Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKREASYON ALANLARI | KTP2115137 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zerrin İNAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Rekreasyon planlamasına yönelik genel kavramların tanıtılması, Rekreasyon planlama sürecine ilişkin tanımlayıcı bilgilerin verilmesi ve Rekreasyon planlamaya yönelik farklı yaklaşımların ve tasarım ilkelerinin tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hafta Rekreasyon Planlamada Genel Kavramlar: Rekreasyon tanımı, Rekreasyonel mekan kategorileri,2.Hafta Açık hava rekreasyonu, Rekreasyonel aktivitelerin sınıflandırılması,3.Hafta Taşıma Kapasitesi Kavramı: Fiziksel Kapasite, Ekolojik kapasite, Ekonomik Kapasite, Algısal kapasite,4. Hafta Rekreasyon Planlamalarında “Kaynak” Oluşturan Kavramların Tanımı: Korunan Alanlar, Milli Park, Doğa Parkı, Bölge Parkı vb.,5.Hafta Rekreasyon Planlamada Peyzaj Donatıları ve Tasarım Kriterleri,6.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Parkur Tasarımı (Yürüyüş, Tırmanış, Bisiklet vs.) Spor ve Fitness Alanları, Çocuk Oyun Alanları,7. Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri : Genel Standartlar,8.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Suya Dayalı Rekreasyon Olanakları,9.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Piknik Alanları ve Orman İçi Dinlenme Yerleri,10.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Kamping Alanları, Plajlar, Turistik Köy İşletmeleri, Tatil Köyleri,11.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Kentsel Tarım ve Hobi Bahçeleri,12.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Terapatik Rekreasyon, Yaşlılar ve Engelliler için Tasarım,13.Hafta Turizm ve Rekreasyonel Alanlar,14. Hafta Rekreasyon Planlama Yaklaşımları: Türkiye ve Yurt dışı deneyimleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Rekreasyon kavramı ve mekana yansımasına ilişkin temel bilgileri anlar ve tartışır. | 10, 9 | A |
2.Rekreasyon planlamasına yönelik genel kavramların bilgisini açıklar ve tartışır. | 10, 9 | A |
3.Rekreasyon planlama sürecine ilişkin tanımlayıcı bilgileri anlar ve kullanır. | 10, 9 | A |
4. Rekreasyon planlamaya yönelik farklı yaklaşımları ve tasarım ilkelerini değerlendirir. | 13, 4, 9 | A |
5. Problem olarak verilen bir alanın rekreasyon amaçlı kullanım için planlamasını yapar. | 2, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Hafta Rekreasyon Planlamada Genel Kavramlar: Rekreasyon tanımı, Rekreasyonel mekan kategorileri | |
2 | 2.Hafta Açık hava rekreasyonu, Rekreasyonel aktivitelerin sınıflandırılması | |
3 | 3.Hafta Taşıma Kapasitesi Kavramı: Fiziksel Kapasite, Ekolojik kapasite, Ekonomik Kapasite, Algısal kapasite | |
4 | 4. Hafta Rekreasyon Planlamalarında “Kaynak” Oluşturan Kavramların Tanımı: Korunan Alanlar, Milli Park, Doğa Parkı, Bölge Parkı vb. | |
5 | 5.Hafta Rekreasyon Planlamada Peyzaj Donatıları ve Tasarım Kriterleri | |
6 | 6.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Parkur Tasarımı (Yürüyüş, Tırmanış, Bisiklet vs.) Spor ve Fitness Alanları, Çocuk Oyun Alanları | |
7 | 7. Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri : Genel Standartlar | |
8 | 8.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Suya Dayalı Rekreasyon Olanakları | |
9 | 9.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Piknik Alanları ve Orman İçi Dinlenme Yerleri | |
10 | 10.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Kamping Alanları, Plajlar, Turistik Köy İşletmeleri, Tatil Köyleri | |
11 | 11.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Kentsel Tarım ve Hobi Bahçeleri | |
12 | 12.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Terapatik Rekreasyon, Yaşlılar ve Engelliler için Tasarım | |
13 | 13.Hafta Turizm ve Rekreasyonel Alanlar | |
14 | 14. Hafta Rekreasyon Planlama Yaklaşımları: Türkiye ve Yurt dışı deneyimleri |
Kaynak |
Akesen, Aytuğ, 2005. Rekreasyon Alanları Planlaması Ders Notları. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi. Bell, Simon, Design for Outdoor Recreation, Taylor & Francis, 2008. Gartner, C.W., Lime, D.W., Trends in Outdoor Recreation Leisure and Tourism, Cabi, 2000. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/259552 https://dergipark.org.tr/en/pub/mbud/issue/69153/1065599 https://www.acarindex.com/pdfler/acarindex-eea8f199-3dc2.pdf https://dergipark.org.tr/en/pub/jffiu/issue/18862/199132 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | X | |||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | X | |||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | ||||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | X | |||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | X | |||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
