Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZELER VE TARİHİ GELİŞİMLERİ | ARC3115246 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bengi ATUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bengi ATUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu seçmeli lisans dersinin amacı tarih boyunca gelişen müze kurumuyla ilgili temel konuları öğrencilerle tanıştırmaktır. Dersin sonunda öğrencinin müzeler ile ilgili ana tema ve kavramları ile ilgili aşinalık geliştirmesi ve müzeyi bulunduğu tarih ve yer ile bağlamsal bir ilişkisi olan bir kurum olarak anlaması beklenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma & Dersin Tanıtımı,Müzeler için bir Çerçeve; Toplama, Koruma ve Yorumlama,Rönesans'a kadar Müze Kurumunun Gelişimi, 1. Bölüm,Müze Ziyareti,Rönesans'a kadar Müze Kurumunun Gelişimi, 1. Bölüm,Bir Kurumun Ortaya ÇIkışı; Avrupanın İlk Müzeleri, 1. Bölüm,Bir Kurumun Ortaya Çıkışı; Avrupa'nın İlk Müzeleri, 2. Bölüm,Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyetinde Müzeler,Eserlerin Orijinalliği ve Önemi,Müze Ziyareti,Yeni Müzecilik Akımı ve Müzelerde Eğitimin Önemi,Müze Ziyareti,Sergiler & Müzelerin Geleceği,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, müze ziyaretçisinin farklı algı ve öğrenim yönelimlerini örneklendirebilir. | 10, 11, 5, 9 | E |
2. Öğrenci, müzelerin farklı alanlarını ve bütün bir çerçeve içerisindeki önemlerini tanımlar. | 10, 9 | A |
3. Öğrenci, müzelerdeki farklı yorumlama tekniklerini örneklendirebilir. | 10, 9 | A |
4. Öğrenci, müzelerin tarihi gelişim süreci içerisinde uygulanan farklı teşhir felsefelerini örneklendirebilir. | 10, 9 | A |
5. Öğrenci, mevcut güncel bir müzedeki teşhir metodolisini ve felsefesini analiz edebilir. | 10, 11, 5 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma & Dersin Tanıtımı | |
2 | Müzeler için bir Çerçeve; Toplama, Koruma ve Yorumlama | Verilen Okumaların Yapılması |
3 | Rönesans'a kadar Müze Kurumunun Gelişimi, 1. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak - 1. Ödev teslim edilecek |
4 | Müze Ziyareti | Müze ile ilgili Okuma |
5 | Rönesans'a kadar Müze Kurumunun Gelişimi, 1. Bölüm | Müze ile ilgili Okumalar |
6 | Bir Kurumun Ortaya ÇIkışı; Avrupanın İlk Müzeleri, 1. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak |
7 | Bir Kurumun Ortaya Çıkışı; Avrupa'nın İlk Müzeleri, 2. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak |
8 | Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyetinde Müzeler | Verilen Okumaları Yapmak |
9 | Eserlerin Orijinalliği ve Önemi | Verilen Okumaları Yapmak |
10 | Müze Ziyareti | Verilen Okumaları Yapmak |
11 | Yeni Müzecilik Akımı ve Müzelerde Eğitimin Önemi | Verilen Okumaları Yapmak |
12 | Müze Ziyareti | Verilen Okumaları Yapmak |
13 | Sergiler & Müzelerin Geleceği | Verilen Okumaları Yapmak |
14 | Öğrenci Sunumları | Sunumların Teslimi |
Kaynak |
1. S. M. Csikszentmihalyi, “Why we need things,” History From Things: Essays on Material Culture in eds. Steven Lubar and David Kingery, Washington D.C. Smithsonian Institution Press, 1993 pp. 20-29. 2. S. Turkle, ed. Evocative Objects: Things we Think With, MIT Press, Cambridge, MA. 2007. Introduction: The Things that Matter, p.3-29. 3. Ambrose, Timothy & Paine Crispine. “Unit 2 About Museums” and “Unit 3 Types of Museums” In Museum Basics The International Handbook, Fourth Kindle Edition, 6-12. Oxon: Routledge, 2018. 4. Weil, Stephen E. “Chapter 1 Organization-Wide Quality; A Theory of Museums and Immodest Proposal.” In Making Museums Matter, 3-23. Washington: Smithsonian Books, 2002. 5. Pillsbury, Edmund P. “Connoisseurship and the Role of Collecting.” Yale University Art Gallery Bulletin, Vol. 40. No.1, Essays in Honor of Alan Shestack, 1987, 86–87. 6. Weil, Stephen E. “Chapter 14 Collecting Then, Collecting Today; What’s the Difference?” In Making Museums Matter, 141-150. Washington: Smithsonian Books, 2002. 7. Weil, Stephen E. “Chapter 5 Museums; Can and Do They Make a Difference?” In Making Museums Matter, 55-74. Washington: Smithsonian Books, 2002. 8. Macdonald, Sharon, “Collecting Practices” pp. 81-97 in Sharon Macdonald, ed., A Companion to Museum Studies, 1 edition (Malden, Mass.: Wiley-Blackwell, 2010). 9. Paquale Giovanni D, “The Museum of Alexandria: Myth and Model,” 2015. accessed April 13, 2016, https://www.academia.edu/1845370/The_Museum_of_Alexandria_myth_and_model. 10. Uwe Jochum, “The Alexandrian Library and Its Aftermath,” Library History 15, no. 1 (May 1999): 5. 11. Carole Escoffey ; illustrated by Flora Cavoura.– Alexandrina : Bibliotheca Alexandrina,2012. 12. Ekosaari, Maija, Sari Jantunen, and Leena Paaskoski. “A Checklist for Museum Collections Management Policy.” Museum 2015 Project. Museum 2015 and National Board of Antiquities, 2014. https://www.museovirasto.fi/uploads/Arkisto-ja-kokoelmapalvelut/Julkaisut/museum-collections-management-policy.pdf. 13. Eilean Hooper-Greenhill, Museums and the Shaping of Knowledge (Routledge, 1992). Pp1-78, chapter 1, What is a Museum?, Chapter 2, “The First Museum of Europe?” Chapter 3, “The Palace of the Prince.” 14. From the Princely Art Gallery to the Public Museum pp.21-46 Carol Duncan, Civilizing Rituals: Inside Public Art Museums (London ; New York: Routledge, 1995). 15. Dominique Vivant Denon and the Louvre of Napoleon: The Art Museum as Symbol of National Glory pp.79-111 Edward P. Alexander, Museum Masters: Their Museums and Their Influence (Rowman Altamira, 1983). 16. Abt Jeffrey “The Origins of the Public Museum” Chapter Eight pp.115-1134 in Macdonald, A Companion to Museum Studies. 17. Wendy Shaw, “Museums and Narratives of Display from the Late Ottoman Empire to the Turkish Republic,” Muqarnas Online 24, no. 1 (2007): 253–279. 18. İbrahim; Amasya Üniversitesi Serbestoğlu Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Amasya, Türkiye and Turan; Amasya Üniversitesi Açik Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Amasya, Türkiye, “Osmanlı Devleti’nde modern bir okul projesi: Müze-i Hümâyûn Mektebi,” A modern school project in Ottoman State: Müze-i Hümâyûn (Imperial Museum) School 6, no. 12 (2013): 157. 19. Convention Concerning the Protection of the World Cultural and Natural Heritage: Adopted by the General Conference at Its Seventeenth Session, Paris, 16 November 1972. Paris: Unesco. 20. “2003 Convention for the Safeguarding of the Intangible Heritage.” Accessed February 27, 2020. https://ich.unesco.org/doc/src/Press_Kit_13COM_EN.pdf. 21. “The NARA Document on Authenticity (1994).” Accessed February 27, 2020. https://www.icomos.org/charters/nara-e.pdf. 22. “1970 Convention: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.” Accessed February 27, 2020. http://www.unesco.org/new/en/culture/themes/illicit-trafficking-of-cultural-property/1970-convention/. 23. Simpson, Moira. “Museums and Restorative Justice: Heritage, Repatriation and Cultural Education.” Museum International 61, no. 1-2 (2009): 121–29. https://doi.org/10.1111/j.1468-0033.2009.01669.x. 24. Spiegel, Der. “Dispute Heats Up between Germany and Turkey over Contested Artifacts - DER SPIEGEL - International.” March 14, 2013. https://www.spiegel.de/international/germany/dispute-heats-up-between-germany-and-turkey-over-contested-artifacts-a-888398.html. 25. Daniel Cohn-Bendit – 2008 Speech at Brandeis University, USA https://www.youtube.com/watch?v=_ebiMRg59Io&ebc=ANyPxKpBJsAR6JE0fGmKx8HiDowm69LMf0wRSrc4YK6O2Z8f1nPUsT31R6aPIU1tDxkAWx3kRkEH7oriDwa8HguD3WrNJ7Ap8A 26. Varine, H. De (2006) The origins of the new museology concept and of the ecomuseum Word and concept in the 60s and the 70s. International Ecomuseum Forum Guiyang, June 1-4, 2005. 27. Rivard, Rene – Ecomuseums in Quebec – Museum 1985 pp.202-205 28. Mario E. Teruggi, “The Round Table of Santiago (Chile),” Museum International 25, no. 3 (January 12, 1973): 129–33. 29. John R. Kinard, “The Neighbourhood Museum as a Catalyst for Social Change,” Museum International 37, no. 4 (January 12, 1985): 217–23. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | ||||||
2 | TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | ||||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | ||||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | ||||||
6 | TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | X | |||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | X | |||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | X | |||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | ||||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | X | |||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | ||||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | ||||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MÜZELER VE TARİHİ GELİŞİMLERİ | ARC3115246 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bengi ATUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bengi ATUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu seçmeli lisans dersinin amacı tarih boyunca gelişen müze kurumuyla ilgili temel konuları öğrencilerle tanıştırmaktır. Dersin sonunda öğrencinin müzeler ile ilgili ana tema ve kavramları ile ilgili aşinalık geliştirmesi ve müzeyi bulunduğu tarih ve yer ile bağlamsal bir ilişkisi olan bir kurum olarak anlaması beklenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma & Dersin Tanıtımı,Müzeler için bir Çerçeve; Toplama, Koruma ve Yorumlama,Rönesans'a kadar Müze Kurumunun Gelişimi, 1. Bölüm,Müze Ziyareti,Rönesans'a kadar Müze Kurumunun Gelişimi, 1. Bölüm,Bir Kurumun Ortaya ÇIkışı; Avrupanın İlk Müzeleri, 1. Bölüm,Bir Kurumun Ortaya Çıkışı; Avrupa'nın İlk Müzeleri, 2. Bölüm,Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyetinde Müzeler,Eserlerin Orijinalliği ve Önemi,Müze Ziyareti,Yeni Müzecilik Akımı ve Müzelerde Eğitimin Önemi,Müze Ziyareti,Sergiler & Müzelerin Geleceği,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, müze ziyaretçisinin farklı algı ve öğrenim yönelimlerini örneklendirebilir. | 10, 11, 5, 9 | E |
2. Öğrenci, müzelerin farklı alanlarını ve bütün bir çerçeve içerisindeki önemlerini tanımlar. | 10, 9 | A |
3. Öğrenci, müzelerdeki farklı yorumlama tekniklerini örneklendirebilir. | 10, 9 | A |
4. Öğrenci, müzelerin tarihi gelişim süreci içerisinde uygulanan farklı teşhir felsefelerini örneklendirebilir. | 10, 9 | A |
5. Öğrenci, mevcut güncel bir müzedeki teşhir metodolisini ve felsefesini analiz edebilir. | 10, 11, 5 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma & Dersin Tanıtımı | |
