarını da dikkate alarak tanımlar. | | | | | |
3 | Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | X | | | | |
4 | Yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri kullanarak yaratıcı menüler geliştirir | | X | | | |
5 | Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | | X | | | |
6 | Milli mutfak kültürüne karşı sorumluluk hissederek küresel bağlamda tanıtımını yapar. | X | | | | |
7 | Mesleki etik ve sağlık kaideleri çerçevesinde menüler tasarlar
| | | | | |
8 | Pişirmeyi bir kimyasal reaksiyon olarak değerlendirir. | | | | | |
9 | Mesleki hayatında karşılaştığı problemlere karşı çözüm önerisi getirir.
| X | | | | |
10 | Gerek mesleki alanda gerekse sosyo-kültürel anlamda etik kararlar alarak aldığı kararların sonuçlarını açıkça belirtir. | | | | | |
11 | Gıda alanındaki yasal mevzuatı takip ederek sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda sorumlu davranış gösterir. | | | | | |
12 | Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin, pazarlama, ve maliyet analizi gibi iktisadi, faaliyetlerini yürütür. | | | | | |
13 | Alanındaki uluslararası yenilikleri fark ederek gerekli gördüğü yenilikleri kendi işletmesine uyarlar. | | | | | X |
14 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek mesleki gelişmeleri bilimsel literatürden de faydalanarak değerlendirir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:45Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:47