Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ | HR1138110 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders kapsamında öğrencinin şu konularda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır: Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin rolü ve önemi, Halkla ilişkiler süreç ve uygulamaları, halkla ilişkilerin tarihi gelişimi, hakla ilişkiler model ve kuramları, temel halkla ilişkiler kavramları, halkla ilişkiler etiği, halkla ilişkiler yöntem ve araçları, medya ilişkileri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama İletişimi Kavramı ve Bileşenleri ,Halkla İlişkiler Kavramı ve Tarihsel Gelişim Süreci,Halkla İlişkiler Modelleri,Temel Halkla İlişkiler Kavramları,Halkla İlişkilerde Hedef Kitle ve Sosyal Paydaşlar,Halkla İlişkiler Süreci: Araştırma-Planlama,Halkla İlişkiler Süreci: Uygulama-Değerlendirme,Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-1,Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-2,Medya İlişkileri-Halkla İlişkilerde Yazım Teknikleri,Etkinlik Tasarımı ve Yönetimi-Sponsorluk,Kurum Kültürü-Kurumsal Kimlik-Kurum içi Halkla İlişkiler,Dijital Halkla İlişkiler,Mesleki Etik- Sorun ve Kriz Yönetimi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci; | A, E | |
1. Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin rolünü ve önemini kavrar. | 13, 16, 19, 9 | |
2. Halkla ilişkiler süreçlerini tanımlar. | 13, 16, 4, 9 | |
3. Halkla ilişkiler araç ve yöntemlerini kavrar. | 13, 14, 16, 37, 4, 9 | |
4. Halkla ilişkiler stratejilerini tanımlar. | 13, 16, 19, 4, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama İletişimi Kavramı ve Bileşenleri | Pazarlama iletişimi kavramının araştırılması |
2 | Halkla İlişkiler Kavramı ve Tarihsel Gelişim Süreci | Halkla ilişkiler kavramının araştırılması |
3 | Halkla İlişkiler Modelleri | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
4 | Temel Halkla İlişkiler Kavramları | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
5 | Halkla İlişkilerde Hedef Kitle ve Sosyal Paydaşlar | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
6 | Halkla İlişkiler Süreci: Araştırma-Planlama | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
7 | Halkla İlişkiler Süreci: Uygulama-Değerlendirme | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
8 | Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-1 | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
9 | Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-2 | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
10 | Medya İlişkileri-Halkla İlişkilerde Yazım Teknikleri | Basın bülteni örneklerinin incelenmesi |
11 | Etkinlik Tasarımı ve Yönetimi-Sponsorluk | Sponsorluk örneklerinin incelenmesi |
12 | Kurum Kültürü-Kurumsal Kimlik-Kurum içi Halkla İlişkiler | Kurumsal kimlik örneklerinin incelenmesi |
13 | Dijital Halkla İlişkiler | Dijital mecra örneklerinin incelenmesi |
14 | Mesleki Etik- Sorun ve Kriz Yönetimi | Etik kod örneklerinin incelenmesi |
Kaynak |
Halkla İlişkilere Giriş, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Halkla İlişkiler Uygulaması, Fraser P. Seitel, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. |
Halkla İlişkilere Giriş, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Halkla İlişkiler Uygulaması, Fraser P. Seitel, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. İletişimin Gücü, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Ahmed Bülent Göksel, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Aylin Göztaş, Füsün Topsümer, Seçkin Yayınları, Ankara, 2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 8 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 174 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ | HR1138110 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders kapsamında öğrencinin şu konularda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır: Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin rolü ve önemi, Halkla ilişkiler süreç ve uygulamaları, halkla ilişkilerin tarihi gelişimi, hakla ilişkiler model ve kuramları, temel halkla ilişkiler kavramları, halkla ilişkiler etiği, halkla ilişkiler yöntem ve araçları, medya ilişkileri. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlama İletişimi Kavramı ve Bileşenleri ,Halkla İlişkiler Kavramı ve Tarihsel Gelişim Süreci,Halkla İlişkiler Modelleri,Temel Halkla İlişkiler Kavramları,Halkla İlişkilerde Hedef Kitle ve Sosyal Paydaşlar,Halkla İlişkiler Süreci: Araştırma-Planlama,Halkla İlişkiler Süreci: Uygulama-Değerlendirme,Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-1,Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-2,Medya İlişkileri-Halkla İlişkilerde Yazım Teknikleri,Etkinlik Tasarımı ve Yönetimi-Sponsorluk,Kurum Kültürü-Kurumsal Kimlik-Kurum içi Halkla İlişkiler,Dijital Halkla İlişkiler,Mesleki Etik- Sorun ve Kriz Yönetimi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dersi başarıyla tamamlayan öğrenci; | A, E | |
1. Pazarlama iletişiminde halkla ilişkilerin rolünü ve önemini kavrar. | 13, 16, 19, 9 | |
2. Halkla ilişkiler süreçlerini tanımlar. | 13, 16, 4, 9 | |
3. Halkla ilişkiler araç ve yöntemlerini kavrar. | 13, 14, 16, 37, 4, 9 | |
4. Halkla ilişkiler stratejilerini tanımlar. | 13, 16, 19, 4, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlama İletişimi Kavramı ve Bileşenleri | Pazarlama iletişimi kavramının araştırılması |
2 | Halkla İlişkiler Kavramı ve Tarihsel Gelişim Süreci | Halkla ilişkiler kavramının araştırılması |
3 | Halkla İlişkiler Modelleri | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
4 | Temel Halkla İlişkiler Kavramları | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
5 | Halkla İlişkilerde Hedef Kitle ve Sosyal Paydaşlar | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
6 | Halkla İlişkiler Süreci: Araştırma-Planlama | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
7 | Halkla İlişkiler Süreci: Uygulama-Değerlendirme | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
8 | Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-1 | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
9 | Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları-2 | Ders kitabında ilgili bölümün okunması |
10 | Medya İlişkileri-Halkla İlişkilerde Yazım Teknikleri | Basın bülteni örneklerinin incelenmesi |
11 | Etkinlik Tasarımı ve Yönetimi-Sponsorluk | Sponsorluk örneklerinin incelenmesi |
12 | Kurum Kültürü-Kurumsal Kimlik-Kurum içi Halkla İlişkiler | Kurumsal kimlik örneklerinin incelenmesi |
13 | Dijital Halkla İlişkiler | Dijital mecra örneklerinin incelenmesi |
14 | Mesleki Etik- Sorun ve Kriz Yönetimi | Etik kod örneklerinin incelenmesi |
Kaynak |
Halkla İlişkilere Giriş, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Halkla İlişkiler Uygulaması, Fraser P. Seitel, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. |
Halkla İlişkilere Giriş, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Halkla İlişkiler Uygulaması, Fraser P. Seitel, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. İletişimin Gücü, Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınları, İstanbul, 2016. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Ahmed Bülent Göksel, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2013. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Aylin Göztaş, Füsün Topsümer, Seçkin Yayınları, Ankara, 2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |