Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
WEB TASARIMI | MGS3250860 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercan ULUSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Evrensel tasarım ilkeleriyle sayfa düzenlemenin yanında görsel materyallerin düzenlenmesi, web sayfası, görsel ögeler, düğme oluşturma, etkin resim bölgeleri, aktarma işlemi, optimizasyon, hareketli resimler, açılır menüler, temel web standardları tablo işlemleri, görselleri eklemek, bağlantıları oluşturmak, css paneline ve html’e girişi kullanmayı öğretir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Evrensel Tasarım ilkelerine giriş,Evrensel Tasarım ilkeleri: WW3,Evrensel Tasarım ilkeleri: Apple ve Android,Web sitesi tasarım taslağının oluşturulması,Temel SEO bilgisi 1,Temel SEO bilgisi 2,HTML’e giriş ve uygulama,HTML uygulamaları,Blog Kavramı ve uygulamaları,PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 1,PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 2,Web Tasarımında Kullanılabilirlik,Web Tasarımı Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu,Web Tasarımı Çalışmalarının Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Günün gerekleriyle uyumlu bir web sitesi oluşturur. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Yaratıcı web sitelerini oluşturmak için gereken tasarım prensipleri, teknikleri ve teknolojilerini uygulayabilir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Bir HTML dosyası kaynak kodlarını yorumlayabilir ve yeniden yazabilir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F, G |
Farklı web araçlarına göre farklı tasarım yapar. | 6 | E, G |
Paket web programlarıyla projeler ortaya koyar. | 16, 8 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Evrensel Tasarım ilkelerine giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
2 | Evrensel Tasarım ilkeleri: WW3 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Evrensel Tasarım ilkeleri: Apple ve Android | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Web sitesi tasarım taslağının oluşturulması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Temel SEO bilgisi 1 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Temel SEO bilgisi 2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | HTML’e giriş ve uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | HTML uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | Blog Kavramı ve uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 1 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Web Tasarımında Kullanılabilirlik | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
13 | Web Tasarımı Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
14 | Web Tasarımı Çalışmalarının Sunumu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
Kaynak |
www.freecodecamp.org www.w3schools.com developer.mozilla.org https://www.youtube.com/TraversyMedia https://www.youtube.com/DesignCourse |
Öğretim elemanı ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 5 | 35 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(173/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
WEB TASARIMI | MGS3250860 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercan ULUSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Evrensel tasarım ilkeleriyle sayfa düzenlemenin yanında görsel materyallerin düzenlenmesi, web sayfası, görsel ögeler, düğme oluşturma, etkin resim bölgeleri, aktarma işlemi, optimizasyon, hareketli resimler, açılır menüler, temel web standardları tablo işlemleri, görselleri eklemek, bağlantıları oluşturmak, css paneline ve html’e girişi kullanmayı öğretir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Evrensel Tasarım ilkelerine giriş,Evrensel Tasarım ilkeleri: WW3,Evrensel Tasarım ilkeleri: Apple ve Android,Web sitesi tasarım taslağının oluşturulması,Temel SEO bilgisi 1,Temel SEO bilgisi 2,HTML’e giriş ve uygulama,HTML uygulamaları,Blog Kavramı ve uygulamaları,PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 1,PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 2,Web Tasarımında Kullanılabilirlik,Web Tasarımı Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu,Web Tasarımı Çalışmalarının Sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Günün gerekleriyle uyumlu bir web sitesi oluşturur. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Yaratıcı web sitelerini oluşturmak için gereken tasarım prensipleri, teknikleri ve teknolojilerini uygulayabilir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F |
Bir HTML dosyası kaynak kodlarını yorumlayabilir ve yeniden yazabilir. | 10, 16, 6, 9 | A, D, E, F, G |
Farklı web araçlarına göre farklı tasarım yapar. | 6 | E, G |
Paket web programlarıyla projeler ortaya koyar. | 16, 8 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Evrensel Tasarım ilkelerine giriş | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
2 | Evrensel Tasarım ilkeleri: WW3 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
3 | Evrensel Tasarım ilkeleri: Apple ve Android | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
4 | Web sitesi tasarım taslağının oluşturulması | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
5 | Temel SEO bilgisi 1 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
6 | Temel SEO bilgisi 2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
7 | HTML’e giriş ve uygulama | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
8 | HTML uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
9 | Blog Kavramı ve uygulamaları | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
10 | PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 1 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
11 | PSD Arabimini Web Sayfasına dönüştürme ve Dreamweaver 2 | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
12 | Web Tasarımında Kullanılabilirlik | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
13 | Web Tasarımı Çalışmalarının Teslimi ve Sunumu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
14 | Web Tasarımı Çalışmalarının Sunumu | Verilen kaynağın ilgili bölümünün izlenmesi |
Kaynak |
www.freecodecamp.org www.w3schools.com developer.mozilla.org https://www.youtube.com/TraversyMedia https://www.youtube.com/DesignCourse |
Öğretim elemanı ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | ||||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | ||||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | X | |||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | X | |||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | X | |||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |