Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN, Öğr.Gör. Yavuz CENGİZ, Öğr.Gör. Fatma Tuğba VERDİL |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Nursena Coşkun |
Dersin Amacı | Tasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi için gereken teorik bilginin verilmesi hedeflenmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rhino Grasshopper: Parametre kavramı, Parametrik tasarıma giriş ve algoritmik düşünme yolları; Rhinoceros: Ara yüz tanıtımı, koordinat sistemleri, araç çubukları,Rhino Grasshopper: Vektör kavramı nokta koordinat girişi; Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, seçim ve kenetleme eylemleri,Rhino Grasshopper: Yüzey oluşturma; Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler,Rhino Grasshopper: Rastlantısal dağılım algoritmaları; Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması,Rhino Grasshopper: 3D algoritmalarına giriş; Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler,Rhino Grasshopper: Voroni üretme teknikleri; Rhinoceros: Gumball, Katmanlar ve Bloklar,Rhino Grasshopper: Voroni üretme teknikleri; Rhinoceros: Gumball, Katmanlar ve Bloklar ,Rhino Grasshopper: Tasarı geometriye giriş; VRay: Ara yüz tanıtımı ve 3 boyutlu modelin render için hazırlanması,Rhino Grasshopper: İleri tasarı geometri; VRay: Malzeme ayarları,Rhino Grasshopper: Matematik denklemlerin geometrisinin oluşturulması; VRay: Işık ayarları,Rhino Grasshopper: Optimizasyon kavramına giriş; VRay: Render ayarları,Rhino Grasshopper: Dijital üretim tekniklerine giriş; Photoshop: Ara yüz tanıtımı, katman mantığı, seçim araçları,Rhino Grasshopper: Analiz araçlarının tanıtımı; Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi,Rhino Grasshopper: Çevresel kontrol araçlarının tanıtımı; Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sayısal ortamda tasarım yöntemlerinin kavranması | 16, 37, 8, 9 | E, F |
2. Tasarımda dijital temsil becerisinin kazandırılması | 16, 37, 8, 9 | E, F |
3. Çeşitli tasarım sistemlerinin tahmini davranışlarını simüle etme yeteneğinin kazandırılması | 16, 37, 8, 9 | E, F |
4. Üretimde dijital teknolojilerin kullanılması | 16, 37, 8, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rhino Grasshopper: Parametre kavramı, Parametrik tasarıma giriş ve algoritmik düşünme yolları; Rhinoceros: Ara yüz tanıtımı, koordinat sistemleri, araç çubukları | |
2 | Rhino Grasshopper: Vektör kavramı nokta koordinat girişi; Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, seçim ve kenetleme eylemleri | |
3 | Rhino Grasshopper: Yüzey oluşturma; Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler | |
4 | Rhino Grasshopper: Rastlantısal dağılım algoritmaları; Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması | |
5 | Rhino Grasshopper: 3D algoritmalarına giriş; Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler | |
6 | Rhino Grasshopper: Voroni üretme teknikleri; Rhinoceros: Gumball, Katmanlar ve Bloklar | |
7 | Rhino Grasshopper: Voroni üretme teknikleri; Rhinoceros: Gumball, Katmanlar ve Bloklar | |
8 | Rhino Grasshopper: Tasarı geometriye giriş; VRay: Ara yüz tanıtımı ve 3 boyutlu modelin render için hazırlanması | |
9 | Rhino Grasshopper: İleri tasarı geometri; VRay: Malzeme ayarları | |
10 | Rhino Grasshopper: Matematik denklemlerin geometrisinin oluşturulması; VRay: Işık ayarları | |
11 | Rhino Grasshopper: Optimizasyon kavramına giriş; VRay: Render ayarları | |
12 | Rhino Grasshopper: Dijital üretim tekniklerine giriş; Photoshop: Ara yüz tanıtımı, katman mantığı, seçim araçları | |
13 | Rhino Grasshopper: Analiz araçlarının tanıtımı; Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi | |
14 | Rhino Grasshopper: Çevresel kontrol araçlarının tanıtımı; Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
1. KANBUR, N, 2012, 3D Studio Max Görselleştirme ve Modelleme 2. TURHAN, B Y, 2012, 3D Studio Max Modelleme ve 3D Studio 3. YARWOOD, A., 2007, Introduction to AutoCAD 2008 electronic resource: 2D and 3D design, Amsterdam; Boston; London: Newness. 4. BAYKAL, B., Öğütlü, M., 2010, AutoCAD 2010, Alfa Yayınları, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | ||||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | ||||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | X | |||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | X | |||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | X | |||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 59 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(59/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL TASARIM ARAÇLARI I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mustafa Adil KASAPSEÇKİN, Öğr.Gör. Yavuz CENGİZ, Öğr.Gör. Fatma Tuğba VERDİL |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Nursena Coşkun |
Dersin Amacı | Tasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi için gereken teorik bilginin verilmesi hedeflenmektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rhino Grasshopper: Parametre kavramı, Parametrik tasarıma giriş ve algoritmik düşünme yolları; Rhinoceros: Ara yüz tanıtımı, koordinat sistemleri, araç çubukları,Rhino Grasshopper: Vektör kavramı nokta koordinat girişi; Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, seçim ve kenetleme eylemleri,Rhino Grasshopper: Yüzey oluşturma; Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler,Rhino Grasshopper: Rastlantısal dağılım algoritmaları; Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması,Rhino Grasshopper: 3D algoritmalarına giriş; Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler,Rhino Grasshopper: Voroni üretme teknikleri; Rhinoceros: Gumball, Katmanlar ve Bloklar,Rhino Grasshopper: Voroni üretme teknikleri; Rhinoceros: Gumball, Katmanlar ve Bloklar ,Rhino Grasshopper: Tasarı geometriye giriş; VRay: Ara yüz tanıtımı ve 3 boyutlu modelin render için hazırlanması,Rhino Grasshopper: İleri tasarı geometri; VRay: Malzeme ayarları,Rhino Grasshopper: Matematik denklemlerin geometrisinin oluşturulması; VRay: Işık ayarları,Rhino Grasshopper: Optimizasyon kavramına giriş; VRay: Render ayarları,Rhino Grasshopper: Dijital üretim tekniklerine giriş; Photoshop: Ara yüz tanıtımı, katman mantığı, seçim araçları,Rhino Grasshopper: Analiz araçlarının tanıtımı; Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi,Rhino Grasshopper: Çevresel kontrol araçlarının tanıtımı; Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sayısal ortamda tasarım yöntemlerinin kavranması | 16, 37, 8, 9 | E, F |
2. Tasarımda dijital temsil becerisinin kazandırılması | 16, 37, 8, 9 | E, F |
3. Çeşitli tasarım sistemlerinin tahmini davranışlarını simüle etme yeteneğinin kazandırılması | 16, 37, 8, 9 | E, F |
4. Üretimde dijital teknolojilerin kullanılması | 16, 37, 8, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rhino Grasshopper: Parametre kavramı, Parametrik tasarıma giriş ve algoritmik düşünme yolları; Rhinoceros: Ara yüz tanıtımı, koordinat sistemleri, araç çubukları | |
2 | Rhino Grasshopper: Vektör kavramı nokta koordinat girişi; Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması, seçim ve kenetleme eylemleri | |
3 | Rhino Grasshopper: Yüzey oluşturma; Rhinoceros: 2 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler | |
4 | Rhino Grasshopper: Rastlantısal dağılım algoritmaları; Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanların oluşturulması | |
5 | Rhino Grasshopper: 3D algoritmalarına giriş; Rhinoceros: 3 boyutlu geometrik elemanlar ve düzenlemeler | |
6 | Rhino Grasshopper: Voroni üretme teknikleri; Rhinoceros: Gumball, Katmanlar ve Bloklar | |
7 | Rhino Grasshopper: Voroni üretme teknikleri; Rhinoceros: Gumball, Katmanlar ve Bloklar | |
8 | Rhino Grasshopper: Tasarı geometriye giriş; VRay: Ara yüz tanıtımı ve 3 boyutlu modelin render için hazırlanması | |
9 | Rhino Grasshopper: İleri tasarı geometri; VRay: Malzeme ayarları | |
10 | Rhino Grasshopper: Matematik denklemlerin geometrisinin oluşturulması; VRay: Işık ayarları | |
11 | Rhino Grasshopper: Optimizasyon kavramına giriş; VRay: Render ayarları | |
12 | Rhino Grasshopper: Dijital üretim tekniklerine giriş; Photoshop: Ara yüz tanıtımı, katman mantığı, seçim araçları | |
13 | Rhino Grasshopper: Analiz araçlarının tanıtımı; Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi | |
14 | Rhino Grasshopper: Çevresel kontrol araçlarının tanıtımı; Photoshop: Render sonrası görselin photoshop aracılığıyla düzenlenmesi |
Kaynak |
Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
1. KANBUR, N, 2012, 3D Studio Max Görselleştirme ve Modelleme 2. TURHAN, B Y, 2012, 3D Studio Max Modelleme ve 3D Studio 3. YARWOOD, A., 2007, Introduction to AutoCAD 2008 electronic resource: 2D and 3D design, Amsterdam; Boston; London: Newness. 4. BAYKAL, B., Öğütlü, M., 2010, AutoCAD 2010, Alfa Yayınları, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | ||||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | ||||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | X | |||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | X | |||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | X | |||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | X | |||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |