Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurumsal Portre, Moda Portre, gece fotoğrafı, uzun pozlama, çoklu pozlama vb. gibi birçok alanı kapsayan profesyonel çekimlerin stüdyo ortamında ve ilgili mekanlarda gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamaların aktarılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fotoğrafın tarihçesine giriş,Fotoğrafın tarihçesine devam,Fotoğraf makinesi çeşitleri,Diyafram, ISO ve enstantane hızı üzerinden ışığın anlatılması,Pozlama uygulamaları I,Pozlama uygulamaları II,Pozlama uygulamaları III,Genel Uygulama,Fotoğraf tekniği çeşitleri ve uygulamalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması ,Pan, zoom teknikleri ve uygulamaları,Saha uygulaması,Saha uygulaması,Saha uygulaması,Saha uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medyanın tüm alanlarında gerektiğinde projeler ortaya koyar. | 6, 9 | A, E |
Paraflashlar ile bilinen tüm ışık tiplerini kullanır. | 6, 9 | A, E |
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanabilecektir. | 6, 9 | A, E |
Fotoğrafın temel ögelerini bilir. | 11, 6, 9 | A |
Fotoğraf makinesinin temel parçalarını ve bileşenlerini bilir, kullanır. | 11, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğrafın tarihçesine giriş | |
2 | Fotoğrafın tarihçesine devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Fotoğraf makinesi çeşitleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Diyafram, ISO ve enstantane hızı üzerinden ışığın anlatılması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Pozlama uygulamaları I | Ödev |
6 | Pozlama uygulamaları II | Ödev |
7 | Pozlama uygulamaları III | |
8 | Genel Uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Fotoğraf tekniği çeşitleri ve uygulamalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Pan, zoom teknikleri ve uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Saha uygulaması | |
12 | Saha uygulaması | Ödev |
13 | Saha uygulaması | Ödev |
14 | Saha uygulaması | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurumsal Portre, Moda Portre, gece fotoğrafı, uzun pozlama, çoklu pozlama vb. gibi birçok alanı kapsayan profesyonel çekimlerin stüdyo ortamında ve ilgili mekanlarda gerçekleştirilebilmesi için gerekli temel ilkeler ve uygulamaların aktarılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fotoğrafın tarihçesine giriş,Fotoğrafın tarihçesine devam,Fotoğraf makinesi çeşitleri,Diyafram, ISO ve enstantane hızı üzerinden ışığın anlatılması,Pozlama uygulamaları I,Pozlama uygulamaları II,Pozlama uygulamaları III,Genel Uygulama,Fotoğraf tekniği çeşitleri ve uygulamalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması ,Pan, zoom teknikleri ve uygulamaları,Saha uygulaması,Saha uygulaması,Saha uygulaması,Saha uygulaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medyanın tüm alanlarında gerektiğinde projeler ortaya koyar. | 6, 9 | A, E |
Paraflashlar ile bilinen tüm ışık tiplerini kullanır. | 6, 9 | A, E |
Adobe Lightroom fotoğraf düzeltme/işleme programı uygulamalarını uygulamalarını kullanabilecektir. | 6, 9 | A, E |
Fotoğrafın temel ögelerini bilir. | 11, 6, 9 | A |
Fotoğraf makinesinin temel parçalarını ve bileşenlerini bilir, kullanır. | 11, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fotoğrafın tarihçesine giriş | |
2 | Fotoğrafın tarihçesine devam | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
3 | Fotoğraf makinesi çeşitleri | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
4 | Diyafram, ISO ve enstantane hızı üzerinden ışığın anlatılması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
5 | Pozlama uygulamaları I | Ödev |
6 | Pozlama uygulamaları II | Ödev |
7 | Pozlama uygulamaları III | |
8 | Genel Uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
9 | Fotoğraf tekniği çeşitleri ve uygulamalarıVerilen kaynağın ilgili bölümünün okunması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
10 | Pan, zoom teknikleri ve uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün okunması |
11 | Saha uygulaması | |
12 | Saha uygulaması | Ödev |
13 | Saha uygulaması | Ödev |
14 | Saha uygulaması | Final projesine hazırlık |
Kaynak |
Victor Burgin - Fotoğrafı Düşünmek; Espas Kuram Sanat Yayınları Steven Heller - Fotoğrafçının Eğitimi; Espas Kuram Sanat Yayınları David Bate - Fotoğraf Anahtar Kavramlar; De Ki Yayınları Walter Benjamin - Fotoğrafın Kısa Tarihçesi, YGS Yayınları Maria Short - Yaratıcı Fotoğrafçılıkta Bağlam ve Anlatım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |