Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNEMA VE TV'DE GÖSTERGEBİLİM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Film okumalarını Göstergebilim kavram ve teorileri aracılığı ile anlaşılır kılmak, örtük anlamları simgeler, semboller kullanılan dil /söylem aracılığı ile yeniden anlamlandırmak; film dili ustaları örneklerinden yola çıkarak öğrenciye göstergeler aracılığı ile anlam yaratımında ilham verecek öngörü kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, beklentiler, sınavlar ve içerikle ilgili ön bilgiler: Göstergebilim ve Sinema ilişkisi genel giriş,Ders Kitabı Film dili sayfa 12-24 : genel tanım ve anlatı çözümleme stratejisi olarak Göstergebilim: GÖRÜNTÜLER, GÖRSEL AKIL,GÖSTERGELERİ OKUMAK,ANLAM YARATMAK, ,Film Dili s 28-32 KODLAR VE FİLTRELER: örnek film çözümleme YEDİ ,KİTAP FİLM DİLİ s 38 ANLATI, HİKAYE ANLATICILIĞI KURAMLARI, YAPISALCILIK, YAPI KURAMLARI, GANETTE'İN ANLATI SÖYLEMİ-,FİLM DİLİ s 58 -60 MÜZİK, FİLM ÖRNEĞİ CHEAP BEANS,ÖRNEK FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ - THE FISHERMAN'S DIARY- NATURAL BORN KILLERS- NAME OF THE ROSE- ANAYURT OTELİ- OTOBÜS- SEVMEK ZAMANI- OTOMATİK PORTAKAL- KARŞI PENCERE- REBECCA- MAKAS ELLER-,Örnek film çözümlemeleri ,FİLM DİLİ SAYFA 68-78 METİNLERARASILIK METİN, ALINTI, ANIŞTIRMA,METİNLERARASILIK ; KÜLT FİLM, TÜR: YURTTAŞ KANE FİLM İNCELEMESİ,İDEOLOJİ: İDEOLOJİK ÇÖZÜMLEME, GERÇEKÇİLİK ,GÖSTERGEBİLİM VE YAZINSALLIK. MASAL /ÖYKÜ/ DİZİ /FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ PROPP/ GREIMAS ,GÖSTERGEBİLİM VE YAZINSALLIK. MASAL /ÖYKÜ/ DİZİ /FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ PROPP/ GREIMAS ,Alanla ilgili dokümanların paylaşımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Göstergebilim terim ve kavramlarını açıklar. | 10, 14, 16, 37, 5, 9 | |
2-Göstergebilim alanına Avrupa ve Amerika'da katkıları olmuş uluları ve katkılarını ifade eder. | 19, 23, 9 | C, H |
3-Göstergebilim tarihçesini, kelime kökenini ve çağdaş göstergebilimcileri eserlerini açıklar | 9 | C, F |
4- Bir filmi göstergesel birimlerine göre ayırır ve göstergelerin alt anlamlarını ayırt eder. | 9 | C, F |
5-Sinema Dilinin öğelerini ve Düzeylerini, Anlatım biçimleri, Sinematografik anlam, Sinemanın sözlüksel dili, filmsel anlatımın yapısı, sinemada konu, zaman, mekan , oyuncu sorunları, Semiyotiğin sorunları ve modern Sinematografinin gelişimini açıklar ve yorumlar. | 9 | C |
6-Alanın uluları ve çalışmaları hakkında tartışır. | 10, 9 | C |
7-Filmlerde sinematografik anlam dönüşümünü kavrar. | 16, 19, 9 | C, F |
8-Saussure, Peirce, Lotman ve Metz bağlamında görsel imgeleri ve anlamlarını tartışır. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, beklentiler, sınavlar ve içerikle ilgili ön bilgiler: Göstergebilim ve Sinema ilişkisi genel giriş | - |
2 | Ders Kitabı Film dili sayfa 12-24 : genel tanım ve anlatı çözümleme stratejisi olarak Göstergebilim: GÖRÜNTÜLER, GÖRSEL AKIL,GÖSTERGELERİ OKUMAK,ANLAM YARATMAK, | Film Dili ; s 12 -24 |
3 | Film Dili s 28-32 KODLAR VE FİLTRELER: örnek film çözümleme YEDİ | FİLM 7 ÖNCEDEN İZLENMELİ VE ARAŞTIRILMALI |
4 | KİTAP FİLM DİLİ s 38 ANLATI, HİKAYE ANLATICILIĞI KURAMLARI, YAPISALCILIK, YAPI KURAMLARI, GANETTE'İN ANLATI SÖYLEMİ- | kitap sayfa 38-54 |
5 | FİLM DİLİ s 58 -60 MÜZİK, FİLM ÖRNEĞİ CHEAP BEANS | CHEAP BEANS FİLMİ ÖNCEDEN İZLENMELİDİR. |
6 | ÖRNEK FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ - THE FISHERMAN'S DIARY- NATURAL BORN KILLERS- NAME OF THE ROSE- ANAYURT OTELİ- OTOBÜS- SEVMEK ZAMANI- OTOMATİK PORTAKAL- KARŞI PENCERE- REBECCA- MAKAS ELLER- | SEÇİLEN FİLMLER GRUPLAR TARAFINDAN ÖNCEDEN İZLENMİŞ VE ARAŞTIRILMIŞ OLMALIDIR. |
7 | Örnek film çözümlemeleri | |
8 | FİLM DİLİ SAYFA 68-78 METİNLERARASILIK METİN, ALINTI, ANIŞTIRMA | KİTAP SAYFA:68- 78 |
9 | METİNLERARASILIK ; KÜLT FİLM, TÜR: YURTTAŞ KANE FİLM İNCELEMESİ | Ders kitabı sayfa : 80-88 |
10 | İDEOLOJİ: İDEOLOJİK ÇÖZÜMLEME, GERÇEKÇİLİK | KİTAP SAYFA 94-102 |
12 | GÖSTERGEBİLİM VE YAZINSALLIK. MASAL /ÖYKÜ/ DİZİ /FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ PROPP/ GREIMAS | KİTAP SAYFA 64-88 |
13 | GÖSTERGEBİLİM VE YAZINSALLIK. MASAL /ÖYKÜ/ DİZİ /FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ PROPP/ GREIMAS | GÜLÜN ADI UMBERTO ECO KATİL DOĞANLAR -OLIVER STONE |
14 | Alanla ilgili dokümanların paylaşımı |
Kaynak |
FİLM DİLİ- HUNT,MARLAND, RAWLE; 2012 LİTERATÜR YAY. SİNEMA ESTETİĞİNİN SORUNLARI; FİLM SEMİYOTİĞİNE GİRİŞ,1999, YURİY LOTMAN GÖSTERGEBİLİMİN ABC'si. : MEHMET RİFAT SİNEMADA GÖSTERGELER VE ANLAM: PETER WOLLEN |
-Rifat, Mehmet, 20. yy da Göstergebilim cilt 1-2 - -Saussure, Ferdnand de. Genel Dilbilim Dersleri, İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları, 1998. -Barthes, Roland. Göstergebilimsel Serüven, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2009. - - -Barthes, Roland. Çağdaş Söylenler, İstanbul: Metis Yayınları, 2003. - -Akerson, Fatma Erkman. Göstergebilime Giriş, İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları, 2005. SİNEMA GÖSTERGEBİLİMİ : LOTMAN,YURİY M, Nirengikitap,Ank,2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 6 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİNEMA VE TV'DE GÖSTERGEBİLİM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Film okumalarını Göstergebilim kavram ve teorileri aracılığı ile anlaşılır kılmak, örtük anlamları simgeler, semboller kullanılan dil /söylem aracılığı ile yeniden anlamlandırmak; film dili ustaları örneklerinden yola çıkarak öğrenciye göstergeler aracılığı ile anlam yaratımında ilham verecek öngörü kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, beklentiler, sınavlar ve içerikle ilgili ön bilgiler: Göstergebilim ve Sinema ilişkisi genel giriş,Ders Kitabı Film dili sayfa 12-24 : genel tanım ve anlatı çözümleme stratejisi olarak Göstergebilim: GÖRÜNTÜLER, GÖRSEL AKIL,GÖSTERGELERİ OKUMAK,ANLAM YARATMAK, ,Film Dili s 28-32 KODLAR VE FİLTRELER: örnek film çözümleme YEDİ ,KİTAP FİLM DİLİ s 38 ANLATI, HİKAYE ANLATICILIĞI KURAMLARI, YAPISALCILIK, YAPI KURAMLARI, GANETTE'İN ANLATI SÖYLEMİ-,FİLM DİLİ s 58 -60 MÜZİK, FİLM ÖRNEĞİ CHEAP BEANS,ÖRNEK FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ - THE FISHERMAN'S DIARY- NATURAL BORN KILLERS- NAME OF THE ROSE- ANAYURT OTELİ- OTOBÜS- SEVMEK ZAMANI- OTOMATİK PORTAKAL- KARŞI PENCERE- REBECCA- MAKAS ELLER-,Örnek film çözümlemeleri ,FİLM DİLİ SAYFA 68-78 METİNLERARASILIK METİN, ALINTI, ANIŞTIRMA,METİNLERARASILIK ; KÜLT FİLM, TÜR: YURTTAŞ KANE FİLM İNCELEMESİ,İDEOLOJİ: İDEOLOJİK ÇÖZÜMLEME, GERÇEKÇİLİK ,GÖSTERGEBİLİM VE YAZINSALLIK. MASAL /ÖYKÜ/ DİZİ /FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ PROPP/ GREIMAS ,GÖSTERGEBİLİM VE YAZINSALLIK. MASAL /ÖYKÜ/ DİZİ /FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ PROPP/ GREIMAS ,Alanla ilgili dokümanların paylaşımı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Göstergebilim terim ve kavramlarını açıklar. | 10, 14, 16, 37, 5, 9 | |
2-Göstergebilim alanına Avrupa ve Amerika'da katkıları olmuş uluları ve katkılarını ifade eder. | 19, 23, 9 | C, H |
3-Göstergebilim tarihçesini, kelime kökenini ve çağdaş göstergebilimcileri eserlerini açıklar | 9 | C, F |
4- Bir filmi göstergesel birimlerine göre ayırır ve göstergelerin alt anlamlarını ayırt eder. | 9 | C, F |
5-Sinema Dilinin öğelerini ve Düzeylerini, Anlatım biçimleri, Sinematografik anlam, Sinemanın sözlüksel dili, filmsel anlatımın yapısı, sinemada konu, zaman, mekan , oyuncu sorunları, Semiyotiğin sorunları ve modern Sinematografinin gelişimini açıklar ve yorumlar. | 9 | C |
6-Alanın uluları ve çalışmaları hakkında tartışır. | 10, 9 | C |
7-Filmlerde sinematografik anlam dönüşümünü kavrar. | 16, 19, 9 | C, F |
8-Saussure, Peirce, Lotman ve Metz bağlamında görsel imgeleri ve anlamlarını tartışır. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, beklentiler, sınavlar ve içerikle ilgili ön bilgiler: Göstergebilim ve Sinema ilişkisi genel giriş | - |
2 | Ders Kitabı Film dili sayfa 12-24 : genel tanım ve anlatı çözümleme stratejisi olarak Göstergebilim: GÖRÜNTÜLER, GÖRSEL AKIL,GÖSTERGELERİ OKUMAK,ANLAM YARATMAK, | Film Dili ; s 12 -24 |
3 | Film Dili s 28-32 KODLAR VE FİLTRELER: örnek film çözümleme YEDİ | FİLM 7 ÖNCEDEN İZLENMELİ VE ARAŞTIRILMALI |
4 | KİTAP FİLM DİLİ s 38 ANLATI, HİKAYE ANLATICILIĞI KURAMLARI, YAPISALCILIK, YAPI KURAMLARI, GANETTE'İN ANLATI SÖYLEMİ- | kitap sayfa 38-54 |
5 | FİLM DİLİ s 58 -60 MÜZİK, FİLM ÖRNEĞİ CHEAP BEANS | CHEAP BEANS FİLMİ ÖNCEDEN İZLENMELİDİR. |
6 | ÖRNEK FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ - THE FISHERMAN'S DIARY- NATURAL BORN KILLERS- NAME OF THE ROSE- ANAYURT OTELİ- OTOBÜS- SEVMEK ZAMANI- OTOMATİK PORTAKAL- KARŞI PENCERE- REBECCA- MAKAS ELLER- | SEÇİLEN FİLMLER GRUPLAR TARAFINDAN ÖNCEDEN İZLENMİŞ VE ARAŞTIRILMIŞ OLMALIDIR. |
7 | Örnek film çözümlemeleri | |
8 | FİLM DİLİ SAYFA 68-78 METİNLERARASILIK METİN, ALINTI, ANIŞTIRMA | KİTAP SAYFA:68- 78 |
9 | METİNLERARASILIK ; KÜLT FİLM, TÜR: YURTTAŞ KANE FİLM İNCELEMESİ | Ders kitabı sayfa : 80-88 |
10 | İDEOLOJİ: İDEOLOJİK ÇÖZÜMLEME, GERÇEKÇİLİK | KİTAP SAYFA 94-102 |
12 | GÖSTERGEBİLİM VE YAZINSALLIK. MASAL /ÖYKÜ/ DİZİ /FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ PROPP/ GREIMAS | KİTAP SAYFA 64-88 |
13 | GÖSTERGEBİLİM VE YAZINSALLIK. MASAL /ÖYKÜ/ DİZİ /FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ PROPP/ GREIMAS | GÜLÜN ADI UMBERTO ECO KATİL DOĞANLAR -OLIVER STONE |
14 | Alanla ilgili dokümanların paylaşımı |
Kaynak |
FİLM DİLİ- HUNT,MARLAND, RAWLE; 2012 LİTERATÜR YAY. SİNEMA ESTETİĞİNİN SORUNLARI; FİLM SEMİYOTİĞİNE GİRİŞ,1999, YURİY LOTMAN GÖSTERGEBİLİMİN ABC'si. : MEHMET RİFAT SİNEMADA GÖSTERGELER VE ANLAM: PETER WOLLEN |
-Rifat, Mehmet, 20. yy da Göstergebilim cilt 1-2 - -Saussure, Ferdnand de. Genel Dilbilim Dersleri, İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları, 1998. -Barthes, Roland. Göstergebilimsel Serüven, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2009. - - -Barthes, Roland. Çağdaş Söylenler, İstanbul: Metis Yayınları, 2003. - -Akerson, Fatma Erkman. Göstergebilime Giriş, İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları, 2005. SİNEMA GÖSTERGEBİLİMİ : LOTMAN,YURİY M, Nirengikitap,Ank,2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Radyo, Sinema ve Televizyon alanlarının temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını bilir. | ||||||
2 | PY2. Radyo, Sinema ve Televizyonla ilgili olguları belirler ve farklı yöntemlerle çözümleyebilir. | ||||||
3 | PY3.Radyo ve Televizyon Stüdyoları teknik donanımı, proje üretimi ve yönetimi gerçekleştirebilir. | ||||||
4 | PY4. Alan bilgisini kullanarak yetkinliğini kullanabilir, iş yaşamında karşılaşılan sorunları belirleyerek çözüm önerileri sunabilir. | ||||||
5 | PY5. Kitle İletişim Araçları ve görsel medya sektörlerine yönelik sentez ve analizler gerçekleştirebilir. | ||||||
6 | PY6. Kamu ve özel sektör ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı önerebilir. | ||||||
7 | PY7.Alanı ile ilgili zorunlu durumlarda inisiyatif kullanarak risk yönetimi gerçekleştirebilir, çıkan sorunları çözümleyebilir. | ||||||
8 | PY8.Alanı ile ilgili proje önerebilir,hazırlayabilir, sektör yarışmalarına katılabilir. | ||||||
9 | PY9.Radyo Sinema Televizyon ve ilgili medya sektörlerine ilişkin bilimsel araştırmalar yazabilir,analizini yapabilir ve bilimsel yazıya dönüştürebilir. | ||||||
10 | PY10.Kitle iletişim araçları haberciliği, yayılımı ve proje üretiminde gerçeklik kurgulanmasını amaç edinir. | ||||||
11 | PY11.Alanı ile ilgili gelişim haber ve yenilikleri takip eder, yaşamboyu eğitim ve okuryazarlığı ilke edinir. | ||||||
12 | PY12. Alanının gereklerinden biri olan anadilini doğru ve etkili kullanır, İngilizce alan terminolojisini B1 seviyesinde okuyup anlayabilir. | ||||||
13 | PY13. Mesleğinin gerektirdiği sosyal etkinlikler düzenler ve uygular; | ||||||
14 | PY14. Mesleğini her koşulda, etik,insani ve vicdani değerler kapsamında sahiplenir, istismara olanak tanımaz. | ||||||
15 | PY15.Kitle İletişim Araçları çerçevesinde, kamu veya özel sektörde, radyo sinema veya televizyon medya gruplarında gerçekliği yansıtan görsel, işitsel ve yazılı haber veya diğer projelerle kitleleri bilgilendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |