Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BATI MÜZİĞİ SOLFEJ VE TEORİSİ II | TMZ1213380 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nuri Levent GÖKÇEDAĞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Batı Müziği solfej ve teorisini lisans düzeyinde öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Batı Müziği toerisi-1,2 Batı Müziği toerisi-2,3. Batı Müziği toerisi-3,4. Dikte yazımı-1,5. Dikte yazımı-2,6. Dikte yazımı-3,7. Bona-1 ARA SINAVI,8. Bona-2,9. Bona-3,10. Bona-4,11. Piyano eşlikli ve eşliksiz solfej-1,12. Piyano eşlikli ve eşliksiz solfej-2,13. Piyano eşlikli ve eşliksiz solfej-3,14. Tempo, gürlük ve ifade terimleri FINAL EXAM; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Batı Müziğindeki temel teorik unsurları özetleyecektir. | 12, 14, 16, 19, 6, 9 | A, D |
2. Dikte yazımını ve ritmik okumayı (bona) uygulayacaktır. | 12, 14, 16, 19, 6, 9 | A, D |
3. Piyano eşlikli ve eşliksiz solfeji gerçekleştirecektir. | 12, 14, 16, 19, 6, 9 | A, D |
4. Tempo, gürlük ve ifade terimlerini eser içinde doğru ve etkin kullanacaktır. | 12, 14, 16, 19, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Batı Müziği toerisi-1 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | 2 Batı Müziği toerisi-2 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | 3. Batı Müziği toerisi-3 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | 4. Dikte yazımı-1 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | 5. Dikte yazımı-2 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | 6. Dikte yazımı-3 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | 7. Bona-1 ARA SINAVI | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | 8. Bona-2 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | 9. Bona-3 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | 10. Bona-4 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | 11. Piyano eşlikli ve eşliksiz solfej-1 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | 12. Piyano eşlikli ve eşliksiz solfej-2 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | 13. Piyano eşlikli ve eşliksiz solfej-3 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | 14. Tempo, gürlük ve ifade terimleri FINAL EXAM | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Ettore Pozzoli,Ahmed Adnan Saygun Töresel,Fernand Fontaine Ritmik Okuma,Solfege des solfege 1a. Noel Gallon Dikte Kitapları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | | | | | X |
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | | | | X | |
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | | X | | | |
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | | | | | X |
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | | | | X | |
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | | | | | X |
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | | | | | X |
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | | X | | | |
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | | | | | X |
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | | | | X | |
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 45 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(45/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BATI MÜZİĞİ SOLFEJ VE TEORİSİ II | TMZ1213380 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nuri Levent GÖKÇEDAĞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Batı Müziği solfej ve teorisini lisans düzeyinde öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Batı Müziği toerisi-1,2 Batı Müziği toerisi-2,3. Batı Müziği toerisi-3,4. Dikte yazımı-1,5. Dikte yazımı-2,6. Dikte yazımı-3,7. Bona-1 ARA SINAVI,8. Bona-2,9. Bona-3,10. Bona-4,11. Piyano eşlikli ve eşliksiz solfej-1,12. Piyano eşlikli ve eşliksiz solfej-2,13. Piyano eşlikli ve eşliksiz solfej-3,14. Tempo, gürlük ve ifade terimleri FINAL EXAM; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Batı Müziğindeki temel teorik unsurları özetleyecektir. | 12, 14, 16, 19, 6, 9 | A, D |
2. Dikte yazımını ve ritmik okumayı (bona) uygulayacaktır. | 12, 14, 16, 19, 6, 9 | A, D |
3. Piyano eşlikli ve eşliksiz solfeji gerçekleştirecektir. | 12, 14, 16, 19, 6, 9 | A, D |
4. Tempo, gürlük ve ifade terimlerini eser içinde doğru ve etkin kullanacaktır. | 12, 14, 16, 19, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. Batı Müziği toerisi-1 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | 2 Batı Müziği toerisi-2 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | 3. Batı Müziği toerisi-3 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | 4. Dikte yazımı-1 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | 5. Dikte yazımı-2 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | 6. Dikte yazımı-3 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | 7. Bona-1 ARA SINAVI | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | 8. Bona-2 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | 9. Bona-3 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | 10. Bona-4 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | 11. Piyano eşlikli ve eşliksiz solfej-1 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | 12. Piyano eşlikli ve eşliksiz solfej-2 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | 13. Piyano eşlikli ve eşliksiz solfej-3 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | 14. Tempo, gürlük ve ifade terimleri FINAL EXAM | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Ettore Pozzoli,Ahmed Adnan Saygun Töresel,Fernand Fontaine Ritmik Okuma,Solfege des solfege 1a. Noel Gallon Dikte Kitapları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | | | | | X |
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | | | | X | |
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | | X | | | |
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | | | | | X |
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | | | | X | |
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | | | | | X |
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | | | | | X |
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | | X | | | |
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | | | | | X |
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | | | | X | |
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:01