REKREASYON ALANLARI | KTP2115137 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Zerrin İNAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Rekreasyon planlamasına yönelik genel kavramların tanıtılması, Rekreasyon planlama sürecine ilişkin tanımlayıcı bilgilerin verilmesi ve Rekreasyon planlamaya yönelik farklı yaklaşımların ve tasarım ilkelerinin tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Hafta Rekreasyon Planlamada Genel Kavramlar: Rekreasyon tanımı, Rekreasyonel mekan kategorileri,2.Hafta Açık hava rekreasyonu, Rekreasyonel aktivitelerin sınıflandırılması,3.Hafta Taşıma Kapasitesi Kavramı: Fiziksel Kapasite, Ekolojik kapasite, Ekonomik Kapasite, Algısal kapasite,4. Hafta Rekreasyon Planlamalarında “Kaynak” Oluşturan Kavramların Tanımı: Korunan Alanlar, Milli Park, Doğa Parkı, Bölge Parkı vb.,5.Hafta Rekreasyon Planlamada Peyzaj Donatıları ve Tasarım Kriterleri,6.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Parkur Tasarımı (Yürüyüş, Tırmanış, Bisiklet vs.) Spor ve Fitness Alanları, Çocuk Oyun Alanları,7. Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri : Genel Standartlar,8.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Suya Dayalı Rekreasyon Olanakları,9.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Piknik Alanları ve Orman İçi Dinlenme Yerleri,10.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Kamping Alanları, Plajlar, Turistik Köy İşletmeleri, Tatil Köyleri,11.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Kentsel Tarım ve Hobi Bahçeleri,12.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Terapatik Rekreasyon, Yaşlılar ve Engelliler için Tasarım,13.Hafta Turizm ve Rekreasyonel Alanlar,14. Hafta Rekreasyon Planlama Yaklaşımları: Türkiye ve Yurt dışı deneyimleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Rekreasyon kavramı ve mekana yansımasına ilişkin temel bilgileri anlar ve tartışır. | 10, 9 | A |
2.Rekreasyon planlamasına yönelik genel kavramların bilgisini açıklar ve tartışır. | 10, 9 | A |
3.Rekreasyon planlama sürecine ilişkin tanımlayıcı bilgileri anlar ve kullanır. | 10, 9 | A |
4. Rekreasyon planlamaya yönelik farklı yaklaşımları ve tasarım ilkelerini değerlendirir. | 13, 4, 9 | A |
5. Problem olarak verilen bir alanın rekreasyon amaçlı kullanım için planlamasını yapar. | 2, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Hafta Rekreasyon Planlamada Genel Kavramlar: Rekreasyon tanımı, Rekreasyonel mekan kategorileri | |
2 | 2.Hafta Açık hava rekreasyonu, Rekreasyonel aktivitelerin sınıflandırılması | |
3 | 3.Hafta Taşıma Kapasitesi Kavramı: Fiziksel Kapasite, Ekolojik kapasite, Ekonomik Kapasite, Algısal kapasite | |
4 | 4. Hafta Rekreasyon Planlamalarında “Kaynak” Oluşturan Kavramların Tanımı: Korunan Alanlar, Milli Park, Doğa Parkı, Bölge Parkı vb. | |
5 | 5.Hafta Rekreasyon Planlamada Peyzaj Donatıları ve Tasarım Kriterleri | |
6 | 6.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Parkur Tasarımı (Yürüyüş, Tırmanış, Bisiklet vs.) Spor ve Fitness Alanları, Çocuk Oyun Alanları | |
7 | 7. Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri : Genel Standartlar | |
8 | 8.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Suya Dayalı Rekreasyon Olanakları | |
9 | 9.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Piknik Alanları ve Orman İçi Dinlenme Yerleri | |
10 | 10.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Kamping Alanları, Plajlar, Turistik Köy İşletmeleri, Tatil Köyleri | |
11 | 11.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Kentsel Tarım ve Hobi Bahçeleri | |
12 | 12.Hafta Rekreasyon Alan Tiplerine yönelik Planlama İlkeleri: Terapatik Rekreasyon, Yaşlılar ve Engelliler için Tasarım | |
13 | 13.Hafta Turizm ve Rekreasyonel Alanlar | |
14 | 14. Hafta Rekreasyon Planlama Yaklaşımları: Türkiye ve Yurt dışı deneyimleri |
Kaynak |
Akesen, Aytuğ, 2005. Rekreasyon Alanları Planlaması Ders Notları. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi. Bell, Simon, Design for Outdoor Recreation, Taylor & Francis, 2008. Gartner, C.W., Lime, D.W., Trends in Outdoor Recreation Leisure and Tourism, Cabi, 2000. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/259552 https://dergipark.org.tr/en/pub/mbud/issue/69153/1065599 https://www.acarindex.com/pdfler/acarindex-eea8f199-3dc2.pdf https://dergipark.org.tr/en/pub/jffiu/issue/18862/199132 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | X | |||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | X | |||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | ||||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | X | |||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | X | |||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |