Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Burcu ÇEVİK DEĞERLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders Coğrafi Bilgi Sistemlerinin (CBS) teori ve uygulamalarını kapsamakta; öğrencilerin profesyonel yaşamlarında CBS altyapısına optimum seviyede hakim olmaları; CBS tabanlı ürünler geliştirebilmelerini hedeflemektedir. Öncelikli olarak mekân kavramı ve mekânsal bilginin nitelenmesi işlenecektir. Bu temel bilgiler üzerine, mekânsal bilgi sistemlerinin temelleri, geliştirilme yöntemleri, veri modellemesi, analizi, görselleştirmesi işlenerek, CBS’nin Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı ile Mimarlık alanı ile olan ilişkisi ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriği ve CBS hakkında genel bilgilendirme,Coğrafya nedir, neden önemlidir? Mimarlık/Mekansal Planlama gibi disiplinlerde coğrafyanın rolü nedir?,CBS nedir, ne işe yarar? Mimarlık/Mekansal Planlama gibi disiplinlerde CBS’nin kullanınm alanları nelerdir?,Dünya Koordinat Geometrisi Üç Boyutlu Sistemler Düzlem Koordinat Sistemleri Harita Projeksiyonları ve CBS ile ilişkisi Projeksiyon Yüzeyleri ,Vektör Veri, Hücresel Veri, Mevcut grafik veya görüntülerin kullanılması ile veri girişi Sayısallaştırma işlemi Veri Yönetimi, Veritabanı türleri, Veritabanı özellikleri, İlişkisel Veri Tabanı Yönetim Sistemleri (İVTYS), Veri tipleri,Ara sınav,QGIS yazılımı ve genel kullanımı,ArcGIS yazılımı ve genel kullanımı,Kartografik teknikler, veri görselliği ve harita üretimi,Düzeltme/Sınıflama/Genelleme, Ölçümler Bindirme Analizleri Komşuluk Analizleri ,Fiziksel ve Çevresel Süreçlerin Modellenmesi Beşeri Süreçlerin Modellenmesi, Karar Verme Süreçlerinin Modellenmesi ,CBS ortamında Mekânsal Plan üretimi ,CBS ortamında Şehir Bilgi Sistemi üretimi ,Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ve CBS hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Coğrafya nedir, neden önemlidir? Mimarlık/Mekansal Planlama gibi disiplinlerde coğrafyanın rolü nedir? | |
3 | CBS nedir, ne işe yarar? Mimarlık/Mekansal Planlama gibi disiplinlerde CBS’nin kullanınm alanları nelerdir? | |
4 | Dünya Koordinat Geometrisi Üç Boyutlu Sistemler Düzlem Koordinat Sistemleri Harita Projeksiyonları ve CBS ile ilişkisi Projeksiyon Yüzeyleri | |
5 | Vektör Veri, Hücresel Veri, Mevcut grafik veya görüntülerin kullanılması ile veri girişi Sayısallaştırma işlemi Veri Yönetimi, Veritabanı türleri, Veritabanı özellikleri, İlişkisel Veri Tabanı Yönetim Sistemleri (İVTYS), Veri tipleri | |
6 | Ara sınav | |
7 | QGIS yazılımı ve genel kullanımı | |
8 | ArcGIS yazılımı ve genel kullanımı | |
9 | Kartografik teknikler, veri görselliği ve harita üretimi | |
10 | Düzeltme/Sınıflama/Genelleme, Ölçümler Bindirme Analizleri Komşuluk Analizleri | |
11 | Fiziksel ve Çevresel Süreçlerin Modellenmesi Beşeri Süreçlerin Modellenmesi, Karar Verme Süreçlerinin Modellenmesi | |
12 | CBS ortamında Mekânsal Plan üretimi | |
13 | CBS ortamında Şehir Bilgi Sistemi üretimi | |
14 | Proje sunumları |
Kaynak |
- Coğrafi Bilgi Sistemleri, Harita Tabanlı Bilgi Yönetimi; Doç Dr. Vahap Tecim, DEU Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008 - Coğrafi Bilgi Sistemleri; Prof. Dr. Hasar Özdemir; İÜ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 2017 |
https://learngis.org/ https://www.esri.com.tr/tr-tr/anasayfa https://www.esri.com/en-us/home https://ocw.metu.edu.tr/course/view.php?id=127 https://www.gislounge.com/ http://www.sektorharita.com/ders-notlari-cografi-bilgi-sistemi-cbs.html https://mangomap.com/what-is-gis https://mangomap.com/gis-mapping https://mangomap.com/gis-data https://mangomap.com/gis-software https://mangomap.com/web-gis https://www.nationalgeographic.org/encyclopedia/geographic-information-system-gis/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | ||||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | ||||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | ||||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 7 | 7 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(119/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ | - | Bahar Dönemi | 2+1 | 2,5 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Burcu ÇEVİK DEĞERLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders Coğrafi Bilgi Sistemlerinin (CBS) teori ve uygulamalarını kapsamakta; öğrencilerin profesyonel yaşamlarında CBS altyapısına optimum seviyede hakim olmaları; CBS tabanlı ürünler geliştirebilmelerini hedeflemektedir. Öncelikli olarak mekân kavramı ve mekânsal bilginin nitelenmesi işlenecektir. Bu temel bilgiler üzerine, mekânsal bilgi sistemlerinin temelleri, geliştirilme yöntemleri, veri modellemesi, analizi, görselleştirmesi işlenerek, CBS’nin Kentsel Tasarım ve Peyzaj Mimarlığı ile Mimarlık alanı ile olan ilişkisi ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriği ve CBS hakkında genel bilgilendirme,Coğrafya nedir, neden önemlidir? Mimarlık/Mekansal Planlama gibi disiplinlerde coğrafyanın rolü nedir?,CBS nedir, ne işe yarar? Mimarlık/Mekansal Planlama gibi disiplinlerde CBS’nin kullanınm alanları nelerdir?,Dünya Koordinat Geometrisi Üç Boyutlu Sistemler Düzlem Koordinat Sistemleri Harita Projeksiyonları ve CBS ile ilişkisi Projeksiyon Yüzeyleri ,Vektör Veri, Hücresel Veri, Mevcut grafik veya görüntülerin kullanılması ile veri girişi Sayısallaştırma işlemi Veri Yönetimi, Veritabanı türleri, Veritabanı özellikleri, İlişkisel Veri Tabanı Yönetim Sistemleri (İVTYS), Veri tipleri,Ara sınav,QGIS yazılımı ve genel kullanımı,ArcGIS yazılımı ve genel kullanımı,Kartografik teknikler, veri görselliği ve harita üretimi,Düzeltme/Sınıflama/Genelleme, Ölçümler Bindirme Analizleri Komşuluk Analizleri ,Fiziksel ve Çevresel Süreçlerin Modellenmesi Beşeri Süreçlerin Modellenmesi, Karar Verme Süreçlerinin Modellenmesi ,CBS ortamında Mekânsal Plan üretimi ,CBS ortamında Şehir Bilgi Sistemi üretimi ,Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriği ve CBS hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Coğrafya nedir, neden önemlidir? Mimarlık/Mekansal Planlama gibi disiplinlerde coğrafyanın rolü nedir? | |
3 | CBS nedir, ne işe yarar? Mimarlık/Mekansal Planlama gibi disiplinlerde CBS’nin kullanınm alanları nelerdir? | |
4 | Dünya Koordinat Geometrisi Üç Boyutlu Sistemler Düzlem Koordinat Sistemleri Harita Projeksiyonları ve CBS ile ilişkisi Projeksiyon Yüzeyleri | |
5 | Vektör Veri, Hücresel Veri, Mevcut grafik veya görüntülerin kullanılması ile veri girişi Sayısallaştırma işlemi Veri Yönetimi, Veritabanı türleri, Veritabanı özellikleri, İlişkisel Veri Tabanı Yönetim Sistemleri (İVTYS), Veri tipleri | |
6 | Ara sınav | |
7 | QGIS yazılımı ve genel kullanımı | |
8 | ArcGIS yazılımı ve genel kullanımı | |
9 | Kartografik teknikler, veri görselliği ve harita üretimi | |
10 | Düzeltme/Sınıflama/Genelleme, Ölçümler Bindirme Analizleri Komşuluk Analizleri | |
11 | Fiziksel ve Çevresel Süreçlerin Modellenmesi Beşeri Süreçlerin Modellenmesi, Karar Verme Süreçlerinin Modellenmesi | |
12 | CBS ortamında Mekânsal Plan üretimi | |
13 | CBS ortamında Şehir Bilgi Sistemi üretimi | |
14 | Proje sunumları |
Kaynak |
- Coğrafi Bilgi Sistemleri, Harita Tabanlı Bilgi Yönetimi; Doç Dr. Vahap Tecim, DEU Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008 - Coğrafi Bilgi Sistemleri; Prof. Dr. Hasar Özdemir; İÜ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, 2017 |
https://learngis.org/ https://www.esri.com.tr/tr-tr/anasayfa https://www.esri.com/en-us/home https://ocw.metu.edu.tr/course/view.php?id=127 https://www.gislounge.com/ http://www.sektorharita.com/ders-notlari-cografi-bilgi-sistemi-cbs.html https://mangomap.com/what-is-gis https://mangomap.com/gis-mapping https://mangomap.com/gis-data https://mangomap.com/gis-software https://mangomap.com/web-gis https://www.nationalgeographic.org/encyclopedia/geographic-information-system-gis/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kentsel tasarım / peyzaj tasarımı ve planlama alanındaki etkinlikler ve araştırmalar için, ulusal ve küresel bağlamda, kuramsal, olgusal ve profesyonel bağlamdaki çok boyutlu bilgi biçimlerini kavrar ve analiz eder, çeşitli kentsel tasarım problemlerine ilişkin bütünsel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirir. | ||||||
2 | Kentsel tasarım, peyzaj planlaması, tasarımı ve yönetimi süreçlerinde, ekolojik sistemler, insan-kültür-doğal ve yapılı çevre dengesini korumaya yönelik yapısal ve bitkisel malzemeleri, uygulama yöntemlerini ve teknolojilerini tanıyarak, çevresel sistemlerin sürdürülebilirliği esasına dayalı peyzaj tasarımı geliştirme konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyar ve fikir geliştirebilir. | ||||||
4 | Kent ve peyzajların doğal, kültürel ve tarihsel gelişim süreçleri hakkındaki bilgileri edinir ve bu bilgiler arasında mesleki yaklaşımla bağlantılar kurar. | ||||||
5 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanı ile sürdürülebilir kalkınma ilkeleri arasında bağlantılar kurar, küresel iklim krizi, kentsel dirençlilik ve afetlere dayanıklılık gibi güncel konularda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
6 | Kent, peyzaj, tasarım ve planlama alanlarındaki problemleri tanımlama, analiz etme ve uygun yöntem ve tekniklerle sentezleme ve çok alternatifli tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Kent, peyzaj, mimarlık ve planlama alanıyla ilişkili tüm diğer disiplinlerden bilgi sentezleyebilme ve ilişkili tüm alanlarla etkileşimli olarak çalışabilme, disiplinlerarası çalışma ekipleri kurabilme ve bu ekipleri yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanındaki olay, olgu, durum ve problemlere ilişkin sürdürülebilir çözümler üretmede; ekolojik sistemleri, iklim, toprak, su döngüsü gibi etmenleri tanıyarak dikkate alan, insan-kültür, doğal-yapılı çevre dengesini korumaya dayalı planlama, tasarım, koruma ve yönetim çalışmalarında proje ve uygulama süreçlerini yürütebilir. | ||||||
9 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanını kapsayan çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluklar alma yeteneğine sahiptir. | ||||||
10 | Çok disiplinli çalışmalarda alanıyla ilgili kuramsal bilgi ve görsel iletişim teknolojilerini kullanarak yenilikçi fikir ve senaryolar oluşturabilme, konsept geliştirme; sahip olduğu malzeme, yapı ve yapım teknolojisi bilgisiyle uygulama projesi tasarlama ve görselleştirme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Kent, peyzaj, doğa ve tasarım ile ilişkili tüm bilgi biçimlerine diyalektik bir kavrayışla yaklaşır, sahip olduğu bilgiyi güncelleyemeye yönelik araştırmalar yapar, öğrenme süreçlerini planlar. | ||||||
12 | Alanıyla ilişkili güncel bilgi ve teknolojileri, insan-mekan kurgusuna dayalı tüm bilgi biçimlerini, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendi birikimine ekleyerek, bilgi ve donanımını zenginleştirir. | ||||||
13 | Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında ortaya koyduğu araştırma, fikir ve projelerini mesleğin gerektirdiği her türlü yazılı, görsel, dijital, analog medya ve iletişim araçları ile ifade edebilme ; Kentsel peyzaj tasarım projelerini görselleştirmeye yönelik teknik çizim standartlarını ve yazılım araçlarını kullanma ve bunları bir proje bütünü içerisinde birbiriyle ilişkilendirme becerisine sahiptir. | ||||||
14 | Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizceyi etkin kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | ||||||
15 | Kentsel mekanın ve peyzajın kamusal yönü bilinci ile, sosyal kapsayıcılığı olan projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||
16 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve yenilemeye / peyzajların tanımlanmasına, korunması ve tasarımına katkıda bulunmak üzere gerekli verileri toplama, değerlendirme ve mesleki uzmanlık düzeyinde yorumlama beceri ve bilincine sahiptir. | ||||||
17 | Peyzaj mimarının eylemlerinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal çerçeveler ile etik ilkeler konusunda bilgi, duyarlılık ve donanıma sahiptir. | ||||||
18 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kent, kır, peyzaj ve doğa üzerindeki baskılar, sorunlar ve güncel eğilimler hakkında gerekli bilgi ve bilinç düzeyine sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |