Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİTİRME ÇALIŞMASI | TMZ4270170 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nuri ÖZCAN, Prof.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma üslubuna uygun araştırma yapabilmek ve elde edilen verileri akademik yazım kuralları doğrultusunda yazıya dökebilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bitirme çalışması konu başlığının oluşturulması, amaç, kapsam ve yöntem belirleme.,Bitirme çalışması konu başlığının oluşturulması, amaç, kapsam ve yöntem belirleme.,Bilgi kaynaklarına erişim ve okuma.,Bilgi kaynaklarına erişim ve okuma.,Bilgi kaynaklarına erişim ve okuma.,Bitirme çalışması içerik planlamasının oluşturulması.,Başlıklara göre alt konu başlıklarının oluşturulması.,Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması.,Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması.,Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması.,Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması.,Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması.,Önsöz, giriş, sonuç ve kaynakça oluşturma.,Önsöz, giriş, sonuç ve kaynakça oluşturulması ve yazım kontrolü.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler aşağıdaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanır:
1) Kendi alanı ile ilgili bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme ve öğrenme yetkinliği kazanır.
2) Bir araştırmayı yaparken amaç, kapsam ve uygun yöntemleri belirleme konusunda yetkinlik kazanır.
3) Araştırmada içerik planı yapma, bilgileri sınıflama, yorumlama ve sonuca ulaşma konularını bilir.
4) Bitirme çalışması ile ilgili araştırdığı konuyu bilir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bitirme çalışması konu başlığının oluşturulması, amaç, kapsam ve yöntem belirleme. | |
2 | Bitirme çalışması konu başlığının oluşturulması, amaç, kapsam ve yöntem belirleme. | |
3 | Bilgi kaynaklarına erişim ve okuma. | |
4 | Bilgi kaynaklarına erişim ve okuma. | |
5 | Bilgi kaynaklarına erişim ve okuma. | |
6 | Bitirme çalışması içerik planlamasının oluşturulması. | |
7 | Başlıklara göre alt konu başlıklarının oluşturulması. | |
8 | Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması. | |
9 | Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması. | |
10 | Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması. | |
11 | Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması. | |
12 | Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması. | |
13 | Önsöz, giriş, sonuç ve kaynakça oluşturma. | |
14 | Önsöz, giriş, sonuç ve kaynakça oluşturulması ve yazım kontrolü. | |
Kaynak |
Sait Gürbüz, Faruk Şahin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin yayıncılık.
Mehmet Saray, Bilimsel Araştırma Yöntemleri El Kitabı, Boğaziçi yayınları, Boğaziçi Yayınları.
Şener Büyüköztürk, Ebru Kılıç Çakmak, Özcan Erkan Akgün, Şirin Karadeniz, Funda Demirel, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık. |
Müzik Bölümü Bitirme Çalısması Formatı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | | | X | | |
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | | | X | | |
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | | | | X | |
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | | | | | X |
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | | | | | X |
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | | | | | X |
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | | | X | | |
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | | | | | X |
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | | | | X | |
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | | | | | X |
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİTİRME ÇALIŞMASI | TMZ4270170 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nuri ÖZCAN, Prof.Dr. Volkan GİDİŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma üslubuna uygun araştırma yapabilmek ve elde edilen verileri akademik yazım kuralları doğrultusunda yazıya dökebilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bitirme çalışması konu başlığının oluşturulması, amaç, kapsam ve yöntem belirleme.,Bitirme çalışması konu başlığının oluşturulması, amaç, kapsam ve yöntem belirleme.,Bilgi kaynaklarına erişim ve okuma.,Bilgi kaynaklarına erişim ve okuma.,Bilgi kaynaklarına erişim ve okuma.,Bitirme çalışması içerik planlamasının oluşturulması.,Başlıklara göre alt konu başlıklarının oluşturulması.,Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması.,Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması.,Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması.,Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması.,Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması.,Önsöz, giriş, sonuç ve kaynakça oluşturma.,Önsöz, giriş, sonuç ve kaynakça oluşturulması ve yazım kontrolü.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler aşağıdaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanır:
1) Kendi alanı ile ilgili bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme ve öğrenme yetkinliği kazanır.
2) Bir araştırmayı yaparken amaç, kapsam ve uygun yöntemleri belirleme konusunda yetkinlik kazanır.
3) Araştırmada içerik planı yapma, bilgileri sınıflama, yorumlama ve sonuca ulaşma konularını bilir.
4) Bitirme çalışması ile ilgili araştırdığı konuyu bilir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bitirme çalışması konu başlığının oluşturulması, amaç, kapsam ve yöntem belirleme. | |
2 | Bitirme çalışması konu başlığının oluşturulması, amaç, kapsam ve yöntem belirleme. | |
3 | Bilgi kaynaklarına erişim ve okuma. | |
4 | Bilgi kaynaklarına erişim ve okuma. | |
5 | Bilgi kaynaklarına erişim ve okuma. | |
6 | Bitirme çalışması içerik planlamasının oluşturulması. | |
7 | Başlıklara göre alt konu başlıklarının oluşturulması. | |
8 | Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması. | |
9 | Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması. | |
10 | Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması. | |
11 | Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması. | |
12 | Bilgilerin işlenişi ve yorumlanması. | |
13 | Önsöz, giriş, sonuç ve kaynakça oluşturma. | |
14 | Önsöz, giriş, sonuç ve kaynakça oluşturulması ve yazım kontrolü. | |
Kaynak |
Sait Gürbüz, Faruk Şahin, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin yayıncılık.
Mehmet Saray, Bilimsel Araştırma Yöntemleri El Kitabı, Boğaziçi yayınları, Boğaziçi Yayınları.
Şener Büyüköztürk, Ebru Kılıç Çakmak, Özcan Erkan Akgün, Şirin Karadeniz, Funda Demirel, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık. |
Müzik Bölümü Bitirme Çalısması Formatı. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Türk ve Avrupa Müziği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bu kavramlar arasındaki ilişkileri sıralar, araştırma yöntem ve tekniklerinden haberdardır. | | | X | | |
2 | Bir bilim ve sanat dalı olarak Türk ve dünya müzik sistemlerinin tarihi gelişim süreçlerini bilir, sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | | | X | | |
3 | Günümüz müzik dünyasındaki gelişmelerden ve müzik teknolojilerinden haberdardır, ilgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | | | | X | |
4 | Edindiği kuramsal ve uygulamalı birikimler yanında alanıyla ilgili literatür için gerekli dil bilgisini de kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm önerileri geliştirme becerileri kazanır. | | | | | X |
5 | Performans pratiği, etik değerler ve sanat alanındaki yasal sorumlulukların bilinciyle uygulama yapabilme ve en yeni müzik teknolojilerini kullanma becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | Müzik alanı ile ilgili sorunları çözmede hem bireysel hem de ekip üyesi olarak sorumluluk alır; alanı ile ilgili bir çalışmayı planlama ve bağımsız olarak yürütebilme yeterliliğine sahip olur; farklı disiplinler ile koordinasyon sağlayarak teknoloji tabanlı işbirliği yetkinliğini kazanır. | | | | | X |
7 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirme ve ihtiyaçlarını karşılamada yetkinlik kazanır, yaşam boyu öğrenmeyi özümser. | | | | | X |
8 | Alanıyla ilgili konuları ulusal ve uluslararası platformlarda yazılı-sözlü-görsel-işitsel anlatım ve sunum tekniklerini etkili biçimde kullanarak, nitel ve nicel verilerle destekleyerek aktarma yetkinliği kazanır. | | | X | | |
9 | Alanı ile ilgili sosyal çevre için etkinlikler düzenleme yetkinliği kazanır. | | | | | X |
10 | Alanıyla ilgili bilişim, iletişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanma yetkinliği kazanır. | | | | X | |
11 | Alanında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun performans pratiği sergileyebilme yetkinliği kazanır. | | | | | X |
12 | Sanatsal ve kültürel değerlerin korunması ile estetik farkındalık konularında bilinç kazanır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 13:55Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:01