2 | Müzeler için bir Çerçeve; Toplama, Koruma ve Yorumlama | Verilen Okumaların Yapılması |
3 | Rönesans'a kadar Müze Kurumunun Gelişimi, 1. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak - 1. Ödev teslim edilecek |
4 | Müze Ziyareti | Müze ile ilgili Okuma |
5 | Rönesans'a kadar Müze Kurumunun Gelişimi, 1. Bölüm | Müze ile ilgili Okumalar |
6 | Bir Kurumun Ortaya ÇIkışı; Avrupanın İlk Müzeleri, 1. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak |
7 | Bir Kurumun Ortaya Çıkışı; Avrupa'nın İlk Müzeleri, 2. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak |
8 | Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyetinde Müzeler | Verilen Okumaları Yapmak |
9 | Eserlerin Orijinalliği ve Önemi | Verilen Okumaları Yapmak |
10 | Müze Ziyareti | Verilen Okumaları Yapmak |
11 | Yeni Müzecilik Akımı ve Müzelerde Eğitimin Önemi | Verilen Okumaları Yapmak |
12 | Müze Ziyareti | Verilen Okumaları Yapmak |
13 | Sergiler & Müzelerin Geleceği | Verilen Okumaları Yapmak |
14 | Öğrenci Sunumları | Sunumların Teslimi |
Kaynak |
1. S. M. Csikszentmihalyi, “Why we need things,” History From Things: Essays on Material Culture in eds. Steven Lubar and David Kingery, Washington D.C. Smithsonian Institution Press, 1993 pp. 20-29. 2. S. Turkle, ed. Evocative Objects: Things we Think With, MIT Press, Cambridge, MA. 2007. Introduction: The Things that Matter, p.3-29. 3. Ambrose, Timothy & Paine Crispine. “Unit 2 About Museums” and “Unit 3 Types of Museums” In Museum Basics The International Handbook, Fourth Kindle Edition, 6-12. Oxon: Routledge, 2018. 4. Weil, Stephen E. “Chapter 1 Organization-Wide Quality; A Theory of Museums and Immodest Proposal.” In Making Museums Matter, 3-23. Washington: Smithsonian Books, 2002. 5. Pillsbury, Edmund P. “Connoisseurship and the Role of Collecting.” Yale University Art Gallery Bulletin, Vol. 40. No.1, Essays in Honor of Alan Shestack, 1987, 86–87. 6. Weil, Stephen E. “Chapter 14 Collecting Then, Collecting Today; What’s the Difference?” In Making Museums Matter, 141-150. Washington: Smithsonian Books, 2002. 7. Weil, Stephen E. “Chapter 5 Museums; Can and Do They Make a Difference?” In Making Museums Matter, 55-74. Washington: Smithsonian Books, 2002. 8. Macdonald, Sharon, “Collecting Practices” pp. 81-97 in Sharon Macdonald, ed., A Companion to Museum Studies, 1 edition (Malden, Mass.: Wiley-Blackwell, 2010). 9. Paquale Giovanni D, “The Museum of Alexandria: Myth and Model,” 2015. accessed April 13, 2016, https://www.academia.edu/1845370/The_Museum_of_Alexandria_myth_and_model. 10. Uwe Jochum, “The Alexandrian Library and Its Aftermath,” Library History 15, no. 1 (May 1999): 5. 11. Carole Escoffey ; illustrated by Flora Cavoura.– Alexandrina : Bibliotheca Alexandrina,2012. 12. Ekosaari, Maija, Sari Jantunen, and Leena Paaskoski. “A Checklist for Museum Collections Management Policy.” Museum 2015 Project. Museum 2015 and National Board of Antiquities, 2014. https://www.museovirasto.fi/uploads/Arkisto-ja-kokoelmapalvelut/Julkaisut/museum-collections-management-policy.pdf. 13. Eilean Hooper-Greenhill, Museums and the Shaping of Knowledge (Routledge, 1992). Pp1-78, chapter 1, What is a Museum?, Chapter 2, “The First Museum of Europe?” Chapter 3, “The Palace of the Prince.” 14. From the Princely Art Gallery to the Public Museum pp.21-46 Carol Duncan, Civilizing Rituals: Inside Public Art Museums (London ; New York: Routledge, 1995). 15. Dominique Vivant Denon and the Louvre of Napoleon: The Art Museum as Symbol of National Glory pp.79-111 Edward P. Alexander, Museum Masters: Their Museums and Their Influence (Rowman Altamira, 1983). 16. Abt Jeffrey “The Origins of the Public Museum” Chapter Eight pp.115-1134 in Macdonald, A Companion to Museum Studies. 17. Wendy Shaw, “Museums and Narratives of Display from the Late Ottoman Empire to the Turkish Republic,” Muqarnas Online 24, no. 1 (2007): 253–279. 18. İbrahim; Amasya Üniversitesi Serbestoğlu Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Amasya, Türkiye and Turan; Amasya Üniversitesi Açik Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Amasya, Türkiye, “Osmanlı Devleti’nde modern bir okul projesi: Müze-i Hümâyûn Mektebi,” A modern school project in Ottoman State: Müze-i Hümâyûn (Imperial Museum) School 6, no. 12 (2013): 157. 19. Convention Concerning the Protection of the World Cultural and Natural Heritage: Adopted by the General Conference at Its Seventeenth Session, Paris, 16 November 1972. Paris: Unesco. 20. “2003 Convention for the Safeguarding of the Intangible Heritage.” Accessed February 27, 2020. https://ich.unesco.org/doc/src/Press_Kit_13COM_EN.pdf. 21. “The NARA Document on Authenticity (1994).” Accessed February 27, 2020. https://www.icomos.org/charters/nara-e.pdf. 22. “1970 Convention: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.” Accessed February 27, 2020. http://www.unesco.org/new/en/culture/themes/illicit-trafficking-of-cultural-property/1970-convention/. 23. Simpson, Moira. “Museums and Restorative Justice: Heritage, Repatriation and Cultural Education.” Museum International 61, no. 1-2 (2009): 121–29. https://doi.org/10.1111/j.1468-0033.2009.01669.x. 24. Spiegel, Der. “Dispute Heats Up between Germany and Turkey over Contested Artifacts - DER SPIEGEL - International.” March 14, 2013. https://www.spiegel.de/international/germany/dispute-heats-up-between-germany-and-turkey-over-contested-artifacts-a-888398.html. 25. Daniel Cohn-Bendit – 2008 Speech at Brandeis University, USA https://www.youtube.com/watch?v=_ebiMRg59Io&ebc=ANyPxKpBJsAR6JE0fGmKx8HiDowm69LMf0wRSrc4YK6O2Z8f1nPUsT31R6aPIU1tDxkAWx3kRkEH7oriDwa8HguD3WrNJ7Ap8A 26. Varine, H. De (2006) The origins of the new museology concept and of the ecomuseum Word and concept in the 60s and the 70s. International Ecomuseum Forum Guiyang, June 1-4, 2005. 27. Rivard, Rene – Ecomuseums in Quebec – Museum 1985 pp.202-205 28. Mario E. Teruggi, “The Round Table of Santiago (Chile),” Museum International 25, no. 3 (January 12, 1973): 129–33. 29. John R. Kinard, “The Neighbourhood Museum as a Catalyst for Social Change,” Museum International 37, no. 4 (January 12, 1985): 217–23. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | ||||||
2 | TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | ||||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | ||||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | ||||||
6 | TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | X | |||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | X | |||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | X | |||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | ||||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | X | |||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | ||||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | ||||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |