Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GAZETECİLİK ATÖLYESİ | HR4210501 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Gökhan KAVAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması,Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları,Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri.,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri.,Gazetecilik iş pratikleri, Vize Haftası,Haber yazma öncesi sürec ,haber kaynaklarına ulaşma,Haber yazma süreci,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları; konularını içermektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması,Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları, Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri.,Gazetecilik iş pratikleri,Uygulamalar,Haber yazma öncesi süreç ,haber kaynaklarına ulaşma,Haber yazma süreci,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medya kuruluşunun yapılarını ve haber üretim süreçlerini kavratır | 16, 9 | A, E |
Medya kuruluşlarının strateji tercihlerini ve yayın politikasını değerlendirme kabiliyeti kazandırır. | 16, 9 | A, E |
İletişim ortam ve araçlarına ve haber yazma ilişkin mesleki bilgi verir. | 16, 9 | A, E |
Güvenilir kaynaklardan bilgi toplama, röportaj yapma ve etkili bir şekilde veri araştırma tekniklerini öğrenir. | 16 | A, E |
Görsel içerik oluşturma (fotoğrafçılık, video hazırlama) ve haberlerin görsel olarak sunar üzerine çalışabilir. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması | Dursun, Ç., Arsan, E., Yurdalan, Ö., & Sucu, M. (2003). Gazetecilik ve Habercilik. Haber ve Habercilik Üzerine Düşünmek, Der. Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul, 63-84. |
2 | Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları | |
3 | Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri | |
4 | Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri | |
5 | Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri. | Devran, Y. (2010). Haber söylem ideoloji (Vol. 15). Hiperlink eğit. ilet. yay. san. tic. ve ltd. sti.. |
6 | Gazetecilik iş pratikleri | |
7 | Uygulamalar | |
8 | Haber yazma öncesi süreç ,haber kaynaklarına ulaşma | |
9 | Haber yazma süreci | |
10 | Öğrenci uygulama ve sunuşları | |
11 | Öğrenci uygulama ve sunuşları | |
12 | Öğrenci uygulama ve sunuşları | |
13 | Öğrenci uygulama ve sunuşları | |
14 | Öğrenci uygulama ve sunuşları |
Kaynak |
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002 Anadolu Ajansı, Muhabir, 2017, Habercinin El Kitabı |
Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 10 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 20 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GAZETECİLİK ATÖLYESİ | HR4210501 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yusuf ÖZKIR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Gökhan KAVAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması,Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları,Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri.,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri.,Gazetecilik iş pratikleri, Vize Haftası,Haber yazma öncesi sürec ,haber kaynaklarına ulaşma,Haber yazma süreci,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları; konularını içermektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması,Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları, Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri,Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri.,Gazetecilik iş pratikleri,Uygulamalar,Haber yazma öncesi süreç ,haber kaynaklarına ulaşma,Haber yazma süreci,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları,Öğrenci uygulama ve sunuşları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medya kuruluşunun yapılarını ve haber üretim süreçlerini kavratır | 16, 9 | A, E |
Medya kuruluşlarının strateji tercihlerini ve yayın politikasını değerlendirme kabiliyeti kazandırır. | 16, 9 | A, E |
İletişim ortam ve araçlarına ve haber yazma ilişkin mesleki bilgi verir. | 16, 9 | A, E |
Güvenilir kaynaklardan bilgi toplama, röportaj yapma ve etkili bir şekilde veri araştırma tekniklerini öğrenir. | 16 | A, E |
Görsel içerik oluşturma (fotoğrafçılık, video hazırlama) ve haberlerin görsel olarak sunar üzerine çalışabilir. | 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve ders planının anlatılması | Dursun, Ç., Arsan, E., Yurdalan, Ö., & Sucu, M. (2003). Gazetecilik ve Habercilik. Haber ve Habercilik Üzerine Düşünmek, Der. Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, İstanbul, 63-84. |
2 | Gazetecilik Nedir?Gazeteci kimdir?Görev tanımları ve sorumluluk alanları | |
3 | Gazete kuruluşlarının örgütlenme biçimleri | |
4 | Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri | |
5 | Farklı gazete ve haber ajansları ziyaretleri. | Devran, Y. (2010). Haber söylem ideoloji (Vol. 15). Hiperlink eğit. ilet. yay. san. tic. ve ltd. sti.. |
6 | Gazetecilik iş pratikleri | |
7 | Uygulamalar | |
8 | Haber yazma öncesi süreç ,haber kaynaklarına ulaşma | |
9 | Haber yazma süreci | |
10 | Öğrenci uygulama ve sunuşları | |
11 | Öğrenci uygulama ve sunuşları | |
12 | Öğrenci uygulama ve sunuşları | |
13 | Öğrenci uygulama ve sunuşları | |
14 | Öğrenci uygulama ve sunuşları |
Kaynak |
Atilla Girgin, Haber Yazmak, Der Yayınları, 2002 Anadolu Ajansı, Muhabir, 2017, Habercinin El Kitabı |
Gazetecilik ve Habercilik, Derleyen Sevda Alankuş, IPS İletişim Vakfı Yayınları, 2003 Nevzat Kızılcan, Örneklerle Gazetecilik, Gazeteciler Cemiyeti Yayınları, 1988. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Bir yabancı dilde en az Avrupa dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |