Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURGU UYGULAMALARI II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Abdülhamit Hacıhasanoğlu |
Dersin Amacı | Kurgunun temel kavramlarını, devamlılık esaslarını, non-linear video edit programlarının kullanımını, terminolojisini, giriş ve çıkış formatlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anahtar karelere giriş,Anahtar kareler ve doğal hareket metodları,Renk teorisine giriş,Log Videoda renk düzeltme,LUT ve renk efektlerine giriş,Dijital videoda renk ve güncel konular,Ses efektlerine giriş,Ses tasarımı ve işitsel mekanlar,2D animasyona giriş,Videoda non-diegetic ögeler,Maskeleme tekniklerine giriş,Post prodüksiyonda güncel teknolojiler,İleri düzey kurgu ile proje geliştirmek,Proje İzleme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kurgunun temel kavramlarını tanımlar | 10, 14, 16, 19, 20 | E, F |
2. Bir sayısal kurgu programını ileri düzeyde kullanır | 13, 14 | E, F |
3. Kurguya ilişkin temel kuramları örneklerle açıklar. | 14, 20, 4 | E, F |
4. Filmin içeriği ile kurgu dili arasındaki bağlantıyı çözer. | 11, 12, 13, 14 | E, F |
5. Bir filmin kurgu yaklaşımını belirler. | 10, 11, 19, 21 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anahtar karelere giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
2 | Anahtar kareler ve doğal hareket metodları | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
3 | Renk teorisine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
4 | Log Videoda renk düzeltme | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
5 | LUT ve renk efektlerine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
6 | Dijital videoda renk ve güncel konular | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
7 | Ses efektlerine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
8 | Ses tasarımı ve işitsel mekanlar | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
9 | 2D animasyona giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
10 | Videoda non-diegetic ögeler | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
11 | Maskeleme tekniklerine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
12 | Post prodüksiyonda güncel teknolojiler | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
13 | İleri düzey kurgu ile proje geliştirmek | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
14 | Proje İzleme | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
Kaynak |
1. [PremiumBeat Blog](https://www.premiumbeat.com/blog/) 2. [Filmora Blog](https://www.filmora.io/blog/) 3. [No Film School](https://nofilmschool.com/) 4. [This Guy Edits (YouTube Kanalı)](https://www.youtube.com/user/svenpape) 5. [Art of the Guillotine](https://www.aotg.com/) 6. [Color Grading Central](https://www.colorgradingcentral.com/) 7. [Mixing Light](https://mixinglight.com/) 8. [Film Riot (YouTube Kanalı)](https://www.youtube.com/user/filmriot) 9. [Colorist Factory](https://www.coloristfactory.com/) 10. [Digital Filmmaker](https://www.digitalfilmmaker.net/) |
1. Inception (Başlangıç) - 2010, Yönetmen: Christopher Nolan 2. Blade Runner 2049 - 2017, Yönetmen: Denis Villeneuve 3. The Matrix - 1999, Yönetmen: Wachowski Kardeşler 4. Her - 2013, Yönetmen: Spike Jonze 5. Ex Machina - 2014, Yönetmen: Alex Garland 6. Annihilation - 2018, Yönetmen: Alex Garland 7. Interstellar - 2014, Yönetmen: Christopher Nolan 8. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Sil Baştan) - 2004, Yönetmen: Michel Gondry 9. The Lobster - 2015, Yönetmen: Yorgos Lanthimos 10. Arrival (Geliş) - 2016, Yönetmen: Denis Villeneuve |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 3 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 3 | 6 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURGU UYGULAMALARI II | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mert KUTLUK |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Abdülhamit Hacıhasanoğlu |
Dersin Amacı | Kurgunun temel kavramlarını, devamlılık esaslarını, non-linear video edit programlarının kullanımını, terminolojisini, giriş ve çıkış formatlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anahtar karelere giriş,Anahtar kareler ve doğal hareket metodları,Renk teorisine giriş,Log Videoda renk düzeltme,LUT ve renk efektlerine giriş,Dijital videoda renk ve güncel konular,Ses efektlerine giriş,Ses tasarımı ve işitsel mekanlar,2D animasyona giriş,Videoda non-diegetic ögeler,Maskeleme tekniklerine giriş,Post prodüksiyonda güncel teknolojiler,İleri düzey kurgu ile proje geliştirmek,Proje İzleme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kurgunun temel kavramlarını tanımlar | 10, 14, 16, 19, 20 | E, F |
2. Bir sayısal kurgu programını ileri düzeyde kullanır | 13, 14 | E, F |
3. Kurguya ilişkin temel kuramları örneklerle açıklar. | 14, 20, 4 | E, F |
4. Filmin içeriği ile kurgu dili arasındaki bağlantıyı çözer. | 11, 12, 13, 14 | E, F |
5. Bir filmin kurgu yaklaşımını belirler. | 10, 11, 19, 21 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anahtar karelere giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
2 | Anahtar kareler ve doğal hareket metodları | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
3 | Renk teorisine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
4 | Log Videoda renk düzeltme | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
5 | LUT ve renk efektlerine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
6 | Dijital videoda renk ve güncel konular | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
7 | Ses efektlerine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
8 | Ses tasarımı ve işitsel mekanlar | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
9 | 2D animasyona giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
10 | Videoda non-diegetic ögeler | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
11 | Maskeleme tekniklerine giriş | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
12 | Post prodüksiyonda güncel teknolojiler | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
13 | İleri düzey kurgu ile proje geliştirmek | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
14 | Proje İzleme | İlgili içerik online kaynaklardan izlenir. |
Kaynak |
1. [PremiumBeat Blog](https://www.premiumbeat.com/blog/) 2. [Filmora Blog](https://www.filmora.io/blog/) 3. [No Film School](https://nofilmschool.com/) 4. [This Guy Edits (YouTube Kanalı)](https://www.youtube.com/user/svenpape) 5. [Art of the Guillotine](https://www.aotg.com/) 6. [Color Grading Central](https://www.colorgradingcentral.com/) 7. [Mixing Light](https://mixinglight.com/) 8. [Film Riot (YouTube Kanalı)](https://www.youtube.com/user/filmriot) 9. [Colorist Factory](https://www.coloristfactory.com/) 10. [Digital Filmmaker](https://www.digitalfilmmaker.net/) |
1. Inception (Başlangıç) - 2010, Yönetmen: Christopher Nolan 2. Blade Runner 2049 - 2017, Yönetmen: Denis Villeneuve 3. The Matrix - 1999, Yönetmen: Wachowski Kardeşler 4. Her - 2013, Yönetmen: Spike Jonze 5. Ex Machina - 2014, Yönetmen: Alex Garland 6. Annihilation - 2018, Yönetmen: Alex Garland 7. Interstellar - 2014, Yönetmen: Christopher Nolan 8. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Sil Baştan) - 2004, Yönetmen: Michel Gondry 9. The Lobster - 2015, Yönetmen: Yorgos Lanthimos 10. Arrival (Geliş) - 2016, Yönetmen: Denis Villeneuve |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir. | X | |||||
2 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
3 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir. | ||||||
4 | Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir. | ||||||
5 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
6 | Kültürlerin sembol sistemlerini anlar. | ||||||
7 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder. | ||||||
8 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar. | ||||||
9 | Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir. | ||||||
10 | Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
11 | Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | ||||||
12 | Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular. | ||||||
13 | Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
14 | Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | ||||||
15 | Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
16 | Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir. | ||||||
17 | Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | ||||||
19 | En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
20 | Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır. | ||||||
21 | Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |