Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTALLEŞME VE PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin pazarlama kavramını, pazarlamanın tarihsel gelişimini değişen dinamiklerle birlikte dönüşen pazarlama uygulamalarını kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital Pazarlama Karması ve Temel Nitelikleri,Pazarlama 4.0, Dijital Pazarlama Uygulamaları: Sanal Gerçeklik,Dijital Pazarlama Uygulamaları: İçerik Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması,Dijital Pazarlama ve Yapay Zeka Uygulamaları,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları,Dersin Takdimi: Pazarlamanın Tanımı ve Amacı,Pazarlamanın Temel Kavramları ve Gelişim Süreci,Geleneksel Pazarlama Anlayışından Modern Pazarlama Anlayışına Geçiş,Pazarlamanın Değişen Rolü ve Pazarlama Karması,Dijital Pazarlama: İstatistiklerle Dijital Pazarlamayı Anlamak,Dijital Pazarlamanın Özellikleri: Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklar,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Artırılmış Gerçeklik ve Real Time Marketing,Dijital Pazarlama ve Hikaye Anlatımı,Dijital Pazarlama: SEO ve SEM,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital pazarlama stratejilerini inceler ve bunların işletme başarısı üzerindeki etkilerini analiz eder.10, 9A, E
Sosyal medya platformlarının etkin kullanımını kavramak ve bu platformlarda müşteri etkileşimini artırmak.11, 2, 9F
Veri analitiği ve yapay zeka uygulamalarının pazarlama süreçlerine entegrasyonunu inceler.11, 2, 9A, E
Mobil teknolojiler ve uygulamaların pazarlama faaliyetleri üzerindeki rolünü araştırır.10, 9A
Geleceğin pazarlama trendlerini öngörmek ve bu trendlere uyum sağlamak için gerekli stratejileri geliştirmek.11, 13, 6A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Dijital Pazarlama Karması ve Temel Nitelikleriİlgili dokümanların okunması
0Pazarlama 4.0, Dijital Pazarlama Uygulamaları: Sanal Gerçeklikİlgili dokümanların okunması
0Dijital Pazarlama Uygulamaları: İçerik Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlamasıİlgili dokümanların okunması
0Dijital Pazarlama ve Yapay Zeka Uygulamalarıİlgili dokümanların okunması
0Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumlarıİlgili dokümanların okunması
1Dersin Takdimi: Pazarlamanın Tanımı ve Amacıİlgili dokümanların okunması
2Pazarlamanın Temel Kavramları ve Gelişim Süreciİlgili dokümanların okunması
3Geleneksel Pazarlama Anlayışından Modern Pazarlama Anlayışına Geçişİlgili dokümanların okunması
4Pazarlamanın Değişen Rolü ve Pazarlama Karmasıİlgili dokümanların okunması
5Dijital Pazarlama: İstatistiklerle Dijital Pazarlamayı Anlamakİlgili dokümanların okunması
6Dijital Pazarlamanın Özellikleri: Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklarİlgili dokümanların okunması
8Dijital Pazarlama Uygulamaları: Artırılmış Gerçeklik ve Real Time Marketingİlgili dokümanların okunması
9Dijital Pazarlama ve Hikaye Anlatımıİlgili dokümanların okunması
11Dijital Pazarlama: SEO ve SEMİlgili dokümanların okunması
12Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumlarıİlgili dokümanların okunması
13Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumlarıİlgili dokümanların okunması
Kaynak
Dersin Öğretim Elemanının Notları, Sunumlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİJİTALLEŞME VE PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asena TEMELLİ COŞGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin pazarlama kavramını, pazarlamanın tarihsel gelişimini değişen dinamiklerle birlikte dönüşen pazarlama uygulamalarını kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dijital Pazarlama Karması ve Temel Nitelikleri,Pazarlama 4.0, Dijital Pazarlama Uygulamaları: Sanal Gerçeklik,Dijital Pazarlama Uygulamaları: İçerik Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması,Dijital Pazarlama ve Yapay Zeka Uygulamaları,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları,Dersin Takdimi: Pazarlamanın Tanımı ve Amacı,Pazarlamanın Temel Kavramları ve Gelişim Süreci,Geleneksel Pazarlama Anlayışından Modern Pazarlama Anlayışına Geçiş,Pazarlamanın Değişen Rolü ve Pazarlama Karması,Dijital Pazarlama: İstatistiklerle Dijital Pazarlamayı Anlamak,Dijital Pazarlamanın Özellikleri: Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklar,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Artırılmış Gerçeklik ve Real Time Marketing,Dijital Pazarlama ve Hikaye Anlatımı,Dijital Pazarlama: SEO ve SEM,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları,Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dijital pazarlama stratejilerini inceler ve bunların işletme başarısı üzerindeki etkilerini analiz eder.10, 9A, E
Sosyal medya platformlarının etkin kullanımını kavramak ve bu platformlarda müşteri etkileşimini artırmak.11, 2, 9F
Veri analitiği ve yapay zeka uygulamalarının pazarlama süreçlerine entegrasyonunu inceler.11, 2, 9A, E
Mobil teknolojiler ve uygulamaların pazarlama faaliyetleri üzerindeki rolünü araştırır.10, 9A
Geleceğin pazarlama trendlerini öngörmek ve bu trendlere uyum sağlamak için gerekli stratejileri geliştirmek.11, 13, 6A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Dijital Pazarlama Karması ve Temel Nitelikleriİlgili dokümanların okunması
0Pazarlama 4.0, Dijital Pazarlama Uygulamaları: Sanal Gerçeklikİlgili dokümanların okunması
0Dijital Pazarlama Uygulamaları: İçerik Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlamasıİlgili dokümanların okunması
0Dijital Pazarlama ve Yapay Zeka Uygulamalarıİlgili dokümanların okunması
0Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumlarıİlgili dokümanların okunması
1Dersin Takdimi: Pazarlamanın Tanımı ve Amacıİlgili dokümanların okunması
2Pazarlamanın Temel Kavramları ve Gelişim Süreciİlgili dokümanların okunması
3Geleneksel Pazarlama Anlayışından Modern Pazarlama Anlayışına Geçişİlgili dokümanların okunması
4Pazarlamanın Değişen Rolü ve Pazarlama Karmasıİlgili dokümanların okunması
5Dijital Pazarlama: İstatistiklerle Dijital Pazarlamayı Anlamakİlgili dokümanların okunması
6Dijital Pazarlamanın Özellikleri: Dijital Pazarlama ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklarİlgili dokümanların okunması
8Dijital Pazarlama Uygulamaları: Artırılmış Gerçeklik ve Real Time Marketingİlgili dokümanların okunması
9Dijital Pazarlama ve Hikaye Anlatımıİlgili dokümanların okunması
11Dijital Pazarlama: SEO ve SEMİlgili dokümanların okunması
12Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumlarıİlgili dokümanların okunması
13Dijital Pazarlama Uygulamaları: Öğrenci Sunumlarıİlgili dokümanların okunması
Kaynak
Dersin Öğretim Elemanının Notları, Sunumlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kavramlarını bilir.
2
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerinin temel kuramlarını bilir.
3
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan bilgisayar programlarını ve çoklu medya tekniklerini bilir.
4
Medya ve Görsel Sanatlarda gerekli olan estetik kuralları bilir.
5
Mesleki ve bilimsel çalışmalarda ulusal ve uluslararası etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
6
Kültürlerin sembol sistemlerini anlar.
7
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili olguları boyutlarıyla analiz eder.
8
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel tasarım sürecini planlar.
X
9
Kurumların/kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda görsel iletişim sürecini gerçekleştirir.
10
Medya ve Görsel Sanatlar uygulamaları için gereken araç, yöntem ve teknikleri kullanır.
11
Gerçek, 2 Boyutlu ve 3 Boyutlu görüntü üretme, işleme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
12
Yeni medya ortamlarında görsel tasarım tekniklerini uygular.
X
13
Tasarım konusunda estetik farkındalığa ve kavrayışa sahiptir.
14
Mesleğini “İş Sağlığı ve Güvenliği” kurallarını göz önünde bulundurarak gerçekleştirir.
15
Medya ve Görsel Sanatlar ile ilgili projelerde sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
16
Medya ve Görsel Sanatlar disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle yayına dönüştürebilir.
17
Medya ve Görsel Sanatlar alanındaki gelişmeleri düzenli olarak takip ederek çalışmalarında etkin şekilde kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
19
En az bir yabancı dili B1 seviyesinde okuyup anlayabilir.
20
Sosyal sorumluluk projeleri planlayarak görev alır.
X
21
Yapay zekayı (yapay öğrenme/makine öğrenimi) yaratım sürecine dahil eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 05/07/2022 - 17:05