Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ MÜZE MİMARİSİ | MIM3115522 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bengi ATUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bengi ATUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu seçmeli lisans dersi, müze binalarını, hem bir yerde var olan kültürel bir unsur olarak hem de içlerindeki alanlarda müzenin kültürel objelerinin teşhir edildiği tasarımlar olarak ele alır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Müzelere Giriş,Müze Deneyimlerine Giriş,Müze Ziyareti,Alan Dizimi, 1. Bölüm,Alan Dizimi, 2. Bölüm,Müze Ziyareti,Müze Binalarının Gelişimi, 1. Bölüm,Müze Binalarının Gelişimi, 2. Bölüm,Müze Binalarının Gelişimi, 3. Bölüm,Müze Ziyareti,Müze Analizi - Grup Çalışması,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, müze mimarisinin ziyaretçi davranışını nasıl etkilediğini örneklendirebilir. | 10, 5, 9 | F |
2. Öğrenci, müze bina tipolojisinin tarih içerisindeki değişimini örneklendirebilir. | 10, 2, 5, 9 | F |
3. Öğrenci, müze alanını mimariyi anlamada rehber olan 4 ana şema çerçevesinde analiz edebilir. | 9 | E |
4. Öğrenci, müzenin çok disiplinli bir alan olduğunu ve bunu içerisinde mimarinin önemini özetleyebilir. | 10, 5, 6, 9 | F |
5. Öğrenci, alan dizilimi teorisindeki önemli kavramları özetleyebilir ve bunları bir müze binası üzerinde uygulayabilir. | 10, 13, 5, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Müzelere Giriş | Verilen Okumaları Yapmak |
3 | Müze Deneyimlerine Giriş | Verilen Okumaları Yapmak |
4 | Müze Ziyareti | Verilen Okumaları Yapmak |
5 | Alan Dizimi, 1. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak |
6 | Alan Dizimi, 2. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak |
7 | Müze Ziyareti | Verilen Okumaları Yapmak |
8 | Müze Binalarının Gelişimi, 1. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak |
9 | Müze Binalarının Gelişimi, 2. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak |
10 | Müze Binalarının Gelişimi, 3. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak |
11 | Müze Ziyareti | Verilen Okumaları Yapmak |
12 | Müze Analizi - Grup Çalışması | Müze Planlarını sınıfa getir |
13 | Öğrenci Sunumları | Sunum Teslimi |
14 | Öğrenci Sunumları | Sunum Teslimi |
Kaynak |
1. Paula Findlen, “The Museum: Its Classical Etymology and Renaissance Genealogy,” Journal of the History of Collections 1, no. 1 (January 1, 1989): 59–78. 2. Nikolaus Pevsner, “Chapter 8 Museums” in Nikolaus Pevsner, A History of Building Types, Reprint edition (Princeton University Press, 1979). Pp.111-139 3. Michaela Giebelhausen “Chapter 14, Museum Architecture: A Brief History” in Sharon Macdonald, ed., A Companion to Museum Studies, 1 edition (Malden, Mass.: Wiley-Blackwell, 2010). Pp. 223-245. 4. Eilean Hooper-Greenhill “Chapter 4 The Irrational Cabinet & Chapter 5 The Cabinet of the World” in Eilean Hooper-Greenhill, Museums and the Shaping of Knowledge (Routledge, 1992). Pp.78-132. 5. Carol Duncan and Alan Wallach, “The Universal Survey Museum,” Ariel 137 (1980): 212–199. 6. Douglas Davis, the Museum Transformed: Design and Culture in the Post-Pompidou Age (New York: Abbeville Press Inc., U.S., 1991). Chapter One, “The Museum Impossible” pp.11-37. 7. Steven Moyano, “Quality vs. History: Schinkel’s Altes Museum and Prussian Arts Policy,” Art Bulletin 72, no. 4 (December 1990): 585. 8. Theodore Ziolkowski, “Schinkel’s Museum: The Romantic Temple of Art,” Proceedings of the American Philosophical Society 131, no. 4 (December 1987): 367–77. 9. Hermann G. Pundt, “K. F. Schinkel’s Environmental Planning of Central Berlin,” Journal of the Society of Architectural Historians 26, no. 2 (May 1, 1967): 114–30. 10. Bill Hillier and Kali Tzortzi “Space Syntax: The Language of Museum Space” in Macdonald, A Companion to Museum Studies. 11. Jocelyn Dodd, Tom Duncan, and Suzanne MacLeod, “New Museum Design Cultures: Harnessing the Potential of Design and ‘design Thinking’ in Museums,” Museum Management & Curatorship 30, no. 4 (October 2015): 314. 12. Juhani Pallasmaa, “Hapticity and Time,” Architectural Review 207, no. 1239 (May 2000): 78. 13. Juhani Pallasmaa, “An Architecture of the Seven Senses,” ARCHITECTURE AND URBANISM-TOKYO-, 1994, 27–38. 14. Brian O’Doherty and Thomas McEvilley, Inside the White Cube: The Ideology of the Gallery Space, Expanded edition (Berkeley: University of California Press, 2000). 15. Beatriz Colomina, “The Endless Museum: Le Corbusier and Mies van Der Rohe,” Log, no. 15 (2009): 55–68. 16. D Gans, “Le Corbusier: An Atlas of Modern Landscapes,” JOURNAL OF ARCHITECTURE 19, no. 2 (April 2014): 300–304. 17. Andrew Mcclellan, Art Museum from Boullee to Bilbao, 1 edition (Berkeley, Calif: University of California Press, 2008). 18. Filippo Tommaso Marinetti, “Manifesto of Futurism,” Le Figaro 20 (1909): 1. 19. George R. Collins, “The Visionary Tradition in Architecture,” The Metropolitan Museum of Art Bulletin 26, no. 8 (1968): 310–21. 20. Frank Lloyd Wright, The Mike Wallace Interview 1957. https://www.youtube.com/watch?v=Y0Yo2e-kRWM&list=RDY0Yo2e-kRWM#t=29 21. Jack Quinan, “Frank Lloyd Wright’s Guggenheim Museum: A Historian’s Report,” Journal of the Society of Architectural Historians 52, no. 4 (1993): 466–482. 22. Pavlos Philippou, “Cultural Buildings’ Genealogy of Originality: The Individual, the Unique and the Singular,” The Journal of Architecture 20, no. 6 (November 2, 2015): 1032–66. 23. Duncan F. Cameron, “The Museum, a Temple or the Forum1,” Curator: The Museum Journal 14, no. 1 (March 1, 1971): 11–24. 24. Beatriz Plaza and Silke N. Haarich, “The Guggenheim Museum Bilbao: Between Regional Embeddedness and Global Networking,” European Planning Studies 23, no. 8 (August 3, 2015): 1456–75. 25. Davis, The Museum Transformed. Chapter One, “The Museum Impossible” pp.11-37 and Chapter Two, “Paris, the Palace of Pleasure” pp.37-61. 26. Martin Heidenreich and Beatriz Plaza, “Renewal through Culture? The Role of Museums in the Renewal of Industrial Regions in Europe,” European Planning Studies 23, no. 8 (August 3, 2015): 1441–55. 27. Pavlos Philippou, “Cultural Buildings’ Genealogy of Originality: The Individual, the Unique and the Singular,” The Journal of Architecture 20, no. 6 (November 2, 2015): 1032–66. 28. Ferreira da Rocha e Silva and Ana Beatriz, “Chapter 3, Paris: The Nouvelle-Vague Years” in Ferreira da Rocha e Silva and Ana Beatriz, “Spectacular Architecture, Identity Crisis, Cultural Politics and the Reinvention of the Significance of Museums of Modern Art” (Ph.D., University of the Arts London, 2011), http://ualresearchonline.arts.ac.uk/5645/. Pp.216-356. 29. Wendy Shaw, “Museums and Narratives of Display from the Late Ottoman Empire to the Turkish Republic,” Muqarnas Online 24, no. 1 (2007): 253–279. 30. İbrahim; Amasya Üniversitesi Serbestoğlu Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Amasya, Türkiye and Turan; Amasya Üniversitesi Açik Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Amasya, Türkiye, “Osmanlı Devleti’nde modern bir okul projesi: Müze-i Hümâyûn Mektebi,” A modern school project in Ottoman State: Müze-i Hümâyûn (Imperial Museum) School 6, no. 12 (2013): 157. 31. İstanbul Arkeoloji Müzeleri, Official Website, http://www.istanbularkeoloji.gov.tr/tarihce. 32. Vittorio Magnago Lampugnani “Insight versus Entertainment: Untimely Meditations on the Architecture of Twentieth-century Art Museums” in Macdonald, A Companion to Museum Studies. 33. Davis, The Museum Transformed. Chapter Three, “The Museum After Pompidou: Imperialism, Populism, contradiction” pp.61-131. 34. Robert Venturi, Vincent Scully, and Arthur Drexler, Complexity and Contradiction in Architecture, 2nd edition (New York : Boston: The Museum of Modern Art, New York, 1977). 34.Silva and Beatriz, “Spectacular Architecture, Identity Crisis, Cultural Politics and the Reinvention of the Significance of Museums of Modern Art.” Chapter 3, “Paris: The Nouvelle-Vague Years” Pp.216-356 35. Jean-Francois Polo, “The Istanbul Modern Art Museum: An Urban Regeneration Project?,” European Planning Studies 23, no. 8 (August 2015): 1511–28. 36. Davis, The Museum Transformed. Chapter Four, “Adding, Reclaiming, Revising: The Museum Grows” in Ibid. 37. Suzanne Macleod, “Chapter 1, Rethinking Museum Architecture” in Suzanne Macleod, Reshaping Museum Space (Routledge, 2005). Pp.9-25 38. Douglas Davis, “Chapter five: the antimuseum: alternatives & Chapter Six: The Museum in the Next Century” in Ibid. 39. Vittorio Magnago Lampugnani and Angeli Sachs, eds., Museums for a New Millennium Concepts Projects Buildings (Munich ; New York: Prestel Publishing, 1999). Pp.1-14 40. Susanna Sirefman, “Formed and Forming: Contemporary Museum Architecture,” Daedalus, 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | ||||||
2 | TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | ||||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | ||||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | ||||||
6 | TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | ||||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | ||||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | ||||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | ||||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | ||||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | ||||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | ||||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ MÜZE MİMARİSİ | MIM3115522 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Bengi ATUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bengi ATUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu seçmeli lisans dersi, müze binalarını, hem bir yerde var olan kültürel bir unsur olarak hem de içlerindeki alanlarda müzenin kültürel objelerinin teşhir edildiği tasarımlar olarak ele alır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş,Müzelere Giriş,Müze Deneyimlerine Giriş,Müze Ziyareti,Alan Dizimi, 1. Bölüm,Alan Dizimi, 2. Bölüm,Müze Ziyareti,Müze Binalarının Gelişimi, 1. Bölüm,Müze Binalarının Gelişimi, 2. Bölüm,Müze Binalarının Gelişimi, 3. Bölüm,Müze Ziyareti,Müze Analizi - Grup Çalışması,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenci, müze mimarisinin ziyaretçi davranışını nasıl etkilediğini örneklendirebilir. | 10, 5, 9 | F |
2. Öğrenci, müze bina tipolojisinin tarih içerisindeki değişimini örneklendirebilir. | 10, 2, 5, 9 | F |
3. Öğrenci, müze alanını mimariyi anlamada rehber olan 4 ana şema çerçevesinde analiz edebilir. | 9 | E |
4. Öğrenci, müzenin çok disiplinli bir alan olduğunu ve bunu içerisinde mimarinin önemini özetleyebilir. | 10, 5, 6, 9 | F |
5. Öğrenci, alan dizilimi teorisindeki önemli kavramları özetleyebilir ve bunları bir müze binası üzerinde uygulayabilir. | 10, 13, 5, 6, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Müzelere Giriş | Verilen Okumaları Yapmak |
3 | Müze Deneyimlerine Giriş | Verilen Okumaları Yapmak |
4 | Müze Ziyareti | Verilen Okumaları Yapmak |
5 | Alan Dizimi, 1. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak |
6 | Alan Dizimi, 2. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak |
7 | Müze Ziyareti | Verilen Okumaları Yapmak |
8 | Müze Binalarının Gelişimi, 1. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak |
9 | Müze Binalarının Gelişimi, 2. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak |
10 | Müze Binalarının Gelişimi, 3. Bölüm | Verilen Okumaları Yapmak |
11 | Müze Ziyareti | Verilen Okumaları Yapmak |
12 | Müze Analizi - Grup Çalışması | Müze Planlarını sınıfa getir |
13 | Öğrenci Sunumları | Sunum Teslimi |
14 | Öğrenci Sunumları | Sunum Teslimi |
Kaynak |
1. Paula Findlen, “The Museum: Its Classical Etymology and Renaissance Genealogy,” Journal of the History of Collections 1, no. 1 (January 1, 1989): 59–78. 2. Nikolaus Pevsner, “Chapter 8 Museums” in Nikolaus Pevsner, A History of Building Types, Reprint edition (Princeton University Press, 1979). Pp.111-139 3. Michaela Giebelhausen “Chapter 14, Museum Architecture: A Brief History” in Sharon Macdonald, ed., A Companion to Museum Studies, 1 edition (Malden, Mass.: Wiley-Blackwell, 2010). Pp. 223-245. 4. Eilean Hooper-Greenhill “Chapter 4 The Irrational Cabinet & Chapter 5 The Cabinet of the World” in Eilean Hooper-Greenhill, Museums and the Shaping of Knowledge (Routledge, 1992). Pp.78-132. 5. Carol Duncan and Alan Wallach, “The Universal Survey Museum,” Ariel 137 (1980): 212–199. 6. Douglas Davis, the Museum Transformed: Design and Culture in the Post-Pompidou Age (New York: Abbeville Press Inc., U.S., 1991). Chapter One, “The Museum Impossible” pp.11-37. 7. Steven Moyano, “Quality vs. History: Schinkel’s Altes Museum and Prussian Arts Policy,” Art Bulletin 72, no. 4 (December 1990): 585. 8. Theodore Ziolkowski, “Schinkel’s Museum: The Romantic Temple of Art,” Proceedings of the American Philosophical Society 131, no. 4 (December 1987): 367–77. 9. Hermann G. Pundt, “K. F. Schinkel’s Environmental Planning of Central Berlin,” Journal of the Society of Architectural Historians 26, no. 2 (May 1, 1967): 114–30. 10. Bill Hillier and Kali Tzortzi “Space Syntax: The Language of Museum Space” in Macdonald, A Companion to Museum Studies. 11. Jocelyn Dodd, Tom Duncan, and Suzanne MacLeod, “New Museum Design Cultures: Harnessing the Potential of Design and ‘design Thinking’ in Museums,” Museum Management & Curatorship 30, no. 4 (October 2015): 314. 12. Juhani Pallasmaa, “Hapticity and Time,” Architectural Review 207, no. 1239 (May 2000): 78. 13. Juhani Pallasmaa, “An Architecture of the Seven Senses,” ARCHITECTURE AND URBANISM-TOKYO-, 1994, 27–38. 14. Brian O’Doherty and Thomas McEvilley, Inside the White Cube: The Ideology of the Gallery Space, Expanded edition (Berkeley: University of California Press, 2000). 15. Beatriz Colomina, “The Endless Museum: Le Corbusier and Mies van Der Rohe,” Log, no. 15 (2009): 55–68. 16. D Gans, “Le Corbusier: An Atlas of Modern Landscapes,” JOURNAL OF ARCHITECTURE 19, no. 2 (April 2014): 300–304. 17. Andrew Mcclellan, Art Museum from Boullee to Bilbao, 1 edition (Berkeley, Calif: University of California Press, 2008). 18. Filippo Tommaso Marinetti, “Manifesto of Futurism,” Le Figaro 20 (1909): 1. 19. George R. Collins, “The Visionary Tradition in Architecture,” The Metropolitan Museum of Art Bulletin 26, no. 8 (1968): 310–21. 20. Frank Lloyd Wright, The Mike Wallace Interview 1957. https://www.youtube.com/watch?v=Y0Yo2e-kRWM&list=RDY0Yo2e-kRWM#t=29 21. Jack Quinan, “Frank Lloyd Wright’s Guggenheim Museum: A Historian’s Report,” Journal of the Society of Architectural Historians 52, no. 4 (1993): 466–482. 22. Pavlos Philippou, “Cultural Buildings’ Genealogy of Originality: The Individual, the Unique and the Singular,” The Journal of Architecture 20, no. 6 (November 2, 2015): 1032–66. 23. Duncan F. Cameron, “The Museum, a Temple or the Forum1,” Curator: The Museum Journal 14, no. 1 (March 1, 1971): 11–24. 24. Beatriz Plaza and Silke N. Haarich, “The Guggenheim Museum Bilbao: Between Regional Embeddedness and Global Networking,” European Planning Studies 23, no. 8 (August 3, 2015): 1456–75. 25. Davis, The Museum Transformed. Chapter One, “The Museum Impossible” pp.11-37 and Chapter Two, “Paris, the Palace of Pleasure” pp.37-61. 26. Martin Heidenreich and Beatriz Plaza, “Renewal through Culture? The Role of Museums in the Renewal of Industrial Regions in Europe,” European Planning Studies 23, no. 8 (August 3, 2015): 1441–55. 27. Pavlos Philippou, “Cultural Buildings’ Genealogy of Originality: The Individual, the Unique and the Singular,” The Journal of Architecture 20, no. 6 (November 2, 2015): 1032–66. 28. Ferreira da Rocha e Silva and Ana Beatriz, “Chapter 3, Paris: The Nouvelle-Vague Years” in Ferreira da Rocha e Silva and Ana Beatriz, “Spectacular Architecture, Identity Crisis, Cultural Politics and the Reinvention of the Significance of Museums of Modern Art” (Ph.D., University of the Arts London, 2011), http://ualresearchonline.arts.ac.uk/5645/. Pp.216-356. 29. Wendy Shaw, “Museums and Narratives of Display from the Late Ottoman Empire to the Turkish Republic,” Muqarnas Online 24, no. 1 (2007): 253–279. 30. İbrahim; Amasya Üniversitesi Serbestoğlu Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Amasya, Türkiye and Turan; Amasya Üniversitesi Açik Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Amasya, Türkiye, “Osmanlı Devleti’nde modern bir okul projesi: Müze-i Hümâyûn Mektebi,” A modern school project in Ottoman State: Müze-i Hümâyûn (Imperial Museum) School 6, no. 12 (2013): 157. 31. İstanbul Arkeoloji Müzeleri, Official Website, http://www.istanbularkeoloji.gov.tr/tarihce. 32. Vittorio Magnago Lampugnani “Insight versus Entertainment: Untimely Meditations on the Architecture of Twentieth-century Art Museums” in Macdonald, A Companion to Museum Studies. 33. Davis, The Museum Transformed. Chapter Three, “The Museum After Pompidou: Imperialism, Populism, contradiction” pp.61-131. 34. Robert Venturi, Vincent Scully, and Arthur Drexler, Complexity and Contradiction in Architecture, 2nd edition (New York : Boston: The Museum of Modern Art, New York, 1977). 34.Silva and Beatriz, “Spectacular Architecture, Identity Crisis, Cultural Politics and the Reinvention of the Significance of Museums of Modern Art.” Chapter 3, “Paris: The Nouvelle-Vague Years” Pp.216-356 35. Jean-Francois Polo, “The Istanbul Modern Art Museum: An Urban Regeneration Project?,” European Planning Studies 23, no. 8 (August 2015): 1511–28. 36. Davis, The Museum Transformed. Chapter Four, “Adding, Reclaiming, Revising: The Museum Grows” in Ibid. 37. Suzanne Macleod, “Chapter 1, Rethinking Museum Architecture” in Suzanne Macleod, Reshaping Museum Space (Routledge, 2005). Pp.9-25 38. Douglas Davis, “Chapter five: the antimuseum: alternatives & Chapter Six: The Museum in the Next Century” in Ibid. 39. Vittorio Magnago Lampugnani and Angeli Sachs, eds., Museums for a New Millennium Concepts Projects Buildings (Munich ; New York: Prestel Publishing, 1999). Pp.1-14 40. Susanna Sirefman, “Formed and Forming: Contemporary Museum Architecture,” Daedalus, 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | TASARIM (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde; yaratıcı problem tanımlama ve çözme bilgisi | ||||||
2 | TASARIM (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tasarım odaklı araştırma kurgulama, yürütme ve sonuçlarını değerlendirme ve tasarım sürecini planlama, yönetme, uygulama becerisi | ||||||
3 | TASARIM (Yetkinlikler, Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Ekip çalışması içinde çalışma yürütebilme, disiplinler arası etkileşime önem verme ve teknoloji tabanlı iş birliği yöntemlerini uygulayabilme | ||||||
4 | TASARIM (Yetkinlikler, Öğrenme Yetkinliği): Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirebilme, plan yapabilme ve mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirme | ||||||
5 | TASARIM (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararsı platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarma | ||||||
6 | TASARIM ( Yetkinlikler, Alana Özgü Yetkinlik): Toplumun yaşam kalitesini yükseltmeye yönelik mimari tasarıma tasarımına katkıda bulunma | ||||||
7 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Bilgi-Kuramsal, Olgusal) : Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durum hakkında bilgi edinirken, analitik yaklaşımla edindiği bilgiler arasında bağlantı kurabilme ve bu bilgiler ışığında aldığı mesleki eğitimdeki yeterliliklerinin sınırlarını genişletme ve vizyoner bir yaklaşımla yeni fikirler geliştirebilme | ||||||
8 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak tasarım alanında kavram geliştirme ve alanında karşılaştığı problemleri bu bilgiler ışığında çözebilme becerisi | ||||||
9 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Tarih, Kültür, sanat alanında edindiği bilgiler ışığında disiplinlerarası çalışma yapabilme | ||||||
10 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Alanında edindiği bilgileri, ihtiyaç duyduğu yönde araştırma metodları ile geliştirebilme | ||||||
11 | TARİH, KÜLTÜR, SANAT ( Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkında olma ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje, iş birlikleri ve etkinlikler düzenleme | ||||||
12 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
13 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun -tasarım yapabilme, -yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri önerebilme, -teknolojiyi yorumlayarak ve kullanarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme | ||||||
14 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler--Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilme | ||||||
15 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-Öğrenme Yetkinliği): İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri kavrayabilme | ||||||
16 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Amaç ve kitleye uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilme | ||||||
17 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Sürdürülebilir üretim ve yaşama hizmet etmek üzere bilgi üretme ve uygulama | ||||||
18 | MALZEME VE TEKNOLOJİ (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Teknolojik gelişime hakim olma, bu gelişimleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilme ve bu gelişimlere öncülük edebilme | ||||||
19 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili -etik değerleri, -proje yönetimi konuları, -hukuki hak ve sorumlulukları, -tasarım çalışmalarını etkileyen konularda yasal sorumlulukları ve yönetmelikleri hakkında bilgi sahibi olma | ||||||
20 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorumlulukları tanıma ve uygulama becerisi | ||||||
21 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilme ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunma | ||||||
22 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca izleme ve öğrenme , karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme, sorumluluk alabilme | ||||||
23 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde gerekli iletişim beceri ve araçlarına hakim olma ve çalışma alanında çözüm gerektiren durumlarda liderlik yapabilme | ||||||
24 | MESLEK PRATİĞİ, PROJE YÖNETİMİ VE YASAL SORUMLULUKLAR (Yetkinlikler- Alana Özgü Yetkinlik): Meslek Pratiği, Proje Yönetimi ve Yasal sorumluluklar bilgi birikimi üzerine, ilgili olduğu disiplinlerarası etkileşimi , alanında bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilme ,kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ||||||
25 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Bilgi- Kuramsal, Olgusal): Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri -çevre sağlığı, -yapı sağlığı, -insan sağlığı bağlamında uygulayacak bilgiye sahip olma | ||||||
26 | ÇEVRE, YAPI, İNSAN SAĞLIĞI (Beceriler- Bilişsel, Uygulamalı): Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini anlama ve konuyla ilgili tasarım problemlerine çözüm üretme | ||||||
27 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında yetkinlik ve sorumluluk üstlenme | ||||||
28 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler- Öğrenme Yetkinliği): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulama bilgi sistemlerini araştırma öğrenme yetkinliği | ||||||
29 | ÇEVRE, YAPI VE İNSAN SAĞLIĞI (Yetkinlikler-İletişim ve Sosyal Yetkinlik): Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilmek |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |